316 Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 Ja, det frister veldig! Du vet at Nordlandsbanen er verdens største utedass? De slipper jo alt rett ned i skinnegangen her! Hender seg det spruter litt av hvert ut av togene som kjører forbi mens jeg jobber!
Sandersen Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 Jeg det? Jeg er/blir prosessoperatør på et smelteverk. Har jobbet som det i 2 år, men fikk ikke forsette etter lærlingtiden der jeg var. Hvilket smelteverk?
Fredrik Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 Jeg ble faktisk gledelig overrasket over at Lada Niva stadig produseres. Hvis jeg en gang i fremtiden får realisert drømmen om å kjøre Oslo-Vladivostok... er dette ubetinget bilen jeg skal gjøre det med... !
Yngvejos Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 noen som vet om en jobb i hamar området som ikke går igjennom vikarbyrå skjit og ikke krever 14 år med erfaring og skole gang?? haff.. begynner og bli lei av alle leder stillingene nå Du må spørre han her, han sitter garantert på noen tips som vil sikre deg jobb: Pent skjulte spydigheter frabes. Problemet er at slik kulturen er i dag så er vi fryktelig bortskjemte. Man har ikke KRAV på en godt betalt jobb, ei heller krav på jobb som passer dine kvalifikasjoner uansett hvor langt de strekker seg. Jobb er det alltid å få, om man så må gi slipp på millionlønninga og feite bonuser. Jeg har hatt flere jobber, de fleste uten å kunne vise til noen skikkelige kvalifikasjoner. Jeg har erfart at stå-på-vilje, engasjement og ønske om å lykkes i jobben teller mye. Det å få jobb på dagen kan selvsagt være vanskelig, men jeg vil påstå at så lenge man fortsatt er ung og villig til å senke lista litt så skal det godt gjøres å ikke komme seg inn i en fast stiling på flere år. Jeg har hatt jobber som de færreste her hadde tatt på seg. Dårlig betalt, dårlige arbeidsforhold og tider. Likevel er dette en erfaring jeg tar med meg videre i arbeidslivet som viser på cv-en min at jeg har etterhvert bred erfaring og ikke er redd for å lære meg nye ting. Jeg er bare 20 år og de fleste av dere har nok flere år i "bransjen" enn meg. Mange vil vel si at jeg ikke har en dritt jeg skulle sagt, og det er dere ved deres fulle rett i å både si og tenke. Likevel så må jeg også si at jeg snakker av erfaring og fornuft. Vi kan jo si at jeg har en "bekjent" som var 40 år, uten skolegang eller relevant arbeidserfaring til jobben han søkte. Han fikk jobben forran flere andre søkere. Det å vise at du er enasjert og virkelig har lyst på jobben har mye å si for arbeidsgivere. Og til deg dutten: Nå kjenner jeg ikke deg, og har ingen anelse om hvilken arbeidserfaring du har. Jeg ville dog fremvist den erfaringen du måtte ha, gjøre det klart at du er villig til å lære og at du har et ønske om å lykkes i jobben. En jeg vet om gikk gjennom en ukes "opplæring" uten lønn. På den måten fikk arbeidsgiveren se om han var verdt å ansette, uten at det var noen "strings attached". Dette er dog veldig uortodoks, men jobben fikk han. Godt skrevet. Man stiller mye sterkere i en jobbsøkesituasjon hvis man kan henvise til at man har bedrevet tiden med annet enn å gå på NAV mellom studier og drømmejobben. Å ha en jobb (selv om man måtte være overkvalifisert for den) gjør også at du stiller sterkere når du søker på jobb, siden det viser at en annen arbeidsgiver er fornøyd med innsatsen du gjør og beholder deg i arbeid. Selv endte jeg opp i en jobb jeg ikke hadde utdanningen til. Dette er antagelig fordi jeg hadde jobbet noen år innen samme bransjen og at fagfeltet mitt til dels kunne relateres til den nye jobben. Det skal sies at jeg hadde sendt søknader til sikkert 30 forskjellige firma på forskjellige stillinger innen bransjen før jeg fikk innkallelse til intervju, så man må ikke slå seg til ro med at man ikke får jobb etter at man har sendt 10 søknader og fått avslag på dem. Til de av dere som har problemer med å få arbeid, bruker dere samme søknadstekst og cv hver gang, eller prøver dere å forbedre dem fra gang til gang? Jeg ble faktisk gledelig overrasket over at Lada Niva stadig produseres. Hvis jeg en gang i fremtiden får realisert drømmen om å kjøre Oslo-Vladivostok... er dette ubetinget bilen jeg skal gjøre det med... ! Lada Niva er tøffe. Jeg har skikkelig lyst på en sånn som vinterbil en gang. Tro om man får registrert en 2011 modell Lada Niva i Norge idag? Jeg regner nesten med at de ikke oppfyller alle kravene til en ny bil mtp kolisjonsikkerhet, fotgjengersikkerhet og utslipp.
