Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Kommer litt anpå hva man skal få av resultat når det gjelder bilshampo.

 

Skal man fjerne all voks og forseiling så er til og med zalo og andre sterke såper kjempebra. Men har du nylig polert bilen og vokset den, og skal vaske den noen dager/uker etterpå, så er ikke sterk shampoo et ønske, da du fjerner all voksen du nettopp påførte. Da foretrekker man en mildere bilshampo.

 

Så det er dokumentert at voks-shampooen fra Biltema er sterk?

er visst svamp som er blitt inn igjen nå blant detailerfolket på dcn, svampene har jo porer som møkka kan trekke inn i og renne ut av igjen når du skyller den i bøtta , mitt der fester småstein osv seg mye bedre å blir liggende. 

 

bilnerden selger en god svamp eller så har man zymol fra ebay da. 

Så det er ikke lenger "sosialt selvmord" for en bilentusiast å vaske med en gul svamp lenger altså, interessant!

 

Ikke lenge siden svampbruk kvalifiserte til gapestokk, nå er den plutselig i vinden igjen fordi en eller annen hipster har sagt at det er ok ;-)

Du har så rett så rett! Her har det blitt vasket med en diger skumgummi "kloss" fra en madrass de siste årene, den måler vel 40x40x40. Kanskje jeg bør tipse dcn!

 

Er vel bare forbigående trender alt sammen..

 

Jeg har troen på at ved god planlegging av håndvask, så kan man få minimalt med riper, på biltema koster en eske med svamper(er det 30stk tro?) nada, vasker man dem etter bruk kan man jo bruke både to og tre samtidig på forskjellige deler av bilen og evt. ta i bruk en ny etterhvert som dem får møkk i porene :P

 

Men ja, alt til sitt bruk, noen liker å vaske bil, andre liker å skru. Siste bilvasken jeg tok ble gjort med skumkanonen på høytrykken i heimen, en salig blanding av oppvasksåpe med voksshampoo fra biltema, virketid 3-4 minutter før avspyling :lol:

 

Jeg er ikke spesielt glad i førstnevnte, men ganske så glad i sistnevnte, men går mye i biltema verktøy da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lenge siden svampbruk kvalifiserte til gapestokk, nå er den plutselig i vinden igjen fordi en eller annen hipster har sagt at det er ok ;-)

 

og gulost er gulost? forskjell på 10 europris svamper til 9.99,- og en skikkelig "ekte" svamp. :)

 

 

Dette blir som å diskutere olje, det går ingen vei. Skikkelig vaskeutstyr er uansett så billig siden man får kjøpt det i store kvanta iforhold til de desiliterne man får kjøpt på tema at prisforskjellen knapt blir ei utepils. Doserer man rett så varer uansett foreksempel ei flaske meguiars nxt en hel sommer med mindre man vasker hver eneste dag, og det er ingenting å si på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og gulost er gulost? forskjell på 10 europris svamper til 9.99,- og en skikkelig "ekte" svamp. :)

 

They all taste the same to me! :lol:

Jeg har likt å tro at jeg får bedre kvalitet ved å hive mer penger på ting, men de siste årene har jeg kjørt billige biler som stortsett har fått billige vaskedingser og væsker. Merker ingen forskjell egentlig.. Heller hyppigere oljeskift med "billig" olje sålenge spesifikasjonene er i orden f.eks.

 

Hadde en kompis som hørte forskjell på høyttalerkabler o.l, ble aldri klok på han. Enten hadde han syyke ører, eller så var placeboeffekten sterk i denne karen ;-)

 

Jeg elsker alle sånne snåle over the top finurligheter da, så jeg mener ikke å kritisere nerder i ulike fag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

They all taste the same to me! :lol:

Jeg har likt å tro at jeg får bedre kvalitet ved å hive mer penger på ting, men de siste årene har jeg kjørt billige biler som stortsett har fått billige vaskemidler/svamper/væsker. Merker ingen forskjell egentlig.. Heller hyppigere oljeskift med "billig" olje sålenge spesifikasjonene er i orden f.eks.

 

Hadde en kompis som hørte forskjell på høyttalerkabler o.l, ble aldri klok på han. Enten hadde han syyke ører, evt var placeboeffekten sterk i denne karen ;-)

Placebo-effekt er kanskje noe av det dyreste man kjøper i livet xP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke lært at du ikke skal spise svamper?

Jeg spiser bare såpefrie svamper i det minste! Deler dem opp i biter og spiser attåt vaniljeis :D

 

Placebo-effekt er kanskje noe av det dyreste man kjøper i livet xP

 

Haha, er kanskje noe av det mest tilfredstillende man kjøper og! Sånne ting gjør ofte at en føler seg litt ekstra spesiell selv, spesielt når naboen kommer innom og konstaterer at han ikke hører/kjenner/ser/lukter noe forskjell :D

 

faith.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er utrolig hva hjernen får oss til å tro med riktig instilling.

Har et triks jeg bruker hvis jeg spiser mat hos fremmede, og føler jeg må spise opp maten.

 

Sier til meg selv: "tenk om du har vært uten mat i flere dager, eller at du er i militæret i utlandet, dette er eneste maten du vil få på dager, dette er godt"

 

Vips! Så smaker det som om gordon ramsey har laget det !

 

Utrolig hva jeg får til med overtaling--- :stupid:

 

med den weirde posten, sier jeg godnatt, helt klart at jeg er for trøtt.... 8-[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gretten av dårlig saus, men det aller verste jeg vet når det gjelder å spise, er å bli tvunget til å spise av, og med IKEA(typ billig) servise og bestikk!! I tillegg gremmes jeg over mine venners syn på glass. På nyttårsaften fikk verten skryt for stette-glassene sine fordi de var "så tykke å fine", når det er gjerne omvendt og helst krystall som er greia.. I tillegg er det ingen jeg kjenner utenom mine brødre som sparer på sølvtøy?

Den gode maten som forøvrig var laget av en venn av meg som er kokk, var perfekt, men atmosfære og trivsel rundt bordet var dempet mens man lagde svarte striper i de hvite IKEA tallerkene med kniven mens man skar indrefilet av kalv :P

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...