FredrikE24 Skrevet September 17, 2014 Skrevet September 17, 2014 Må si jeg blir litt småskremt når jeg leser om "så mye" feil på nye biler. Nesten så det er verdt å skaffe seg en tidlig 90-talls bil og passe på den som et barn i lang tid fremover! Sikkert ikke problemfritt, men velprøvde og enkle å skru på. e30_joakim og Skårholen reagerte på dette 2
Skårholen Skrevet September 17, 2014 Skrevet September 17, 2014 Jeg har lyst på E30 kosebil og S124 300td 24v bruksbil jeg.
Shattered Skrevet September 17, 2014 Skrevet September 17, 2014 Frister med gammel dieselmerce som bruksbil. Men får sikkert ikke noe billigere forbruk uansett, tds'en er snill sånn sett.
Fredrik 90 Skrevet September 17, 2014 Skrevet September 17, 2014 På 17.9.2014 den 11.23, -Roger- skrev: Har det vært mye teknisk trøbbel med preLCI i forhold til LCI i E9x serien? Vurderer en 2006 modell E91, med liten km stand og ha den i et par år før jeg kjøper "ny" bil igjen. Kan evnt kjøpe LCI til opp mot 350k også, men da vil det naturligvis gå lengre tid før vi har god nok økonomi til det vi egentlig har lyst på... (ca 2 år gammel bil) På 17.9.2014 den 11.29, -Roger- skrev: Er en 325 bensiner jeg tenker på i akkurat dette tilfellet. Norsksolgt med 48 000km Finn kode 51736993 (Får ikke lime inn tekst med internet Explorer på bimmers) For det aller første så er ingen bil feilfri, det skal godt gjøres. Men når dette er sagt så er E9x er av de bedre nyere bruktbilene man kan kjøpe, modellen kommer best ut i sin klasse både hos ADAC og DEKRA når det kommer til driftsikkerhet og kvalitet. En 325I har den gode N52B25 sekseren som går for å være skuddsikker, som påpekt over her så har det vært tilfeller av ventiltikking som en direkte årsak fra dårlig vedlikehold. Ellers er det svært lite som går galt, er også svært få eller så si ingen kjente feil med selve bilene. Det har vært tilfeller der rettstammen har låst seg pga noe klunder med start sperre men dette gjelder i hovedsak de to første årgangene, ellers har det vært brudd i kabel ved bakluka samt noen tilfeller av lekkasje i panorama tak. Sjekk også over bremser og skiver, de kan ha en tendens til å ruste. Jeg hadde min E90 325d i 3,5 år og nesten 70 000 km og det er den beste bilen jeg har hatt, den var det aldri noe galt med. Eneste den trengte var olje og diesel, så E9x er biler jeg kan anbefale på det varmeste Nydelige kjøreegenskaper, veldig god byggekvalitet og ikke minst så er 325I en nydelig motor med lavt forbruk og høy driftsikkerhet.
Julianv Skrevet September 17, 2014 Skrevet September 17, 2014 Tror du må sitte deg ned å lese litt mer om N52b25a motoren før du påpeker at det er en skuddsikker motor.. Så klart kan man være heldig, men det store Internett forteller noe annet Og det er ikke snakk om 10 tilfeller, gjelder forøvrig i E6x også.
-Roger- Skrevet September 17, 2014 Skrevet September 17, 2014 Lavt forbruk har den ikke Hehe Men det du skriver er også mer likt mitt inntrykk, ikke at jeg skal påstå at Julian tar feil. Men jeg har alltid hatt inntrykk av at bensinmotorene har vært mer pålitelig enn dieselmotorene. Har hatt e90 LCI i 2 så og si feilfrie år, så inntrykket mitt der er hvertfall at det er gode biler.
Julianv Skrevet September 17, 2014 Skrevet September 17, 2014 Nei lavt forbruk har de ikke Jeg kan bare gi mine erfaringer så man skal jo ikke ta det for å være sannheten. Jeg har også alltid trodd at bensinerne til Bmw var skuddsikre, men her gikk det virkelig opp et lys for meg. Samme med N54 også, mye tullball. Liker ikke at de blir dårligere og dårligere. M5x motorene har jo alltid vist seg å være skuddsikre, dog har jeg hatt skummelt mye trøbbel med mine M54b30-motorer. Kanskje det bare er jeg som er maks uheldig..
Fredrik 90 Skrevet September 17, 2014 Skrevet September 17, 2014 På 17.9.2014 den 14.07, Julian skrev: Tror du må sitte deg ned å lese litt mer om N52b25a motoren før du påpeker at det er en skuddsikker motor.. Så klart kan man være heldig, men det store Internett forteller noe annet Og det er ikke snakk om 10 tilfeller, gjelder forøvrig i E6x også. Vel i følge BMW Car sin "Buying Guide" så er N52 en riktig så bra motor "The N52 was an extremely efficent and well made Engine that has proven to be very reliable. Failures are virtually non existent and even common component issues are rare. The only chink in its amor is the hydraulic tappets. They have been known to make at sligth ticking sound, mostly on could start up before then settling down" Det er ikke alt som er sant selv om det står på Internett, derfor er det greit at det forsatt finnes seriøse magasin i papirform hvor ikke "hvem som helst" får slippe til å skrive slik som på Internett. N53 derimot har hatt noen issues opp igennom og det er ofte folk blander disse to motorene På 17.9.2014 den 14.17, Julian skrev: M5x motorene har jo alltid vist seg å være skuddsikre, dog har jeg hatt skummelt mye trøbbel med mine M54b30-motorer. Kanskje det bare er jeg som er maks uheldig.. ...eller det kan være fordi du hadde kompressor
Dal-z Skrevet September 17, 2014 Skrevet September 17, 2014 Jeg er ihvertfall fornøyd med min N52B30 Drikker litt olje og trives best med rundt en liter på mila, men låter fantastisk og er kvikk og rask!
