Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En bekjent av meg klasset ned en Silverado 2500 fra kl C1 til kl B, var ett helvete å gjøre det selv så han lot Bergheim gjøre det (importør av US Chevy). De sitter på de meste av dokumentasjon på disse bilene heldigvis :)

Skrevet

Det gikk på Ford før, nå er det ikke sjans! Min Superduty elskende venn kjøper nok en ny Silverado etterhvert, men det er Ford han vil ha...

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Skrevet

Det gikk på Ford før, nå er det ikke sjans! Min Superduty elskende venn kjøper nok en ny Silverado etterhvert, men det er Ford han vil ha...Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Det skal gå hos Ford forhandleren her i byen, men kun F150, F250 og Expedition kan de nedregistrere. Synd de ikke selger Ford F-serie nye lengere, er har blitt utrolig råe og mange av dem har fått riktig så fine og økonomiske motorer. De som vil ha ny USA pickup på per dags dato ta til takke med Chevrolet Silverado og Dodge RAM som man heldigvis fortsatt får kjøpt nye igjennom forhandler :) Ingen dårlige biler det heller, tvert i mot synes jeg.

Skrevet

Du er heeeelt sikker på at du får nedklasset for F-250 i ditt distrikt? Min kamerat har vel prøvd alt :P Ford-Motor Norge er ikke til hjelp.

Hehe, nei jeg er ikke helt brennsikker :P

Skrevet

Man kan utelukke F250 for nedklassing, F150 skal gå. Min kamerat har tidligere eid en F250 på grønne skilt, og den hadde en nyttelast på 60 kg, altså at egenvekt med fører var oppgitt til 3440kg eller noe sånt :P Det skulle vise seg at den veide mye mer enn det på en vektstasjon hvor vi veide den.

Han har i det siste undersøkt mye rundt dette for å finne den perfekte F250 og senere nedklasse den. Det har vist seg å være helt umulig. Det er mulig å få den nedklasset til en klasse hvor man kan kjøre på B førerkort, men allikevel registrert for over 3500kg, ergo må man betale høye veiavgifter og bomring. Det er lite aktuelt :P Hva den klassen heter husker jeg ikke :P

Han er forøvrig superduty fan til de grader, har Superduty litteratur i bilen, soverommet, plakater, instruksjonsmanualer, offisielle Ford Superduty innrammede fotografier osv. Helt frelst er han, og det forstår jeg, for Ford Superduty er vakker redskap til sitt bruk! Han har forøvrig også jobbet i Ford systemet, så skulle tro han kjente til det :P

Jeg skrudde på den gamle bilen hans et par kvelder, fikk bare halve bilen inni garasjen  8-[

Skrevet

Føøfan, så kjett det er å jobbe ute når det regner. Ble klissbløt i dag, et par kilometer ute på sporet uten noe sted å gå inn. Fikk heller ikke lov å jobbe pga at det lynet og tordnet, så ble værende der i lang tid før jeg fikk klarsignal igjen... Lange dager om dagen!

Med fare for å irritere noen, september blir trivelig!  :klemme: 

post-45412-0-89831200-1408566324_thumb.p

Skrevet

Man kan utelukke F250 for nedklassing, F150 skal gå. Min kamerat har tidligere eid en F250 på grønne skilt, og den hadde en nyttelast på 60 kg, altså at egenvekt med fører var oppgitt til 3440kg eller noe sånt :P Det skulle vise seg at den veide mye mer enn det på en vektstasjon hvor vi veide den.

Han har i det siste undersøkt mye rundt dette for å finne den perfekte F250 og senere nedklasse den. Det har vist seg å være helt umulig. Det er mulig å få den nedklasset til en klasse hvor man kan kjøre på B førerkort, men allikevel registrert for over 3500kg, ergo må man betale høye veiavgifter og bomring. Det er lite aktuelt :P Hva den klassen heter husker jeg ikke :P

Han er forøvrig superduty fan til de grader, har Superduty litteratur i bilen, soverommet, plakater, instruksjonsmanualer, offisielle Ford Superduty innrammede fotografier osv. Helt frelst er han, og det forstår jeg, for Ford Superduty er vakker redskap til sitt bruk! Han har forøvrig også jobbet i Ford systemet, så skulle tro han kjente til det :P

Jeg skrudde på den gamle bilen hans et par kvelder, fikk bare halve bilen inni garasjen  8-[

Det minner om da jeg en gang for mange år siden hjalp en kompis litt med å heve og montere effektanlegg på en Ford Excursion, fra motor og helt bak. Var et temmelig stort rør som skulle lirkes frem på overraskende lite plass, men det gikk til slutt.

Skrevet

Føøfan, så kjett det er å jobbe ute når det regner. Ble klissbløt i dag, et par kilometer ute på sporet uten noe sted å gå inn. Fikk heller ikke lov å jobbe pga at det lynet og tordnet, så ble værende der i lang tid før jeg fikk klarsignal igjen... Lange dager om dagen!

Med fare for å irritere noen, september blir trivelig!  :klemme: 

attachicon.gifAugust.png

Det va nå ikkje mye å skryte av. Aldri jobbet noe særlig før eller?

Skrevet

Det va nå ikkje mye å skryte av. Aldri jobbet noe særlig før eller?

Lå på det time antallet ekstra hver eneste mnd frem til jeg gikk ut i pappaperm selv. Men når alt kommer til alt, er det egentlig verdt det?

Mye penger på bok gjør ingen nytte, så av og til kanskje bedre og erstatte de med timer med kidden.

Skrevet

Jobb som en gal når man faktisk kan(ungkar og spillemann), eller har behov. I en etableringsfase, kommende kone og barn så må noen stå for inntektene. Derfor er det greit å være to om det. Alt med fornuft, å bo på jobben og ikke være tilstede for barnet har ingen godt av, men det er en enkel og veldig grei balansegang der :P

Jeg har ikke innsikt i noens økonomi her, men det er nå det jeg tenker da :P Jeg hadde nok pent jobbet det som måtte til for å få endene til å møtes.

Skrevet

Lå på det time antallet ekstra hver eneste mnd frem til jeg gikk ut i pappaperm selv. Men når alt kommer til alt, er det egentlig verdt det?

Mye penger på bok gjør ingen nytte, så av og til kanskje bedre og erstatte de med timer med kidden.

Heilt enig, men for 316 er det kun det livet handler om, akkurat som oss 30.000 forumbrukere bryr seg om han jobber noen timer ekstra i mnd. 

Eg har jobbet mine timer overtid og tjent bra med penger men eg gidder ikkje skryte av det, da eg va 21 år hadde eg nærmere 600.000kr som bilselger noe eg synes er bra til å ver 21år men kor mangen ganger har eg skrevet det her inne? Aldri… 

Begynte på skole nå, kanskje eg skal skrive et innlegg hver eneste dag hvor hardt eg jobber med fysikken og matten, trur folk hadde blitt lei av det i lengden...

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...