e30_joakim Skrevet August 19, 2015 Skrevet August 19, 2015 Var på visning på dette huset om søndagen , da svigerforeldra mine kjente han som skal selge det , så vi gikk utenom megleren her. La inn et bud i går på takst , 1,5 mill , men budet må stå fram til Fredag da hoved visning er på Torsdag. Lite hus, noe jeg faktisk ønsker meg til å starte med bygd i 1993 så ikke galt det. var på loftet og sjekket tak osv med en snekker , så det så bra ut. Legge nye gulv , maling , lister og tapet / smart panel så er nok mye gjort http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=62799365
danskiii Skrevet August 19, 2015 Skrevet August 19, 2015 Hva skjedde da? Kjørte ham tilbake til flyplassen, for bilen fikk han ikke under de omstendigheter. Så fikk et par sinte meldinger om at det var slikt han trodde det skulle gå, men han fikk nå tro hva han ville. Fikk låne telefonen min til å ringe å få noen til og overføre penger til flybillett. Salgsprisen var rett over 10k om jeg ikke husker feil, og da komme inn å kreve å få halvparten av er bare småfrekt. Verdien på bilen var mye høyere men den skulle bort. Jeg fikk solgt den en uke senere av noen som fikset den opp, brukte den til "pace-car" og solgte den til en fin fortjeneste i senere tid. Var en 164 3,0 V6, god bil mekansik vidunder, elektrisk helvette .
Marius2002 Skrevet August 19, 2015 Skrevet August 19, 2015 (endret) danskiii, on 19 Aug 2015 - 13:51, said: Jeg har nettop kjørt opp og ned fra ålesund til sørøst for oslo, og jeg ville tatt av til sverige om det var mulighet hvis du kjører fra morningen av. Kjører du fra ettermiddagen av så er det lite trafikk før oslo og det går veldig fort unna der da. Nå kommer det jo helt ann på hvilken tid på dagen du kjører, men påregn en del veiarbeid i området rundt lillehammer og før. Samme over dovrefjell osv, så er det noen stopp hvor du kan plustelig stå opp til en halltime og vente på grønt lys. Ville kjørt på østsiden av mjøsa også. Kjører fra morgenen av, så du anbefaler å svinge inn med Kongsvinger? Jeg har hotell i Gøteborg fra fredag-søndag, så vi må finne en plass å sove torsdag-fredag, så jeg trenger ikke nå HELT frem første dag, men vil unngå rushtrafikken i Gøteborg! Det er mye dårlige veier fra Kongsvinger og til Gøteborg. kommer helt an på når du er i Oslo og når du er i Gøteborg , for det er Rush trafikk begge steder. Jeg traff køen i Gøteborg forrige fredag, fy faen sier jeg bare Er vel i Oslo rundt 3-4-5-tiden på dagen tenker jeg.. Jeg skal som jeg skrev over finne en plass å sove på veien da jeg kun har hotell fra fredag-søndag.. Men vil være såpass nærme at jeg kommer på fredag morgen/formiddag inn til Gøteborg slik at jeg slipper rush og har god tid til å finne fram Endret August 19, 2015 av Marius2002 e30_joakim reagerte på dette 1
Julianv Skrevet August 19, 2015 Skrevet August 19, 2015 Det skal du ikke se bort ifra, men byr du usett så står det nå på deg også om du skal stole på hva folk skriver i sine annonser Jeg bød aldri noe jeg, jeg var bare interessert i standen på bilen og fikk tilbake rimelig fort at det lå inne bud på mer Alt bilkjøp er risikosport, derfor liker jeg å ha mest mulig informasjon foran meg før jeg bestemmer. Virker ikke som at folk vil gi info lenger.. Helt sløvt. Om bilen koster 15k eller 150k så vil man jo vite litt om bilen før man tar en avgjørelse/bestiller flybillett
