Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plages litt med at bilen går litt ujevnt når den er kald. e39 520d 01 mod. Alså M47 motor.

Er som regel rett etter oppstart, når jeg skal akselerere opp i fart, så kan jeg holde jevn gass og den er litt treig, før den brått skyter fart. Som om turboen henger igjen.

Bilen har nettopp fått nytt dieselfilter, alle vakumslanger er nye. Ingen feilkoder med INPA utenom needle motion sensor, som har vert der i en evighet, også før bilen ble slik.

 

Noen som har noe tips?

Synes også den kakler noe helt ekstremt, føler den ofte kakler mer enn når jeg kjøpte den :P Alt av motordeksel er på plass, men noe som kan hjelpe og forhindre kaklingen? ( Bilen har forøvrig gått 324k )

Skrevet

I 60 km/t og oppover på turtall under 3 tusen kan jeg merkbart kjenne at den går over i en "nødmodus" fuel consumtion nålen står stille om jeg speeder mer. Jeg må trykke ned kick down. Eller sleppe speeden og speede ogjen for å få full kraft igjen. Er ingen varsel lys i dashbordet.

Skrevet

Hei. Jeg har en M47TU2D20. Denne kommer med 90kW og 120kW. Hva er forskjellen på de to? Er det fysiske forskjeller eller kun software?

Skrevet (endret)

Fysiske forskjeller som TRF over her påpeker, bla turbo og dyser er forskjellig.

 

Visst du finner fram en 2006mod 318d, og en 320d her: www.realoem.com

 

Så kan du sammenligne og se hva som er forskjellig.

Endret av CrZyWiz
Skrevet

Noen i bergen som har en egr ventil til bmw e46 320d mk47n eller noen som kan sende

Jeg har til e46 m47b20 150 Hk. Send meg pm vis du er interessert.
Skrevet

Leste ut feilminnet på bilen for moroskyld og der lå det jammen en del lagra uten at jeg har merka noe forskjell i de to åra jeg har hatt denne bilen i hvert fall.
Aner ikke hvor lenge de har ligget inne. Har N47TU2 varianten, den går fint, merker ikke noe feil. Ingen lamper lyser heller.
Kodene som lå inne var 3ff0 air mass flow sensor og glow plug cylinder 1-4 activation. 
Er det noe jeg burde sjekke ekstra i forhold til disse feilkodene?

Skrevet (endret)

Hei

har noken kjennskap til dinna feilkoden her?

Gulmotorlampe:

P3264 Mass or Volume Air Flow Too Low due to Sensor Drift

Lampa kjem opp når e kjøre ca i 80km/t i en litt bratt oppoverbakke.

Bil: BMW 320d e91 05mod

Endret av ahe
Skrevet

Hei

har noken kjennskap til dinna feilkoden her?

Gulmotorlampe:

P3264 Mass or Volume Air Flow Too Low due to Sensor Drift

Lampa kjem opp når e kjøre ca i 80km/t i en litt bratt oppoverbakke.

Bil: BMW 320d e91 05mod

Den har vært oppe her tidligere. Søk på P3264 i tråden\forumet, så finner du en del.

Ellers, les igjennom første posten for en grunnleggende forståelse av hvordan det fungerer. Da er det enklere for deg å beskrive problemet, samt enklere å få gode svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...