Skulebollen Skrevet Mars 16, 2015 Share Skrevet Mars 16, 2015 Plages litt med at bilen går litt ujevnt når den er kald. e39 520d 01 mod. Alså M47 motor. Er som regel rett etter oppstart, når jeg skal akselerere opp i fart, så kan jeg holde jevn gass og den er litt treig, før den brått skyter fart. Som om turboen henger igjen. Bilen har nettopp fått nytt dieselfilter, alle vakumslanger er nye. Ingen feilkoder med INPA utenom needle motion sensor, som har vert der i en evighet, også før bilen ble slik. Noen som har noe tips? Synes også den kakler noe helt ekstremt, føler den ofte kakler mer enn når jeg kjøpte den Alt av motordeksel er på plass, men noe som kan hjelpe og forhindre kaklingen? ( Bilen har forøvrig gått 324k ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
christopher h Skrevet Mars 17, 2015 Share Skrevet Mars 17, 2015 I 60 km/t og oppover på turtall under 3 tusen kan jeg merkbart kjenne at den går over i en "nødmodus" fuel consumtion nålen står stille om jeg speeder mer. Jeg må trykke ned kick down. Eller sleppe speeden og speede ogjen for å få full kraft igjen. Er ingen varsel lys i dashbordet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikbg Skrevet Mars 17, 2015 Share Skrevet Mars 17, 2015 Hei. Jeg har en M47TU2D20. Denne kommer med 90kW og 120kW. Hva er forskjellen på de to? Er det fysiske forskjeller eller kun software? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mars 17, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 17, 2015 Fysiske forskjeller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mars 17, 2015 Share Skrevet Mars 17, 2015 (endret) Fysiske forskjeller som TRF over her påpeker, bla turbo og dyser er forskjellig. Visst du finner fram en 2006mod 318d, og en 320d her: www.realoem.com Så kan du sammenligne og se hva som er forskjellig. Endret Mars 17, 2015 av CrZyWiz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmer bolle Skrevet Mars 18, 2015 Share Skrevet Mars 18, 2015 Noen i bergen som har en egr ventil til bmw e46 320d mk47n eller noen som kan sende Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmer bolle Skrevet Mars 18, 2015 Share Skrevet Mars 18, 2015 Bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Mars 18, 2015 Share Skrevet Mars 18, 2015 Totalt unødvendig å bumpe når du er siste i tråden og det er kun få timer siden spørsmålet.. Dessuten har ikke det du spør om noe som helst med tråden å gjøre. Lag en Ønskes kjøpt tråd Nytern, Alpejohn, Shattered og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Mars 18, 2015 Share Skrevet Mars 18, 2015 Noen i bergen som har en egr ventil til bmw e46 320d mk47n eller noen som kan sendeJeg har til e46 m47b20 150 Hk. Send meg pm vis du er interessert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opsis Skrevet Mars 21, 2015 Share Skrevet Mars 21, 2015 Leste ut feilminnet på bilen for moroskyld og der lå det jammen en del lagra uten at jeg har merka noe forskjell i de to åra jeg har hatt denne bilen i hvert fall.Aner ikke hvor lenge de har ligget inne. Har N47TU2 varianten, den går fint, merker ikke noe feil. Ingen lamper lyser heller.Kodene som lå inne var 3ff0 air mass flow sensor og glow plug cylinder 1-4 activation. Er det noe jeg burde sjekke ekstra i forhold til disse feilkodene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 21, 2015 Share Skrevet Mars 21, 2015 Slett å kjøre en tur, les av på nytt. Hvis enda feil, se på livedata. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahe Skrevet Mars 22, 2015 Share Skrevet Mars 22, 2015 (endret) Hei har noken kjennskap til dinna feilkoden her? Gulmotorlampe: P3264 Mass or Volume Air Flow Too Low due to Sensor Drift Lampa kjem opp når e kjøre ca i 80km/t i en litt bratt oppoverbakke. Bil: BMW 320d e91 05mod Endret Mars 22, 2015 av ahe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mars 22, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2015 Har du lest første side? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mars 23, 2015 Share Skrevet Mars 23, 2015 Hei har noken kjennskap til dinna feilkoden her? Gulmotorlampe: P3264 Mass or Volume Air Flow Too Low due to Sensor Drift Lampa kjem opp når e kjøre ca i 80km/t i en litt bratt oppoverbakke. Bil: BMW 320d e91 05mod Den har vært oppe her tidligere. Søk på P3264 i tråden\forumet, så finner du en del. Ellers, les igjennom første posten for en grunnleggende forståelse av hvordan det fungerer. Da er det enklere for deg å beskrive problemet, samt enklere å få gode svar. TRF reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nærbø Skrevet Mars 23, 2015 Share Skrevet Mars 23, 2015 Noen som vet hvilken olje som er best å bruke på M47D20 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå