Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Solgte e36`n igår til en halvlokal "bilmekaniker" igår.. Han prøvekjørte lenge og vel, kiket nøye på den og sa selv at denne bilen virker jo bra, noe jeg var helt enig i. Han pruta over 5 lapper på prisen siden jeg har ny bil på gang.

Skreiv i kontrakta at bilen var prøvekjørt og besiktiget av kjøper og selges som den er. jeg oppga også ALT jeg visste om feil/mangler med bilen, og jeg presiserte at han har garanti helt til han har kjørt ut av innkjørselen.

idag derimot, fikk jeg en sintetelefon om at denne bilen var laaaangt ifra så bra som jeg sa, og han var nå på vei til verksted fordi hele bakstillinga var løs og truer med å komme tilbake med bilen ?? Han har jo måtta herjekjørt den som faen igårkveld/natt dersom dette er en realitet iom dette aldri var antydning til noe slikt i mitt eige..

Tilogmed sikringa på anlegget hadde gått ! (alvorlig feil ja..)

Hva kan jeg gjøre med slikt ?? Frister jo å gi han beskjed om at dette får han stå for selv, men vil jo selvfølgelig hjelpe til dersom han ikke har gjort dette selv.

Regner med det er snakk om foringer eller lignende i dette tilfelle.

Noen som har vært borti lignende ?

Skrevet (endret)

Hvis dette er lokalt, slik at du har mulighet ville jeg blitt med han til "verkstedet" slik at han kan få vise deg det han mener er feil. Hvis han har klart å herje i filler bilen din over natta bør det være mulig å se tegn på dette. 

"Hele bakstillinga er løs" kan like gjerne være en dårlig foring, noe som er helt forventet på en såpass gammel bruktbil. Som absolutt ikke gir han noen grunn til å komme tilbake med bilen ( mener nå jeg ). 

Endret av scoot
Skrevet

Han hadde fått svar fra verkstedet nå, måtte ta ny innstilling av alle 4 hjul siden disse var på jordet..selv om dette har blitt gjort for under et år siden i forbindelse med godkjenning av coilovers. Så jeg betaler 4hjulskontrollen og så svarer jeg ikke mer på tlf fra han heretter..

Og det er ikke dumt e30_joakim, neste gang får jeg skrive det samme :-) var visst ikke idiotsikker nok den jeg skreiv.

Skrevet

Han hadde fått svar fra verkstedet nå, måtte ta ny innstilling av alle 4 hjul siden disse var på jordet..selv om dette har blitt gjort for under et år siden i forbindelse med godkjenning av coilovers. Så jeg betaler 4hjulskontrollen og så svarer jeg ikke mer på tlf fra han heretter..

Og det er ikke dumt e30_joakim, neste gang får jeg skrive det samme :smile: var visst ikke idiotsikker nok den jeg skreiv.

"selges som den står" dekket alt før , men endring i loven så er ikke dette godt nok...

men selges som reb objekt og krysse av at kjøper har besikitet bilen , dekker alt :) 

Skrevet

I oktober så fikk jeg ny rute på F10en pga en steinsprut jeg fikk på Autobahn, i dag fikk jeg faen meg nok en steinsprut i den nye ruta... Kjørte på motorveien med god avstand til bilen foran og pang!!

Håper den kun kan repareres og at jeg slipper å bytte rute igjen.

post-47692-0-12437600-1423754822_thumb.j

Skrevet

Trenger man å bytte rute hele tiden da? Kjørte i 3 år med en sprekk som gikk en runde rundt ruta på firmabilen, og har kjørt med sprukket rute på privatbil lenge, det går jo helt fint, så får man spare opp noe steinsprut og sprekker før man bytter.

Firmabilen fikk steinsprang ukentlig på ruta, en så stor at jeg av ren refleks dukka før den traff ruta :)

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Skrevet

Den går vel å fikse med lim? Hadde en tilsvarende steinsprut på min bil, og den fikset de med lim. Ble som ny!

Skrevet

Den går vel å fikse med lim? Hadde en tilsvarende steinsprut på min bil, og den fikset de med lim. Ble som ny!

Ja det er det jeg håper på :) Får stikke innom Hurtigruta i morgen å høre ;)

Skrevet

Hjelper ikke hvor mye du refererer til tall og motorfakta, Fredrik. 928 er og blir en vanvittig stygg bil, og det skulle vært skuddpremie på de som kjørte med den i trafikken. ;)

Hehehe.... nei huff... tenk og på den måten ødelegge deres beste stunder her i livet. Porsche 928 er en fantastisk konstruksjon uansett hva du sier. På den annen side er det kanskje for mye forlangt at alle forstår modellen... som det også er med andre geniale bilmodeller som f.eks Citroën DS. BMW er ikke riktig der ennå (selv om i8 er tett på)...  :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...