Fredrik 90 Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 noen som vet om en jobb i hamar området som ikke går igjennom vikarbyrå skjit og ikke krever 14 år med erfaring og skole gang?? haff.. begynner og bli lei av alle leder stillingene nå Man må ikke være topputdannet for å få gode jobber, går mye på stå på vilje og hvor effektiv du er! Jeg selv begynnte som klargjører/delelager hos Bavaria, så fikk jeg jobb som Selger i en annen bedrift! Det viste seg raskt at salg var noe jeg kunne da jeg månde etter månde hadde best resultater, og vips så var man Salgsleder i en alder av 21 år Jeg har kun videregående med elendige karakterer og litt for mye fravær men jeg har heldigvis klart å jobb meg inn igjen. Er man flink, pliktoppfyllende og står på så slipper man å jobbe som telefonselger, er så glad jeg slapp nettopp de jobbene der
Sandersen Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 Jeg ble faktisk gledelig overrasket over at Lada Niva stadig produseres. Hvis jeg en gang i fremtiden får realisert drømmen om å kjøre Oslo-Vladivostok... er dette ubetinget bilen jeg skal gjøre det med... ! vil fraråde deg på det sterkeste å gjøre det med de eldre modellene. Kjørte ifra Eggedal-Porsgrunn i en lada niva 1.9d, usikker på årsmodel, men strekningen på ca 20mil er den grusomste bilturen jeg har opplevd. Da vi kom til vestfold trudde jeg rygg og hue skulle krepere.
rublings Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 Var hos naprapat i dag. De kan sakene sine altså, helt fin i ryggen på 3 knekk. Koster litt men er lett verdt det. Mye har det blitt nå? 500 kroner timen? Det er DIGG ja. Mange hyler og skriker der inne, jeg synes det er HERLIG jeg! Betalte 550,- og var der i litt over en halvtime, men veldig verdt det. Deilig også, spesielt massasjen etterpå Har hatt litt problemer med at ryggen låser seg, og at jeg ikke kan gjøre noe. Av og til kan jeg nesten ikke gå heller, men har alltid ordnet seg etter 30min hos naprapaten!
316 Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 Utrolig hva man kan få til i løpet av noen timer... Fattern hadde kjøpt seg BMW 325 cab til 299 000, og jeg kranglet med ei kjerring som mente at firmate mitt IKKE skulle betale flybilletten min hjem fordi jeg hadde jobbet overtid. OOOOOG!!! Jeg var innelåst på et mentalsykehus hvor det brant og alle dørene hadde blitt stengt igjen pga det! Så jeg kom meg faen ikke ut, og hadde syke jævler etter meg. JEG SOV I LITT OVER EN TIME! Har ikke gått til noen enda, Fræs.
[space] Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 Jeg ble faktisk gledelig overrasket over at Lada Niva stadig produseres. Hvis jeg en gang i fremtiden får realisert drømmen om å kjøre Oslo-Vladivostok... er dette ubetinget bilen jeg skal gjøre det med... ! Roadtrip Part III http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=31271555 Eventuelt kjøpe en i Sverige og kjøre den derfra. Må jo bli billig
316 Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 Angående Lada Niva så anbefaler broren min de eldre modellene. Om det pga hans særhet og kjærlighet for Lada eller hva det er, vet jeg ikke. Har selv kjørt Lada Niva, og det var ikke så ille. Men det føles som du kjører traktor noen ganger.
awt Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 I en av de siste Fifth Gear-episodene ble faktisk en splitter ny Niva testet. Verdt å se. Var hos naprapat i dag. De kan sakene sine altså, helt fin i ryggen på 3 knekk. Koster litt men er lett verdt det. Jeg har også planer om å gå til en slik, så greit å vite at det kan funke.
knut_olestad Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 ":1pgplg6x]Jeg ble faktisk gledelig overrasket over at Lada Niva stadig produseres. Hvis jeg en gang i fremtiden får realisert drømmen om å kjøre Oslo-Vladivostok... er dette ubetinget bilen jeg skal gjøre det med... ! Roadtrip Part III http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=31271555 Eventuelt kjøpe en i Sverige og kjøre den derfra. Må jo bli billig
Anbefalte innlegg