wicky124 Skrevet August 19, 2015 Skrevet August 19, 2015 Kjørte ham tilbake til flyplassen, for bilen fikk han ikke under de omstendigheter. Så fikk et par sinte meldinger om at det var slikt han trodde det skulle gå, men han fikk nå tro hva han ville. Fikk låne telefonen min til å ringe å få noen til og overføre penger til flybillett. Salgsprisen var rett over 10k om jeg ikke husker feil, og da komme inn å kreve å få halvparten av er bare småfrekt. Verdien på bilen var mye høyere men den skulle bort. Jeg fikk solgt den en uke senere av noen som fikset den opp, brukte den til "pace-car" og solgte den til en fin fortjeneste i senere tid. Var en 164 3,0 V6, god bil mekansik vidunder, elektrisk helvette . Lokal helt som skulle til storbyen og kjøpe seg billig fancy bil! danskiii reagerte på dette 1
danskiii Skrevet August 19, 2015 Skrevet August 19, 2015 Kjører fra morgenen av, så du anbefaler å svinge inn med Kongsvinger? Jeg har hotell i Gøteborg fra fredag-søndag, så vi må finne en plass å sove torsdag-fredag, så jeg trenger ikke nå HELT frem første dag, men vil unngå rushtrafikken i Gøteborg! For å slippe rush i oslo ja, ihvertfall om du skal overnatte uansett.. Ja rushtrafikken i Gøteborg er forferdelig, satt der selv i noen timerog fant ut jeg måtte tisse.. par timer senere ble det tatt i bruk siden av veien mens jeg gikk langs trafikken, var ikke sjangs å komme igjennom enten det eller sprenge blæra kjentes det ut som--- hehehe
Saltkjelen Skrevet August 19, 2015 Skrevet August 19, 2015 Var på visning på dette huset om søndagen , da svigerforeldra mine kjente han som skal selge det , så vi gikk utenom megleren her. La inn et bud i går på takst , 1,5 mill , men budet må stå fram til Fredag da hoved visning er på Torsdag. Lite hus, noe jeg faktisk ønsker meg til å starte med bygd i 1993 så ikke galt det. var på loftet og sjekket tak osv med en snekker , så det så bra ut. Legge nye gulv , maling , lister og tapet / smart panel så er nok mye gjort http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=62799365 Fint hus med mye potensiale, men hvorfor i alle dager har du bydd eiendommens takst før visning? Å gi et slikt bud er omtrent det dummeste man kan gjøre av følgende grunner - 1) selger har ikke noe å tape på å vente til visning og budrunde, så et bud på prisantydning vil i 99,99% av tilfellene ikke være interessant og 2) det lukker mulighetene dine for å få huset billigere dersom det ikke foreligger andre interessenter etter visning. Når det gjelder budgivingen, står du fritt til å sette den akseptfristen du selv måtte ønske når du ikke går gjennom megler. Det er nemlig kun når budet blir gitt gjennom megler, at eiendomsmeglingsloven § 6-10 "budgivning", jfm. eiendomsmeglingsforskriften § 6-3 tredje ledd om at "bud som blir gitt med kortere akseptfrist enn kl 12.00 dagen etter sist annonserte visning (lørdag er ikke virkedag) ikke kan videreformidles til selger" inntrer. Ved å gi bud direkte til selger vil det ikke omhandles av eiendosmeglingsloven/forskriften, og det er vanlige avtalerettslige vilkår som gjelder. Marius2002 reagerte på dette 1
ahj Skrevet August 19, 2015 Skrevet August 19, 2015 Trenger noen råd. Hvordan er det å møte svigers til sin brors dame for første gang? Føler det blir veldig rart for meg, siden jeg ikke skal ha mye kontakt med dem
Marius2002 Skrevet August 19, 2015 Skrevet August 19, 2015 e30_joakim, Saltkjelen har et svært viktig poeng angående bud og lurt å vente til visningen har vært, da kan du også ringe megler å høre hvor mange som var interessert, en eventuell budrunde starter som regel under prisantydning. Men likevel ønsker jeg deg lykke til og håper huset blir ditt. Så ut til at det hadde potensialet og det er utrolig hva man får til og hva man sparer på egeninnsats!
