Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

TRF: dyser, turbo, downpipe, EGR pro, en sensor og mapping.

Det er dog et test oppsett. Tror ikke det finnes så fryktelig mange m47 som kan matche det da :)

Endret av TRF-Racing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

230hk i dyno på e46 320d m47 i dag. Noen sprekere?

Rått!

Blir dette like kjørbart som en mer moderat trimming? Og vil automatkassa i en 120d takle momentet?

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey,et steg nærmere iaf :)
Skal spjeldet kun være lukket ved regen av dpf eller skal det lukkes ved stopp av motor også? Mener jeg leste en plass at den lukker for en mykere stans av bil.
Jeg har allerede et nytt spjeld liggende men jeg prøver å finne ut om det faktisk er den som er feilen,da det tydeligvis er andre som har hatt samme feilkode som har vist seg å være lamda eller noen andre sensorer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ogee1 : på m47n /n2 så er det jo ikke vanskelig å få til den effekten en gang ;) Dette dreier seg om en førstegenerasjon m47d20 med 136hk og vp44 radialpumpe. 

 

mspec: Din siste setning kan umulig gjelde lik motor. Dette er ikke tråden for synsing. Det er feil på spjeld, og det er helt vanlig på disse. Bare å bytte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lambda feil er ikke relatert til spjeld på en diesel. På bensin er jeg med på at det kan være det.

Ellers er det riktig som du sier vedr regen og stopp av motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TRF: dyser, turbo, downpipe, EGR pro, en sensor og mapping.

Det er dog et test oppsett. Tror ikke det finnes så fryktelig mange m47 som kan matche det da :)

 

Dette er jo imponerende tall, på hvilket turtall oppnår du denne effekten.

Kan bare nevne at jeg har kjørt min M47N2 til 231 hk motor( 205dhk) på Bosch rullende landevei, men det er jo som du selv kommenterer en annen motor,

Jeg vet at BMW i sin tid (-98) kjørte og vant 24 timers på ringen med en slik motor i en E36, den skulle vel ha rundt denne effekten eller kanskje enda litt mer.

Jeg har alltid hatt en oppfatning av at VP44 pumpa på disse skulle være begrensningen, men spesial dyser gjør vel sitt vil jeg tro.

Er det turbo fra noen annen BMW modell, eller er det noe hybrid.

Uansett, artig at noen tar seg bryet med å eksperimentere med disse eldre modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ogee1 : på m47n /n2 så er det jo ikke vanskelig å få til den effekten en gang ;) Dette dreier seg om en førstegenerasjon m47d20 med 136hk og vp44 radialpumpe.

mspec: Din siste setning kan umulig gjelde lik motor. Dette er ikke tråden for synsing. Det er feil på spjeld, og det er helt vanlig på disse. Bare å bytte.

Jeg skjønte at det var den gamle motoren, men jeg ser at jeg formulerte meg dårlig. :-) Hvordan er kjørbarheten på 320'en?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FritzP: Ja den vp44 pumpa har jeg ikke veldig mange fine ord å si om. Det er som du er inne på dyser som gjør sitt for oppnåelig effekt. Maks effekt ligger på lave 3500rpm, og dette skyldes nok en gang karakteren til vp44 og dens interne begrensninger. e36 stw bilen som du nevner hadde 240-245hk og var jo en maktdemonstrasjon uten sidestykke i 1998.

Turbo: Ja begge deler. 

Det er en bruker her på forumet som eier bilen og har sagt seg villig til å teste, og det synes jeg er kult! Så om flere har en såpass fornuftig tilnærming til utviklingsarbeid som den aktuelle karen har, så er det bare å si ifra :) Det er nemlig mange sære ideer oppi det lille hodet mitt. 

 

ogee1: Ok. Da misforstod jeg. Min erfaring generelt er at automatene holde mye moment. Med  unntak av hp19 kassa som har vel svake fjærer i lock up clutchen (altså vibr dempere). Den holder helt fint den også, men begrenser seg hvor mye man kan trykke på på lave turtall. 

Kjørbarhet, ikke like fin som eks en n47 med samme effekt. Men absolutt akseptabel. Vi sliter litt med at man ikke kan pøse på maks fra 2000 grunnet en kombinasjon av begrensende faktorer. Altifra motormekanisk, turbostyring, til ecu type som står litt i vegen der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke like fin som eks en n47 med samme effekt. Men absolutt akseptabel.

Har dere nå fått på plass en bra downpipe til n47 for e60 etter 2008 så vi kan få 230hk i kundebiler? Var ikke tilgjengelig igjennom quickfix for 1-2 mnd siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke downpipe til e6x n47 på lager desverre. Det kommer nok, men har ikke pri da de fleste e6x er aut gir, og da må man være ganske forsiktig med momentstigning pga hp19 kassa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...