Daniel. Skrevet Juli 4, 2015 Skrevet Juli 4, 2015 (endret) Mye automat og mest av de "laveste" modellene. Har liksom funnet 2 523i med manuell her på finn.no som var noelunde av interesse, men begge er relativt dyre, høy km stand og annonsene er veldig korte. Blir jo litt skeptisk av sånt. Men som sagt, så er jeg egentlig ikke ute etter noe ny bil akkurat nå haha. Er noen flere 523i, og kanskje én 525i men de er gjort så mye rart med at jeg ikke har så mye interesse for de. Endret Juli 4, 2015 av DanielStance
hermanoo90 Skrevet Juli 4, 2015 Skrevet Juli 4, 2015 Ja pga. avgiftene så er det dessverre mange av de med små motorer =(
Daniel. Skrevet Juli 4, 2015 Skrevet Juli 4, 2015 Jaja, synd Sverige ikke er noe land å bo i lengre. Får vinne i lotto, eller så får jeg lære meg Finsk og flytte til Finland. Kan kun stygge ord på Finsk, så jeg tror ikke jeg kommer så langt med de haha.
hermanoo90 Skrevet Juli 4, 2015 Skrevet Juli 4, 2015 hahaha Hvis politikerene hadde valgt å innhente midler til statsbudsjetter fra andre steder enn bilnæringen og veiavgiftene, så hadde Norge fort blitt et mye bedre sted å leve i for oss bilelskere. Er det mulig? Såklart. Vil det gå uttover andre steder? Så klart. Er det verdt det? For oss ja, men sikkert ikke for alle
Fredrik 90 Skrevet Juli 4, 2015 Skrevet Juli 4, 2015 For det første så er vi nordmenn nordens amerikanere når det kommer til bil, vi skal ha automat på absolutt alt og vi skal ha SUV. Priser på utstyr i Sverige og Finland er akkruat det samme som i Norge, så med høyere kjøpekraft her i landet så er det ikke noen overraskelse at veldig mange velger automat. Vi har derimot høy avgift på motor her i landet kontra Sverige så derfor blir det til at vi har mindre motorer. Så er det det faktumet at BMW i Norge er populære blandt ungdom, mens i andre land er det uhørt at ungdom skal ratte rundt i så flotte biler. Når noen biler er populære blandt den yngre kjøpegruppen så brukes bilene opp i ett høyere tempo enn normalt, vedlikehold kommer gjerne bak både styling, bensin, felger og anlegg i prioriterings køen. Kombiner det med høy ulykkesstatistikk og hard bruk og du får svaret på hvorfor det er vanskelig å finne gode brukte BMW i Norge. Men avgiftene på eldre bruktbiler er satt kraftig ned og det er ikke noe i veien for å hente en bil i Sverige eller Finland, man ender nok opp med å betale litt mer en tilsvarerende bil i Norge men utvalget er i det minste langt bedre
Daniel. Skrevet Juli 4, 2015 Skrevet Juli 4, 2015 Skulle ikke avgiften på motoreffekt fjernes eller reduseres? Var vel det og vekt som skulle reduseres, og bli mer fokus på utslipp?
hermanoo90 Skrevet Juli 5, 2015 Skrevet Juli 5, 2015 Ja de nye reglene er mer riktige, og sånn som vi vil ha dem, ihvertfall i den retningen vi ønsker, men er babysteps, vi merker ikke stort til det sånn med det første =)
316 Skrevet Juli 5, 2015 Skrevet Juli 5, 2015 Da er du i fin E36 325i område Audi 80 ville jeg droppa, uattraktivt design, daffe motorer, framhjulstrekk og litt kvalitetsprobelemer. Da er A4 Cab en mye bedre og finere bil spør du meg, bare så synd den har Audi drivlinje med hva det innebærer av potensielle kostnader (ja jeg snakker av erfaring) Denne skulle vært litt billigere http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=60869174&searchclickthrough=true Jeg vet at den aldri ble satt i produksjon, BMW hadde "store baller" på den tiden men fullt så modige var de ikke. I ettertid er det kanskje like greit at det ikke ble noe av E34 Cab, det hadde på en måte "rotet" til 5-serie porteføljen litt. Særlig når vi tenker på at 6-serien skulle returnere 10 år senere Var veldig fin den E36n der, og prisen kan vel helt sikkert forsvares også. Er ikke enig i at Audi 80 har uattraktivt utseende. http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=61321263&body_type=7&sort=0&model=1.744.837&make=0.744&ref=fas Synes disse er pene jeg, ser ganske sportslig ut i forhold til mye annet.
Fredrik 90 Skrevet Juli 5, 2015 Skrevet Juli 5, 2015 Da var E34en pakket, oljen peilet og tanken full. Nå går turen til Gøteborg for noen dager hermanoo90, M|Fjeld, Shattered og 1 annen reagerte på dette 4
hermanoo90 Skrevet Juli 5, 2015 Skrevet Juli 5, 2015 316: huff..... Åneiånei [emoji85] Sent from my iPhone using Tapatalk
hermanoo90 Skrevet Juli 5, 2015 Skrevet Juli 5, 2015 Det er bra! Hva med de jeg linka i går ? E46en var fin den? 325 til og med ^^
316 Skrevet Juli 5, 2015 Skrevet Juli 5, 2015 Solgt! Jeg skal ha bil til max 100 000, var pen å se på den e46n men synes den har gått for langt. Liker den e36 328n veldig godt. Den er vel priset noe høyt?
Anbefalte innlegg