e30_joakim Skrevet August 19, 2015 Skrevet August 19, 2015 Fint hus med mye potensiale, men hvorfor i alle dager har du bydd eiendommens takst før visning? Å gi et slikt bud er omtrent det dummeste man kan gjøre av følgende grunner - 1) selger har ikke noe å tape på å vente til visning og budrunde, så et bud på prisantydning vil i 99,99% av tilfellene ikke være interessant og 2) det lukker mulighetene dine for å få huset billigere dersom det ikke foreligger andre interessenter etter visning. Når det gjelder budgivingen, står du fritt til å sette den akseptfristen du selv måtte ønske når du ikke går gjennom megler. Det er nemlig kun når budet blir gitt gjennom megler, at eiendomsmeglingsloven § 6-10 "budgivning", jfm. eiendomsmeglingsforskriften § 6-3 tredje ledd om at "bud som blir gitt med kortere akseptfrist enn kl 12.00 dagen etter sist annonserte visning (lørdag er ikke virkedag) ikke kan videreformidles til selger" inntrer. Ved å gi bud direkte til selger vil det ikke omhandles av eiendosmeglingsloven/forskriften, og det er vanlige avtalerettslige vilkår som gjelder. Ga bud før visning bare får å gjøre det egentlig. Skjønner hva du mener at jeg ikke kan gå det billigere siden jeg har bydd 1,5 Visningen er i morgen, å jeg skal på den for å se om det er mange der og om noen skriver seg på innteresse lista. e30_joakim, Saltkjelen har et svært viktig poeng angående bud og lurt å vente til visningen har vært, da kan du også ringe megler å høre hvor mange som var interessert, en eventuell budrunde starter som regel under prisantydning. Men likevel ønsker jeg deg lykke til og håper huset blir ditt. Så ut til at det hadde potensialet og det er utrolig hva man får til og hva man sparer på egeninnsats! Skjønner Det var 2 på innteresse lista, men ikke kommet inn noe fler bud, de har vært å sett der også. bare med megler. visning i morgen, så skal på den og er spent. om jeg får det for 1,5 så er jo det positivt, om det ikke er noen andre inntreserte er det surt om jeg faktisk kunne fått det billigere. men får nesten vente å se
axept Skrevet August 19, 2015 Skrevet August 19, 2015 Jeg ville i såfall lagt inn bud UNDER takst så lenge det ikke går gjennom megler. Hadde nok gjort det gjennom megler også, så sant ingen ander har startet budrunden først. Fint lite hus det der, med potensiale. Arbeidet du har er jo bare kos Selv bytter vi kledning og isolerer hele huset (240 kvm) og beiser. Det er litt værre. Nå har jeg heldigvis folk til snikkerarbeidet, men malingen tar jeg selv. Kjedelig nok.. Dette prosjektet koster 1/3 av prisantydningen på huset du ser på e30_joakim reagerte på dette 1
Clutch Skrevet August 19, 2015 Skrevet August 19, 2015 Nå hadde du den? Sikla mye på den i Elverum. En bekjent av meg! kjøpte den for 363 dager siden 21, august i fjor kjøpte den i kragerø, men som det ble nevnt på tråden min om bilen, så lå det en ganske lik en til salgs i elverum
rublings Skrevet August 19, 2015 Skrevet August 19, 2015 Jeg bød aldri noe jeg, jeg var bare interessert i standen på bilen og fikk tilbake rimelig fort at det lå inne bud på mer Alt bilkjøp er risikosport, derfor liker jeg å ha mest mulig informasjon foran meg før jeg bestemmer. Virker ikke som at folk vil gi info lenger.. Helt sløvt. Om bilen koster 15k eller 150k så vil man jo vite litt om bilen før man tar en avgjørelse/bestiller flybillett Kan få kjøpe Micraen BILLIG Julian
Anbefalte innlegg