Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen forklare hva årsaken til feilkoden "EGR Strøm for høy" kan være? Motorlampen tenner, merker ingenting på motor. Men ved lesing av feilminne får vi da egr strøm for høy.

Anyone?

Skrevet

Vil kanskje anta at Den er gått tett slik at den har låst seg i åpen stilling eller lukket stilling, slik at den lille motoren trekker mer strøm uten å kunne gå noe sted.

Skrevet

tror det skal være egr flow for høyt. Dette vil da si at luftmassen er for lav når egr er aktiv. Som sweet sier, se om den lukker som den skal.

Skrevet

Ja det kan vell stemme! Altså det er sotet ned? Må jeg fysisk demontere, eller er dette noe som kan "blåsesrent" med hardkjør?

Og kan dette ha sammenheng med forbruk? Synest den bruker 1 dl for mye til tider.

Skrevet

Kan ha.

Ta av innsugslangen og se inn på ventilen, da ser du hvor mye sot, og du kan sjekke bevegelsen på ventilen.

Skrevet

Har en kamerat som kjøpte seg en 530D 193hk, som har gått 195000 ca. Etter 4 dager så stopper bilen på motorveien og glødelyset kommer på. Han sa det var ingen antydning til start. Vi antar at dette er dieselpumpen? Forje eier mener at det ikke er dieselpumpen. (fødepumpen er skiftet) Noen meninger om det KAN være noe annet enn pumpen?

Visst det er en liten ting vil han beholde bilen, mens hvis det er pumpen vil han nok levere bilen tilbake / få forje eier til å betale.

Prøvd å søke litt men fant ingenting..

Takker for svar :)

Skrevet
Har en kamerat som kjøpte seg en 530D 193hk, som har gått 195000 ca. Etter 4 dager så stopper bilen på motorveien og glødelyset kommer på. Han sa det var ingen antydning til start. Vi antar at dette er dieselpumpen? Forje eier mener at det ikke er dieselpumpen. (fødepumpen er skiftet) Noen meninger om det KAN være noe annet enn pumpen?

Visst det er en liten ting vil han beholde bilen, mens hvis det er pumpen vil han nok levere bilen tilbake / få forje eier til å betale.

Prøvd å søke litt men fant ingenting..

Takker for svar :)

Har bilen trimmings boks? Vist ja så fjærn denne.

Skrevet
Har en kamerat som kjøpte seg en 530D 193hk, som har gått 195000 ca. Etter 4 dager så stopper bilen på motorveien og glødelyset kommer på. Han sa det var ingen antydning til start. Vi antar at dette er dieselpumpen? Forje eier mener at det ikke er dieselpumpen. (fødepumpen er skiftet) Noen meninger om det KAN være noe annet enn pumpen?

Visst det er en liten ting vil han beholde bilen, mens hvis det er pumpen vil han nok levere bilen tilbake / få forje eier til å betale.

Prøvd å søke litt men fant ingenting..

Takker for svar :)

Har bilen trimmings boks? Vist ja så fjærn denne.

Nei bilen er helt orginal effektmessig..

Var ingen hard kjøring eller turtall når den stoppet heller..

Skrevet

Noen som vet hvorfor Hartge tuningkit består av en boks pluss lednings harness?

4082.jpg

Denne skal gi 309HK, 670NM på en N57D (F11 530d).

Innbilte meg at samme resultat (+20%) oppnåes med bare reprogrammering av eksisterende boks?

Skrevet

Dette er fordi verken Hartge eller noen annen for den sak skyld er istand til å mappe om BMW styreenhet montert på F-serie. Dette ser ut til å være en Steinbauer boks.

Skrevet

OK. Det forklarer vel også ledningene, kontakten på boksen er forskjellig fra orginal.

Men uansett hvilken BMW modell jeg velger hos Hartge så er det bilde av en styringsenhet (uten ledninger). Betyr det at de bytter den, eller det bare for illustrasjon?

Skrevet

TRF-Racing: Har en E91 320d med M47-TU2D20.

Vil du anbefale å montere EGR-bypass på denne? Har ikke merket noe nedgang i draget, men tenkte å forebygge. Gir det feilmelding?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...