Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Auto start-stop funksjon? 

 

Hehe måtte bare, ble servert på sølvfat :P

 

Opplever min også kan være veldig rolig til tider, spesielt ved stopp under langkjøring.

 

Det der tullet der har jeg kodet slik at den alltid er av. :P Blir litt spesielt, for når den står på tomgang slik så hører man "nesten" ikke motoren. Trykker litt på gassen så blir den normal i et sekund før den blir veldig rolig og stille igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 525tds som soter mye

ikke godkjent avgass 3,30 som laveste mål

Motor er dønn orginal ikke vert justert noe

Er chippet i hjernen en gang i tiden

Har vert byttet motor og turbo i ettertid

Har montert ny katalysator da den manglet

Har ikke hjulpet noe Serlig

Lager fortsatt mye svart tåke ved pådrag

Fungerer helt fint bortsett fra at den soter veldig mye

Noen som har noe formening

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bytte luftfilter i morgen

Har ikke vert bytta på en stund

Vet ikke noe om verken chippen eller ladetrykk

Har ikke noe dokumentasjon på det

Bilen skal yte 180hk med chip

Er det jeg vet om den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må sjekke at motoren får den lufta den skal. Første skritt er da å måle ladetrykk (vel, egentlig mer det som Otis sa, men jeg tok det som en selvfølge at var gjort)

Om du er usikker på om den er trimmet eller ei, send meg gjerne en pm med bilder av ecu, også innvendig. Da kan vi evt gi deg et rimelig tilbud på å sende deg en original chip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lader 2,5-2.6 bar. Er nytt luftfilter. Skal være 250hk i følge forrige eier. Snakka med en som har chippa biler i 2 år, han sa problemet løste seg ved og enten senke eller heve effekten pga motoren var i et sjikt hvor ikke motor/gir samarbeider.. jeg veit ikke jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lader 2,5-2.6 bar. Er nytt luftfilter. Skal være 250hk i følge forrige eier. Snakka med en som har chippa biler i 2 år, han sa problemet løste seg ved og enten senke eller heve effekten pga motoren var i et sjikt hvor ikke motor/gir samarbeider.. jeg veit ikke jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehhmm,, er dette samme bil? 2 forskjellige brukere?

 

Uansett, 250hk på original pumpe og turbo? Neppe. 2,5-2,6 bar ladetrykk (sikker på dere ikke snakker om absolutt trykk?) på original turbo? helt latterlig og mot sin hensikt om noen faktisk overspooler den stakkars turboen til å lade noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er hvertfall ikke 250hk i min bil nå

etter motor bytte i vinter så er det ikke gjort noe

komplett motor ble montert i kun ac pumpe og lednings nett som ble bytta over

orginal motor og turbo i min bil havarerte ved dårlig olje trykk og rådebank

Bilen min hadde større front montert Ic og fjærnet katalysator

Har montert ny av samme intercooler som sto på bilen da jeg kjøpte den

dette er min bil om noen vet hva som er gjort med denne opp igjennom åra

hadde det vert fint og få vite om det

det kan tas på pm :)

post-62510-0-36156400-1441915534_thumb.j

Endret av Djwik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må sjekke at motoren får den lufta den skal. Første skritt er da å måle ladetrykk (vel, egentlig mer det som Otis sa, men jeg tok det som en selvfølge at var gjort)

Om du er usikker på om den er trimmet eller ei, send meg gjerne en pm med bilder av ecu, også innvendig. Da kan vi evt gi deg et rimelig tilbud på å sende deg en original chip.

Bilen har TRF steg 2. Jeg vet heller ikke alt (husker ikke heter det vel) som er gjort, men den gikk/går noe voldsomt. Det har aldri vært så ille med soting som det er nå som Djwik har bytta motoren, forrige måling lå på over 5, og nå 3 med kat. Ladetrykket VAR justert til ca 1 bar da jeg kjøpte den i 2013. Hva det er nå aner jeg heller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehhmm,, er dette samme bil? 2 forskjellige brukere?

 

Uansett, 250hk på original pumpe og turbo? Neppe. 2,5-2,6 bar ladetrykk (sikker på dere ikke snakker om absolutt trykk?) på original turbo? helt latterlig og mot sin hensikt om noen faktisk overspooler den stakkars turboen til å lade noe sånt.

Det er to forskjellige! Hvem han med 250hk er, vet ikke jeg, men Djwik har bare en bruker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...