Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Galleritrykk eller railtrykk skal være 250 bar for at dysene skal åpne. Det sitter en reguleringsventil bak på høytrykkspumpe som kan tulle.

Går det Ann å bare bytte regulerings ventilen eller må hele pumpa byttes? :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet

noken som veit om du kan få kjøpt eit rep.sett til ac kompressoren på ein 2000 e46 320d? ikkje for heile kompressoren, men kunne tenkt meg magnet clutchen og reimhjulet.

Skrevet

Noen som kan hjelpe meg med dette? Live måling tatt fra rheingold på n47 motor viser -40 grader på eksostemp før dpf. Har fortsatt orginal KAT og dpf. Dette indikerer vel kabelbrudd. Spm er: har dette noen betydnig? Bilen går fint på alle måter, og ingen feilkoder. Brukes den manglende temp verdien til noe spes? Bilen regenerer som den skal. 9286f89374ea054e311aa9831171aa4f.jpg

Skrevet

Sjansen er stor for at du ikke har den sensoren, da vil den vise den verdien der.

Såvidt meg bekjent er det ingen N47 som har to tempsensorer på eksosen.

Skrevet (endret)

Noen som kan hjelpe meg med dette? Live måling tatt fra rheingold på n47 motor viser -40 grader på eksostemp før dpf. Har fortsatt orginal KAT og dpf. Dette indikerer vel kabelbrudd. Spm er: har dette noen betydnig? Bilen går fint på alle måter, og ingen feilkoder. Brukes den manglende temp verdien til noe spes? Bilen regenerer som den skal.

 

Jeg har samme "problem" på min. Hvis den skulle hatt en verdi der og får -40 burde det vel kommet opp en feilmelding?

Tipper det stemmer som nevnt over at vi ikke har den sensoren.

 

Edit: Hvilket program er det forresten du bruker?

Endret av Mjukas
Skrevet (endret)

Hei! Er det noen som kan gi meg et svar på hvor langt diesel-motorane (og bensin) har godt av å gå? Ska kjøpe bil etterhvert og hadde vært fint å vite:)

Edit: Gjelder i hovedsak 3-serie e46 og e9x

Endret av Bondaln
Skrevet

Nei de har generelt ikke så godt av å gå så langt. Hvis du ser på måten de er lagd på, og tyrkkutviklingen i forbrenningskammer mot veivposisjon så er det et under at de holder i det hele tatt.

Skrevet (endret)

Nei de har generelt ikke så godt av å gå så langt. Hvis du ser på måten de er lagd på, og tyrkkutviklingen i forbrenningskammer mot veivposisjon så er det et under at de holder i det hele tatt.

Ok, takk for svar:) Så jeg bør rett og slett finne en bil med så lav kilometerstand som mulig?

Endret av Bondaln
Skrevet

Tror nok han var litt ironisk.. :P

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Hehe....

Men har ikke så mye peiling, så et ordentlig svar hadde vært ålreit:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...