Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Litt slakk skal det være og har du trykket så skal turbo være ok;) Da ligger det nok på dieselsiden...

Tok og kobla til målar igjen for og vere sikker.

Får ikkje nermare 1bar før 4500rpm og då ryk den endel svart. Ca 0,5bar ved flat fjøl og 3000rpm.

Ser nesten ikkje utslag på Målaren i det heile tatt før den nerma seg 3000. Ved 2000rpm so vise målaren 0

Kan det då vere turbo som er kaputt alikavell.? Eller har det med styring av turbo og gjere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle skifte motorolje på min bmw 530d i dag.Tok av påfylligslokket og der var det mye grå gugge på.Sjekket olja og den var lysegrå og tappet den av og hele olja var grå.Lurer på og det kan være toppakningen som er gåen.Har fylt mye vann på den for vannpumpa lekket og nå er det reparert.Men ser at motorolja er grå.er det mye arbeid å skifte toppakning ?

Trenger ikke være det. Mye småkjøring og kondens kan også gi majones. Bytt olje, sjekk at du får ordentlig driftstemp. Deretter ta deg en lengre tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny "logg" på gang her på bimmers.no

Her vil det være muligheter for konkurranser og gode tilbud! "Følg" og "lik" er dermed gode tips her :)

 

Første konkurranse nå gir en muligheten til å vinne et sett med swirl flaps erstattere og pakningssett.

 

http://bimmers.no/blog/4/entry-10-swirl-flaps-myter-og-fakta/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, kan du da kode vekk egr og partikkelfilter med bare ecu`en? hvordan tåler kassen 290 hk?

 

Jeg tenkte på en ting: Jeg har veldig lyst å kjøpe den pakken med dpf erstatningsrør og ecu oppgradering. Men har lest en plass at det skal bli strengere eu kontroller til neste år. Dersom det skulle oppstå problemer i den forbindelse, lar det seg gjøre å skaffe en ekstra ecu med kun egr kodet vekk, (ellers standard), sånn at man slipper å sende inn ecu'en til deg ved hver eu kontroll dersom man må sette tilbake dpf'en og justere ned effekten?

Har du noen peiling på hvor man enklest og billigst får tak i en ecu til formålet? evt hvordan blir det med km ved å gjøre det slik? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du vil få til dette av flere grunner.

 

Det enkleste for deg er da å kjøpe en av våre "gjør det selv" enheter. På denne måten velger du selv hvilket program du kjører. Koster 3000,- ink mva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle være snill å legge ut fremgangsmåten på montering av motorvarmer på e34 525 tds med AC.

-Skru av nedre radiatorslange på kjølinga slik at alt vannet renner av.

-Jekk opp bilen framme.

-Jeg tok av den fremste meteren av eksosanlegget for å komme bedre til.

-Vipp ut frostpluggen mellom bakerste og nest bakerste sylinder på blokka.(det kommer ut en skvett kjøleveske her også)

-Puss av eventuell lort/rust i frostplughullet.

-Smør inn o-ringen på varmeelementet med fett, slåk at du er sikker på at dem blir liggende rett og ikke blir skadet på tur inn.

-Putt inn og skru fast varmeelement med angitt moment.( Jeg tror "kontaktarmen" skulle peke på skrå framover, ca klokka 4-5)

-Monter eksosanlegget.

-Skru på radiatorslange.

-Fyll på kjøleveske og vær sikker på at systemet blir orntlig lufta. (Det er egentlig selvluftende system på disse bilene, men jeg måtte skru av den lille slangen som sitter øverst i høyre hjørne av radiatoren for å fy ut all lufta)

-Jeg har enda ikke bestemt meg for hvor jeg skal borre på hull kontkta, så den ligger fortsatt i motorrommet. Pass også på at ledningen ikke blir utsatt for varme, skarpe eller bevegelige deler, da den vil bli ødelagt etter en stund.

Lykke til.

Tusen takk for denne setromen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :) 
skjedde noe fryktelig rart ( i mine øyne ihvertfall) med bilen idag...
er en e36 325td (93 mod )
parkerte bilen (alt normalt) og gikk inn i ca 1 time , da jeg startet den igjenn gikk den på ca 1000 rpm (normalt har vært 650+/- )
da jeg begynnte og kjøre var det tyyydeli forskjell , den gikk som f**n ! ryker svart som bare juling , høres ut som den kjører mere laddetrykk også.
bilen har aldri gått så godt før , og det er snakk om stoooooor forskjell, da jeg kom hjem og skulle vise fattern , var den helt normal igjenn. (ikke røyk , ikke mye susing eller noe)
nå har den startet på han igjenn og går godt igjenn.. ikke det at jeg har noe imot DET , men lurer på hva dette kan være ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...