Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

9 timer siden, TRF-Racing skrev:

Nå skal jeg være litt stygg, men det får bare være. Hvordan kan man selge software tuning,og stå inne for kvaliteten, uten å vite dette? Det ligger nemlig helt åpenlyst i programvaren. Dette er ikke til deg personlig, men det er flere leverandører som mener de er veldig flinke, så ser jeg i programvaren at de ber om mer ladetrykk enn det MAP sensor kan lese.

For å svare på spørsmålet så spørs det på euro versjon. Dersom MAP sitter bakpå innsuget (altså mot fører) på m57n så er den 3 bar. Dersom den sitter på siden av innsuget (altså mot panser/hjulhus) så er det en 4 bars sensor.

Tuner har ikke kontroll over ladetrykket, det setter jeg selv...Men ser den driver å tuller over 2 bar, så da er det nok en 3 bars føler som sitter i;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 13.2.2016 at 9.28, Vinternatt skrev:

Vurderer å tune min F11 530D automat, snakket med forhandler av ac schnitzer og fikk høre at jeg kan få ut 309hk og 670nm.

Er det samme motor og girkasse i 530 og 535?

Kassa i 530d tåler 650nm. Hvertfall det produsenten sier :)

Endret av ahj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M47d20 stoppa plutselig.  Vanlig hvis pumpa i tanken ryker? 

Det var ikke noen forvarsel,  detbare slutta å gå helt plutselig.  Heldigvis hadde jeg strøm på telefonen og var ikke langt hjemmefra 

Eller kan det være at den er helt tom for strøm? Altså at den har gått tom helt plutselig?  Skal få kjørt diagnose i løpet av helga. Jævla dritt å plutselig stå uten bil :P

  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Bmw 120d n47 med dpf delete. Fjernet rett før jul den midterste potta og kjører nå med rakrør og innimellom får jeg en feilkode om at det for lite " backpressure" i eksosen. Kommer dette av fjerning av den midtre potta ? Er det noe jeg kan gjøre for å lett fikse dette problemet ? Tuner kan kanskje slå av denne sensoren ? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en E39 520d 2002-mod med M47D20. Har merket nå i det siste at hvis jeg ligger med null eller minimalt med gass på ca 1700-2100 rpm og gir litt gass så rykker/napper/hakker bilen. Hvor mye varierer, noen ganger nesten ikke merkbart mens andre ganger kan den nøle i 0,5-1 sekund før det skjer noe når jeg gir gass. Ikke merket noen andre symptomer.

 

Noen som vet hva dette kan tyde på, eller må jeg ta diagnose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...