Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Takk for tilbudet uansett TRF.

Kan ikkje tåle mye ekstra trykk disse innsugene når de ryker med org.trykk.

Eller er det noen svakheter ute å går på noen?

 

Edit:

Det gamle innsuget hadde jo lagt i avfetting over påsken, også gikk det inn i delevasker som kjører på med 80 graders vann.

Kan det ha hatt noe å si?

Skal vel tåle det, siden det blir vel fort 80 grader under panseret en varm sommerdag med aktiv kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe jeg kan gjøre med eksosen for å få bedre effekt? 520D E39?

 

TRF selger cat erstatter med tilpasset software. Da får du mer effekt, trygt, enn om du beholder cat og tuner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en LCI 530XD med tuningprogram av ukjent utvikler. Bilen har gått 280000km, Automatkasse er overhalt og den har ny turbo. Partikkelfilteret skal være borret opp. Nå syns jeg den soter voldsomt ved fullt pådrag. Det er greit at den soter mer enn orginalt, men nå er det nesten pinlig. 

Det jeg har oppevd siste tiden er at hver gang jeg kommer ut på motorveien virker det som den går i nødmodus. Ujevn gange og dårlig drag. Fulgte noen parametre med BT-app BMWhat og eksostempen øker i denne perioden til 500-600C og turbotrykket er helt fraværende. Er dette normalt ved regenerering og hva er det som trigger dette når filteret skal være åpent?

 

Jeg lurer også på om den bruker litt olje og at det er turboen som svetter litt da det er noe olje i luftrøret til IC?

 

Noen som kan hjelpe meg med tips for å sikre bilens framtid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å kjøpe en 525D, men har ikke helt skjønt hvilken motor det er snakk om. Taster inn regnummeret på Mekonomen, og får at det er en N57-TUD30. Finner ikke den betegnelsen andre steder. Slik jeg har skjønt det så er dette en aluminiumsmotor, og ytelsen er satt til 197 HK. Er det mange andre modeller som har samme motor?

 

Det er også litt oljelekkasje, som NAF-testen avslørte. Han mente det var bunnpannepakningen. Bilen drypper ikke, men det var merkbart med olje rundt bunnpannen, samt på "splashbrettet" under bilen. Noen sier det ikke er vanlig, mens andre sier det er vanlig med litt lekkasje. Hører gjerne om det er noen som har erfaring med slik lekasje, og hvor vanlig det eventuelt er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren heter vel M57-TUD30, tror jeg. (Pleier å rote med modellnavnet litt.)

Men det er kun i LCI av e61/e60. Brukes også i E9x.

De har ikke swirlflaps, og er generelt en god motor. Ikke det at de andre er noe dårligere, men det er mindre som "pleier" å gå i stykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg fant aldri helt ut hvordan jeg gikk videre med Bmw scanner for og se hva som var galt med min motor. Så jeg satser på needle motion sensor er gåen. Og bestiller en slik, ilag med alle returslanger til dyser og vakumslanger.

Men jeg har også en feilkode som sier Charge Air pressure control. 65 ( 101 ). Hva kan dette vere? Noen spesifikke deler jeg kan prøve og bytte ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...