Gå til innhold

BMW dieselmotorer

TRF
 Share

Anbefalte innlegg

9 timer siden, TRF-Racing skrev:

Mye er likt, noe er ulikt. Den er jo en god del større, så du må beregne vesentlig høyere boost threshold. (godt og vel 25%). Videre er den ikke vinklet der hvor donwpipe monteres, så dette må modifiseres på din downpipe (flensen er lik).

Effekten styres av innsp mengde (ref første side). Du vil ikke ha nok fuel til å fullt utnytte en 2,5d turbo.

Okei, bilen er idag chippet. Men om dette chippes om igjen,  noe bedringer da? Downpipe kan lages på nytt då det er ikke noe problem 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

vet ikke helt om dette er rette stedet på forumet til og stille dette spørsmålet men jeg prøver meg

det er snakk om en BMW 320 td 2002 mod . og problemet er at i de sitte par dagene så har bilen begynt og bare slå seg av under kjøring. det virker som den bare kutter. den mister ikke strøm for når det skjer så kommer ikke noe varsellamper på. det lyser akkurat som når man skal starte bilen og vrir nøkkelen i posisjon 2 .  og når den stopper så av og til får jeg ikke bilen på i 1-2 minutter må vente litt så starte og av og til starte den med en gang. det skjer som regel at den stopper etter at bilen har vert  parkert og har begynt og kjøre så etter noen par kilometer skjer dette. og etter at den slår seg av og jeg venter og starte den så går det fint resten av turen til neste gang jeg står parkert og skal kjøre noen sted. jeg har hat bilen på en lokal verksted her i byen for og se om det kommer noen feilkoder eller noe med de kunne ikke se med det utstyret de hadde at de var noe galt. ellers så alt fint ut under panseret sa de. jeg vet at jeg burde ta bilen til en bmw verksted men det er en go stykke til den nærmeste bmw verkstedet  og når bilen er så rar så tør jeg nesten ikke begynne og kjøre den på hovedveien . i vertfall ikke etter og ha opplevd at den stopper på veldig farlige steder svinger osv. bilen går ellers veldig fint ingen ulyder eller noe ting utenom det  nevnte.

kan har nå etter og lest her på sidene og på nettet fått mistanke om at det kunne være 

( Kamaksel sensor eller veivaksel sensor ) for effekten på bilen har vært veldig dårlig i lenge periode. vist det er de 2 tingene vet noen hvor mye de koster Org. og om de trenger og kodes eller er det bare og bytte og kjøre.

Takk .

håper noe kan ha noe mening hva det kan være eller noen ider om saken ( Tips ) før om jeg tør og kjøre den noen sted.

Endret av Enes Veljacic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 

jeg har en 2004 bmw 320D som jeg har fått et problem med, som kun oppstår når det regner

problemet er at under kjøring i regnvær så kan bilen plutselig gi på, akkurat som om jeg skulle tråkka et par kjappe ganger på gassen. og gjerne litt ''gassheng'' i et par sekunder. andre feil som har dukka opp når dette har skjedd er hard bremsepedal med litt ''ABS lyd'' etterfulgt av feilmelding på ABS DSC system. håper problemet mitt er relevant til tråden, siden jeg har filtrert nettet etter beste evne uten å få noe annet en diffuse svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gabz skrev:

Hvilken olje anbefaler dere til M47d20 som har rullet ca 156k? Tror jeg brukte Total 5W-30 sist, men tenkte å høre her da jeg må ta det igjen denne uka. 

Du kjøpte den olja på Koed, det var enten Castrol eller liknende,  husker ikke i farta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, korrekt olje er merket med LL01 for din motor. Om total sin fullsyntestiske er det må du se på pakken om evt på hjemmesiden til produsent. 

Det er mye mulig en annen olje også fungerer, men det vet ikke jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Gabz skrev:

Hvilken olje anbefaler dere til M47d20 som har rullet ca 156k? Tror jeg brukte Total 5W-30 sist, men tenkte å høre her da jeg må ta det igjen denne uka. 

Jeg bruker denne på min 530d med 156 km på telleren. http://billigbilpleie.no/product/mobil-1-new-life-0w40-5-ltr-4721/

kjøper det også fra denne butikken. Veldig gode priser. Kjøper inn til 2-3 skift. 

Mobil1 er et trygt valg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Har en bmw e39 520d 2001 mod som jeg har vært litt plaget med. I en lang periode nå har det vært noe tull i dieselsystemet en plass. Hvis jeg parkerer flatt eller med fronten "oppover" så starter den ikke. Parkerer jeg bilen med fronten pekende nedover starter den vanligvis, kan starte også når jeg parkerer flatt og gir full gass. Starter heller ikke om jeg filer lenge på starter. Har satt på en tilbakeslags ventil og bytter noen pakninger så det er ikke lekkasje noen plass. I går byttet jeg pumpa i tanken, den starta med en gang. Skulle teste idag så parkerte bilen flatt i natt, men starta ikke idag.. 

Noen som har en viss peiling på hva dette kan være?! Begynner å bli rimelig lei og frustrert nå.. Har spekulert litt på hovedpumpa men har ikke så mye peil angående dette... 

HJELP!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...