adne95 Skrevet September 17, 2014 Skrevet September 17, 2014 æh, fikk spon i øyet på jobb i dag, kutt midt i pupillen, blir legevakta om det ikke roer seg snart.... til dere som driver med sånt, husk å ha vernebrillene tett inntil ansiktet
flonoen Skrevet September 17, 2014 Skrevet September 17, 2014 På 17.9.2014 den 14.33, Fredrik 90 skrev: Vel i følge BMW Car sin "Buying Guide" så er N52 en riktig så bra motor "The N52 was an extremely efficent and well made Engine that has proven to be very reliable. Failures are virtually non existent and even common component issues are rare. The only chink in its amor is the hydraulic tappets. They have been known to make at sligth ticking sound, mostly on could start up before then settling down" Det er ikke alt som er sant selv om det står på Internett, derfor er det greit at det forsatt finnes seriøse magasin i papirform hvor ikke "hvem som helst" får slippe til å skrive slik som på Internett. N53 derimot har hatt noen issues opp igennom og det er ofte folk blander disse to motorene ...eller det kan være fordi du hadde kompressor Ja, et BMW-magasin er nok en sikker kilde til nøytral BMW-info. thbrekke, Skulebollen, FredrikE24 og 2 andre reagerte på dette 5
Kattlikzm Skrevet September 17, 2014 Skrevet September 17, 2014 Nei nå skjønner jeg ingenting. Ga på som vanlig istad, men bare at denne gangen var motorlyden MYE grommere enn den vanligvis er? (NB: jeg sa lyden fra motor rommet, ikke eksosen ) Skjønner ingenting?? Hvordan er dette mulig? Føltes plutselig ut som om motoren pustet mye bedre, men merket ingen forskjell i hvordan den akselererer. Det første jeg sjekket var om k&n filteret hadde løsnet, eller om det var skadet. Den ser like fin ut som den gjorde for 2 år siden. Er heller ingen ukjente lyder. Ingen forskjell i lyd. Hva kan være årsaken? .
Julianv Skrevet September 17, 2014 Skrevet September 17, 2014 På 17.9.2014 den 14.33, Fredrik 90 skrev: Vel i følge BMW Car sin "Buying Guide" så er N52 en riktig så bra motor "The N52 was an extremely efficent and well made Engine that has proven to be very reliable. Failures are virtually non existent and even common component issues are rare. The only chink in its amor is the hydraulic tappets. They have been known to make at sligth ticking sound, mostly on could start up before then settling down" Det er ikke alt som er sant selv om det står på Internett, derfor er det greit at det forsatt finnes seriøse magasin i papirform hvor ikke "hvem som helst" får slippe til å skrive slik som på Internett. N53 derimot har hatt noen issues opp igennom og det er ofte folk blander disse to motorene ...eller det kan være fordi du hadde kompressor Hehe, du er en sta kar iallefall.. Vis du tar å setter deg ned å leser litt om problemene på disse og ikke bare på BMW car sin egen kjøpsguide så kanskje du forstår at ikke disse motorene er helt tipp topp. Kameraten min jobber også hos Jæger (BMW-forhandler i Bergen) så det står ikke akkurat på midlene. Den var også hos "Dr BMW" som han blir kalt i nesten 2 uker og han sa også at det var mye problemer med disse motorene. Du kan ikke skyve det under en stol når toppene løsner av seg selv N53 har issues og ja, det er helt korrekt. Mye mer problemer på disse enn N52, men det betyr jo ikke at N52 automatisk er en fantastisk motor. Og kompressoren har ingenting med saken å gjøre når oljepumpen skrur seg ut selv ved høye turtall (Ta et google-søk på M54b30 oil pump nut så ser du hva jeg mener..) Problemer i ettertid har vært mange og hver gang et problem fikses går det nøyaktig 2 uker så dukker det opp et nytt M54b30 er jo kåret til "årets motor" eller hva det var i maaange år, men jeg tror ikke det er driftsikkerheten de hinter til da. Motoren er nyydelig når den funker uten tvil, men var jaggu ikke mange gangene den faktisk funket.
torbfer Skrevet September 17, 2014 Skrevet September 17, 2014 På 17.9.2014 den 8.06, Fredrik 90 skrev: Ja men ikke vær hemmlighetsfull nå, hvorfor har du fått deg E60 M5 helt plutselig uten å si noe som helst og hvorfor skal du plutselig selge igjen. Hiv ut noen bilder da Fordi eg fikk den såpass rimelig, at eg kan gjør gode penger på den. For det første har eg dårlig tid, sitter mye igjen på skolen, for det andre er eg egentlig lei av bimmers, fikk den til Kristiansand for et par dager siden, så skal eg him til haugesund i helga å få en kamerat til å ta skikkelige bilder av den. Fredrik 90 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg