Fredrik Skrevet November 18, 2011 Skrevet November 18, 2011 Fredrik, normalt synes jeg du har gjennomtenkte holdninger, og ikke minst utsagn. Men jeg må spørre, hvilke kjennskap til miljøet har du som gjør at du kan si si dette som en bastant sannhet? Når var du sist involvert i forsvaret? Hva kan du om forsvarets doktriner? For meg later det som du her har bestemt deg for hvordan virkeligheten er her, uten noen som helst from for faktisk innsikt i den. Vet du hva... jeg driter i forsvaret i denne sammenhengen. Det norske forsvaret er miltærtaktisk en stor vits og et stort pengesluk. Det skal bli spennende å se hvordan forsvaret (og det politiske liv forøvrig) reagerer når Russland, Island, USA, Canada, Kina og div. land i EU begynner posisjoneringen i Arktis og bruker Svalbard som base. Det siste jeg hørte i denne saken var at EU hadde et større møte i London vedr. Svalbard der Norge ikke engang var invitert. Bytt ut forsvaret med enhver annen sammenheng der 30 adrenalinkåte menn er sammen med tre kvinner... som skal være nakne foran gutta. Det er helt sikkert ukens store opplevelse for gutta (... og gjett om offiserene blir populære), men det er også helt uansvarlig rent menneskelig så lenge det ikke er en nødvendighet i en reell krigsituasjon. Forsvaret er en umoden gutteklubb og slik vil mange åpenbart ha det. Nedlegg alle de norske våpengrenene og som et alternativ kan vi utvikle et profesjonelt nordeuropeisk forsvar som inkluderer Norden, Baltikum og deler av det tyske forsvaret. Det danske og norske luftforsvaret ivaretar idag allerede forsvaret av islandsk territorium. Danskene avskjærer sogar russiske jagerfly over Baltikum. Et nordeuropeisk militærsamarbeide er uten tvil fremtiden og kanskje kan vi få luftet godt ut i skapene i de norske kasernene samtidig når det gjelder mannsjåvinisme.
evi Skrevet November 18, 2011 Skrevet November 18, 2011 takZa, dere har selv dannet et bilde hvor "alle gutter elsker å være nakne med jenter alltid", vel da har du også svaret ditt. For min del så er det fremdeles det kalde vannet, mine elendige svømmeferdigheter, det tunge kittet, og sikring i sektor som får fokuset. Forsøk på dårlig humor. Jeg kunne faktisk ikke brydd meg mindre. Det eneste som irriterer meg er at det får plass på toppen av VG sine nettsider.
Fredrik Skrevet November 18, 2011 Skrevet November 18, 2011 New Order er evig bra... skikkelig fyllefest... Ahh ikke dum låt! Får bidra med litt moderne elektronisk musikk og da http://www.youtube.com/watch?v=KpJWyphh ... plpp_video Hmmm... bedre filming og bedre lyd, men er musikken bedre?...
Marius2002 Skrevet November 18, 2011 Skrevet November 18, 2011 men er musikken bedre?... Nei, absolutt ikke. Jeg er selv i litt slik musikkmodus nå som Zibiri delte, og hører på i dette øyeblikk på denne: http://youtu.be/BOgpKAN44sM Men det sier ikke at f.eks. er mye bedre. INGEN er slik live idag. Fantastisk Men alt til sin tid
Zibiri Skrevet November 18, 2011 Skrevet November 18, 2011 men er musikken bedre?... Nei, absolutt ikke. Jeg er selv i litt slik musikkmodus nå som Zibiri delte, og hører på i dette øyeblikk på denne: http://youtu.be/BOgpKAN44sM Men det sier ikke at f.eks. er mye bedre. INGEN er slik live idag. Fantastisk Men alt til sin tid Sant så sant, lagra den første du linka der istad når du posta den hehe Hører mye på dubstepish og men techno favoritten er definitivt Hardstyle her i huset
Fredrik Skrevet November 18, 2011 Skrevet November 18, 2011 men er musikken bedre?... Nei, absolutt ikke. Jeg er selv i litt slik musikkmodus nå som Zibiri delte, og hører på i dette øyeblikk på denne: http://youtu.be/BOgpKAN44sM Men det sier ikke at f.eks. er mye bedre. INGEN er slik live idag. Fantastisk Men alt til sin tid Elektronisk musikk er skikkelig digg. Det er utrolig så langt man er kommet siden f.eks Ultravox' "Mr. X" anno 1980. http://www.youtube.com/watch?v=ud0ZRRi7 ... re=related Rory Gallagher er for gammelt selv for meg, men musikken stiller litt i den samme gaten som Thin Lizzy´s "Dancing in the Moonlight" som også er fra den samme tiden og enormt bra...
Azeton Skrevet November 18, 2011 Skrevet November 18, 2011 Var med i en øvelse der alle måtte kle av helt helt til boxeren, vaske med snø under armer og underliv. mens kvinnelig befal stå og så på. Er ikke det også på grensen? Klø se på tissen foran en stygg kjerring er gøy Nakenbadingen i seg selv burde jo vært slaktet om det er så farlig..
rublings Skrevet November 18, 2011 Skrevet November 18, 2011 men er musikken bedre?... Nei, absolutt ikke. Jeg er selv i litt slik musikkmodus nå som Zibiri delte, og hører på i dette øyeblikk på denne: http://youtu.be/BOgpKAN44sM Men det sier ikke at f.eks. er mye bedre. INGEN er slik live idag. Fantastisk Men alt til sin tid Å herre for en sinnsyk dubstep! Dette skal lagres Jeg hører på denne nå. Henger vel litt etter alle andre
TRF Skrevet November 18, 2011 Skrevet November 18, 2011 Kødder du med meg Fredrik? Jeg liker hvordan du bare bestemmer hvilke forhold som er rådende i en slik situasjon, trolig uten å ha vært i noe lignende selv? Les gjerne hva jeg faktisk skriver, og ikke la fordommer og rykter fra en annen tid bestemme hva du tror om forsvaret i dag. Det er jo nettopp det å særbehandle kvinner i forsvaret som er et problem, for "likestilling". Dersom kvinner vil være soldater, eller sågar krigere, så må de være det. Det er heldigvis en tjeneste som ikke tar hensyn til kjønn, farge, tro eller noen andre slike faktorer. Er helt med Azeton her, er ikke akkurat som man tenker på "å vise utstyret" eller " å se damer" i slike settinger (ref tidligere innlegg). At forsvaret i sin helhet er en "taktisk vits", ja i veldig stor grad enig. At kvaliteten på personellet og den enkelt infaterist er slik, er rett og slett bare helt feil. Er det danske forsvaret bedre? trenes soldatene her på en annen måte? og apropos " ta en hvilken som helst annen organisasjon enn forsvaret", vel heldigvis har vi ingen andre organisasjoner som skal trene og ruste mennesker til å ta andre menneskers liv.
Fredrik 90 Skrevet November 18, 2011 Skrevet November 18, 2011 pass på rust sier jeg bare... dyre biler å holde, spesiellt om rusta begynner å komme. Sjekk prisen på karosserideler og begynn å grin Er på utkikk etter et så strøken som mulig eksemplar, helst 82-83 modell da den om ikke lenge kan veteranregges. Vet at dette er dyre biler å holde, jeg pleier å sette meg inn i ting før jeg handler og har studert all fra drifts og vedlikeholds kostnader til delepriser på disse E24ene. Meningen med bilen er at den skal være en kosebil til koseturer på fine sommerdager, skulle det dukke opp mekaniske problemer så er det godt vi har flinke folk på Bavaria Kravene er så orginal som mulig, skinn og manuell
TRF Skrevet November 18, 2011 Skrevet November 18, 2011 forøvrig, fredrik 90, nydelige biler! lykke til. Skal du importere siden du vil ha en som blir veteran straks?
