Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk en dyr lærepenge i dag, selv om det ikke er glatt i rundkjøringen betyr det ikke at det ikke er klink is i neste sving, mistet styringen helt på bilen og sklei inn i en fortaust kant og knuste felgen 50m unna jobben, tenkte jaja får slenge på stepp hjulet etter jobb, men så lett var det ikke for det drite av en bmw jekk skulle selfølgelig bøye seg når den sto opp jekket og dermed falt den rett ned på trommelen og nå står hjulet bøyd innover og bilen går hverken fram eller tilbake. Lager noen syke dunke lyder og tyter røyk ut fra under midten på bilen ca, så vis noen trenger en 318i e36 97mod delebil skrik ut.

tfc5oroep08js3gv6ehi_thumb.jpg

cp9pb669end23ouqqm4d_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en dyr lærepenge i dag, selv om det ikke er glatt i rundkjøringen betyr det ikke at det ikke er klink is i neste sving, mistet styringen helt på bilen og sklei inn i en fortaust kant og knuste felgen 50m unna jobben, tenkte jaja får slenge på stepp hjulet etter jobb, men så lett var det ikke for det drite av en bmw jekk skulle selfølgelig bøye seg når den sto opp jekket og dermed falt den rett ned på trommelen og nå står hjulet bøyd innover og bilen går hverken fram eller tilbake. Lager noen syke dunke lyder og tyter røyk ut fra under midten på bilen ca, så vis noen trenger en 318i e36 97mod delebil skrik ut.

tfc5oroep08js3gv6ehi_thumb.jpg

cp9pb669end23ouqqm4d_thumb.jpg

Åååh den er lei :/

Klarte og gjøre samme feilen selv i høst.. endte med knust bbs felg og en forstilling som ble helt på trynet etterpå -.-

Men den med "jekken"..den var nok mere spikeren i kista ja, tenker du kjente motivasjonen strømme på når det skjedde etter at du hadde tatt felgen #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, var jo omtrent klar til eu kontrollen nå i mars, manglet bare å lodde en ledning på blinklyset så skulle den inn :/ jekken bøyde seg ja, i det feste som går opp og ned på den stangen liksom :P kan sikkert ta bilde i morgen, bilen står i grøften på jobben, var like før jeg tippet den utenfor skråningen med trucken :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fader så kjedelig da.. Er glad jeg har kuttet ut den originale BMWjekken.

Holdte på å gjøre noe tilsvarende selv når boltene i bakhjulet mitt fant ut de skulle evakuere midt i bushen i Sverige. Hadde 2 stk igjen når jeg sjekket, og disse var ytterst på gjengene.

Hadde tilfeldigvis nye bolter med meg, men for å være sikker tok jeg av hjulet for å sjekke at det ikke hadde skjedd noe på baksiden.

Mens jeg satt der på ræva med føttene fremover under bilen (dum som ei bøtte med drit), begynte jekken å sige igjennom asfalten. ;)

Klarte heldigvis å tre felgen på navet før jekken klappet sammen, så det gikk bra den gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, glad jeg ikke hadde noe kropsdeler under bilen :P skal aldri mer bruke bmw jekk eller noe annet en en skikkelig garasje jekk.

Du bør alltid bruke bukk som ekstra sikring når du skal under bilen selv om du bruker garasjejekk. Jeg har opplevd to ganger at garasjejekkene har rast sammen. (Biltema racing jekker)

Jeg bruker å senke den delvis ned på bukken sånn at vekta hviler på både jekk og bukk. Da er jeg forhåpentligvis trygg hvis en av dem svikter. Jeg opplevde en gang at bilen begynte å vugge sidelengs når den sto på to bukker og jeg lå under å prøvde å sparke løs et hjul, så jeg tar ingen sjanser lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, glad jeg ikke hadde noe kropsdeler under bilen :P skal aldri mer bruke bmw jekk eller noe annet en en skikkelig garasje jekk.

Du bør alltid bruke bukk som ekstra sikring når du skal under bilen selv om du bruker garasjejekk. Jeg har opplevd to ganger at garasjejekkene har rast sammen. (Biltema racing jekker)

Jeg bruker å senke den delvis ned på bukken sånn at vekta hviler på både jekk og bukk. Da er jeg forhåpentligvis trygg hvis en av dem svikter. Jeg opplevde en gang at bilen begynte å vugge sidelengs når den sto på to bukker og jeg lå under å prøvde å sparke løs et hjul, så jeg tar ingen sjanser lenger.

Satan. Skal lære av deres feil og bruke bukker fra nå av. Vil ikke lære på den harde måten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig erfaring selv med orginal jekk fra bmw som fulgte med e46en... hadde griseflaks at ikke hånden gikk til helvete! På den til e46 så var det hvit hardplast på toppen av jekken.. denne knakk når jeg skulle ha av hjulet, bilen datt ned når jeg hadde hånden mellom hjulbue og dekk.. heldigvis var dekket litt skrått så det tok på innsiden og hånden var akkurat klemstret, men var sånn at jeg klarte å dra hånden ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...