Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Problemet er vel at når biler begynner å passere 200-250 så begynner folk å gi litt blaffen i alt! Da den allerede har sunket mye i verdi pga km-stand! Men hvis den er velholdt og har et utfylt servicehefte, og alle reprasjoner er gjort så er det ikke noe problem!

Men at det er gammel "overtro" er vel ikke helt rett da det virkelig ligger noe i det!

Den viktige forskjellen her er hvorvidt bilen har vært eid av den samme eieren hele tiden eller ikke. Har bilen vært eid av den samme eieren er den nesten helt sikkert også godt vedlikeholdt. Typisk kommer det en større reparasjonsbolk rundt 200000 Km (clutch, støtdempere, bremseskiver, klimaanlegget etc.) og hvis man velger å beholde bilen skal dette byttes og betales. Dette er nesten en garanti for at bilen er verdt å kjøpe ved en senere anledning.

Har bilen derimot hatt 5-6 forskjellige eiere i perioden sier det seg nesten selv at ingen ønsker å sitte igjen med de store regningene. Ergo får bilen heller ikke den nødvendige oppfølgingen den skal ha. Det finnes selvfølgelig unntak, men det er nettopp unntakene som bekrefter regelen etter min mening.

Skrevet

Hadde ikke vi en Garasjebyggertråd her på forumet en gang i tiden?

Altså en tråd hvor en kunne legge inn litt info og priser på forskjellige garasjeprosjekter?

Skrevet

Skøy å knuse skjermen på min helt nye Sony Z2....

Sent from my iPad using Tapatalk HDj

Hvordan har du klart det da?? Jeg har mistet telefonen på bakken flere ganger allerede og den har ikke fått riper på glasset engang...

Det er glatte overflater på telefonen så den glir ned fra sengekanten hele tiden :P

Skrevet

Hvordan har du klart det da?? Jeg har mistet telefonen på bakken flere ganger allerede og den har ikke fått riper på glasset engang...

Det er glatte overflater på telefonen så den glir ned fra sengekanten hele tiden :P

Nei det husker jeg desverre ikke... Nederlag å våkne opp til en knust telefon når jeg har 2.5 uke igjen på jobb...

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Skrevet

Ny bil på plass. E39 525i 2001 med manuell girkasse. Prisen? Betalte omtrent det samme som man må ut for en jevngammel, eller til og med eldre Toyota.

Bilen er ingen perle hva det ytre angår, men alt fungerer. Ellers ser motoren tørr og fin ut.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...