Fredrik Skrevet November 18, 2011 Skrevet November 18, 2011 Kødder du med meg Fredrik?Jeg liker hvordan du bare bestemmer hvilke forhold som er rådende i en slik situasjon, trolig uten å ha vært i noe lignende selv? Les gjerne hva jeg faktisk skriver, og ikke la fordommer og rykter fra en annen tid bestemme hva du tror om forsvaret i dag. Det er jo nettopp det å særbehandle kvinner i forsvaret som er et problem, for "likestilling". Dersom kvinner vil være soldater, eller sågar krigere, så må de være det. Det er heldigvis en tjeneste som ikke tar hensyn til kjønn, farge, tro eller noen andre slike faktorer. Er helt med Azeton her, er ikke akkurat som man tenker på "å vise utstyret" eller " å se damer" i slike settinger (ref tidligere innlegg). At forsvaret i sin helhet er en "taktisk vits", ja i veldig stor grad enig. At kvaliteten på personellet og den enkelt infaterist er slik, er rett og slett bare helt feil. Er det danske forsvaret bedre? trenes soldatene her på en annen måte? og apropos " ta en hvilken som helst annen organisasjon enn forsvaret", vel heldigvis har vi ingen andre organisasjoner som skal trene og ruste mennesker til å ta andre menneskers liv. Nei... jeg kødder ikke med deg. Tror du virkelig at det er tvingende nødvendig at kvinnelige soldater under øvelser bader nakne sammen med mannlige soldater for å bli rustet til å drepe i en krig?... Jeg tror helt sikkert at treningsmengden blir den samme med f.eks en lett våtdrakt. Hvis det skal være klarer kvinnene helt sikkert i en krigssituasjon å skyte selv om de er nakne. Apropos denne episoden og danske forhold. Episoden var såpass merkverdig at den ble slått opp i de fleste danske riksavisene. http://politiken.dk/udland/article1454186.ece http://www.b.dk/globalt/kvindelig-solda ... genbadning
Erebus Skrevet November 18, 2011 Skrevet November 18, 2011 M6 - 140.000 + moms? =P http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/print ... Popup=true
ESveen Skrevet November 18, 2011 Skrevet November 18, 2011 pass på rust sier jeg bare... dyre biler å holde, spesiellt om rusta begynner å komme. Sjekk prisen på karosserideler og begynn å grin Er på utkikk etter et så strøken som mulig eksemplar, helst 82-83 modell da den om ikke lenge kan veteranregges. Vet at dette er dyre biler å holde, jeg pleier å sette meg inn i ting før jeg handler og har studert all fra drifts og vedlikeholds kostnader til delepriser på disse E24ene. Meningen med bilen er at den skal være en kosebil til koseturer på fine sommerdager, skulle det dukke opp mekaniske problemer så er det godt vi har flinke folk på Bavaria Kravene er så orginal som mulig, skinn og manuell Hei, har du sett denne? http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=31739356 Riktig nok usa utgave, men støtfangere kan man gjøre noe med. Fin pris i allefall.
Zibiri Skrevet November 18, 2011 Skrevet November 18, 2011 Kødder du med meg Fredrik?Jeg liker hvordan du bare bestemmer hvilke forhold som er rådende i en slik situasjon, trolig uten å ha vært i noe lignende selv? Les gjerne hva jeg faktisk skriver, og ikke la fordommer og rykter fra en annen tid bestemme hva du tror om forsvaret i dag. Det er jo nettopp det å særbehandle kvinner i forsvaret som er et problem, for "likestilling". Dersom kvinner vil være soldater, eller sågar krigere, så må de være det. Det er heldigvis en tjeneste som ikke tar hensyn til kjønn, farge, tro eller noen andre slike faktorer. Er helt med Azeton her, er ikke akkurat som man tenker på "å vise utstyret" eller " å se damer" i slike settinger (ref tidligere innlegg). At forsvaret i sin helhet er en "taktisk vits", ja i veldig stor grad enig. At kvaliteten på personellet og den enkelt infaterist er slik, er rett og slett bare helt feil. Er det danske forsvaret bedre? trenes soldatene her på en annen måte? og apropos " ta en hvilken som helst annen organisasjon enn forsvaret", vel heldigvis har vi ingen andre organisasjoner som skal trene og ruste mennesker til å ta andre menneskers liv. Nei... jeg kødder ikke med deg. Tror du virkelig at det er tvingende nødvendig at kvinnelige soldater under øvelser bader nakne sammen med mannlige soldater for å bli rustet til å drepe i en krig?... Jeg tror helt sikkert at treningsmengden blir den samme med f.eks en lett våtdrakt. Hvis det skal være klarer kvinnene helt sikkert i en krigssituasjon å skyte selv om de er nakne. Apropos denne episoden og danske forhold. Episoden var såpass merkverdig at den ble slått opp i de fleste danske riksavisene. http://politiken.dk/udland/article1454186.ece http://www.b.dk/globalt/kvindelig-solda ... genbadning Kan si meg enig i at det er litt brutalt og sikkert litt krenkende følelse for kvinnen som var en kjønnet foran flere dusin menn.... MEN dette er snakk om militæret, hun har bevisst meldt seg opp til det og burde være forberedt på alt. Som noen sa her tidligere så er ikke det og gå ut i krig noen jævla leirskole, serious shit, hvis det at hun måtte være naken var det som skulle til for å få henne(eller andre) til og "slutte"/melde seg ut av forsvarets opplegg så har hun ikke mye i krig eller militære og gjøre... min mening.
Anbefalte innlegg