Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Psssst. 1l Prickbort til 50 kr. på RUSTA, Alnabru :)

Men det er jo egentlig ikke billig, jeg ga 45kr litern på Mekonomen i fjor. Også bestilte jeg en ti liters dunk fra bilnerden like før jul da de 1l pumpeflaskene prickbort kommer i har et helt elendig hode. Pumpekanne på biltema til 40-50kr stk, bruker mindre produkt og man slipper å bli sliten i fingrene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo egentlig ikke billig, jeg ga 45kr litern på Mekonomen i fjor. Også bestilte jeg en ti liters dunk fra bilnerden like før jul da de 1l pumpeflaskene prickbort kommer i har et helt elendig hode. Pumpekanne på biltema til 40-50kr stk, bruker mindre produkt og man slipper å bli sliten i fingrene.

Ja, men frakt kommer i tillegg fra Bilnerden.no :) Du har nok rett ang flaske, har Custom Clean Wheels fra Autoglym og blir så sliten i fingra av den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gav i underkant av 30,- pr. liter i 2,5-liters dunker hos Gekås i høst, men her til lands er jo 50,- en grei nok pris om man ikke vil handle i større kvantum. :)

 

Ellers så har jeg også irritert meg over sprayflaskene, men har liksom ikke tenkt så mye mer over det, så nå blir det ny fra Biltema. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke at man kunne få det så billig. Jeg så på GS at det kostet 92 pr liter. Da har de lagt inn en grov avanse spør du meg.

 

Jeg tenkte heller aldri på Prickbort før nå. Vanlig "soft wash" (selvvask) såpe holder jo aldri til å fjerne møkk som sitter skikkelig fast om vinteren og det irriterte meg skikkelig. Pleide å vaske bilen med hjembrakt såpe (Chemical Bro's konsentrat i vaskebøtte samt mikrofiberhanske), og fikk alltid skitnet til vaskehansen/håndkleene når jeg måtte gni av møkka som ikke ville av med vanlig såpe.

Vasket bilen på søndag med en kompis som hadde med Prickbort. Møkka bare rant av. Ble frelst.

 

"Bilpleiearsnalet" blir stadig større!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er prickbort skånsom mot voksen på bilen?

Den er skånsom mot voksen ja. Men ville ikke brukt den for mye i sommer halvåret, den er litt for sterk for det. Da ville jeg ha brukt Surfex hd blandet ut i 1:30-1:50 blanding :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prickbort er ganske skånsom mot voksen ja. Jeg mener uansett det er bedre å bruke litt mer avfetting og heller vokse en gang ekstra. Det går fortere å vokse enn å korrigere bort riper du eventuelt påfører bilen ved å ikke bruke skikkelig forvask. Prickbort etterlater en brun hinne om man ikke vasker bilen med vaskevott eller svamp, derfor suser jeg nesten alltid over med svamp etterpå. På vinteren bruker jeg både Surfex HD og Prickbort, de utfyller hverandre veldig godt og tar to forskjellige typer skitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som ønsker såpe som virkelig får alt rent, uten å gjøre store innsatsen i gnikking og prosesser kan kjøpe Janitol Fective. En konsentrert såpe som virkelig gjør susen :)

 

Er det noe som er skikkelig møkkete og umulig å få rent, så kan man bare blande seg litt i en isboks og la det bade et døgn og skylle av etterpå.. Ser som nytt ut.

 

Plukka ut et gammelt sjøvannsfilter på kjøleinntaket på en innenbordsmotor i en seilbåt for noen somre siden. Det så virkelig ikke ut og var helt igjengrodd og svart av dritt, irr, osv. Filterhuset var laget av messing. La det i janitol et døgn og skyllte av det under krana. Ble helt som nytt! Eieren av båten kunne ikke tro det :P Han hadde prøvd alt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...