rublings Skrevet Desember 3, 2011 Skrevet Desember 3, 2011 Forundrer meg ikke...Jeg mener jo faktisk at i dag burde alt av dokumentasjon på bygg som biltilsynet godkjenner faktisk vært lagret i en database, slik at hvis noen har bygd om en bil før, kunne biltilsynet brukt samme dokument dersom en annen vil gjøre det samme. Greit at de trenger dokumentasjon første gang på hva et karosseri, bremser osv tåler. Men jeg skjønner ikke hvorfor de trenger nye papirer på akkurat det samme neste gang en annen vil gjøre det. Nei, si det. Er jo forferdelig tungvindt. Verste er når forhandlere og importører slutter å levere ut papirer, og da sliter du. Kan umulig koste mye penger å sette opp en database! Grøsser over tanken på hvor mange timer stakkars folk har saumfart internett og sendt utallige eposter fram og tilbake for å få fatt i de simpleste dokumenter.
Yngvejos Skrevet Desember 3, 2011 Skrevet Desember 3, 2011 Forundrer meg ikke...Jeg mener jo faktisk at i dag burde alt av dokumentasjon på bygg som biltilsynet godkjenner faktisk vært lagret i en database, slik at hvis noen har bygd om en bil før, kunne biltilsynet brukt samme dokument dersom en annen vil gjøre det samme. Greit at de trenger dokumentasjon første gang på hva et karosseri, bremser osv tåler. Men jeg skjønner ikke hvorfor de trenger nye papirer på akkurat det samme neste gang en annen vil gjøre det. På det punktet har jo det utrolige skjedd med E30. Statens vegvesen har satt seg ned sentralt og bestemt at bilen tåler 330hk/350nm med 295mm bremser forran og tårnstag forran og bak på bakgrunn av Hartge h35-24 dokumentasjon. De ringte meg etter at jeg hadde fått avslag på b30 søknaden min og ba meg om å klage på vedtaket pga den nye avgjørelsen.
-Roger- Skrevet Desember 3, 2011 Skrevet Desember 3, 2011 Hehe, ja det er mye rart... Men de har jo godkjent mange e30 med b30, og b32 også.. Det er derfor jeg ikke skjønner at det skal være så vanskelig for andre og gjøre det samme. På en måte har de vel strengt tatt ikke lov å godkjenne noe til en person og nekte en annen og gjøre det samme. Sent from my iPad using Tapatalkiiiolozozozji
SofaKingFresh Skrevet Desember 3, 2011 Skrevet Desember 3, 2011 Et bilde av nye bilen vi fikk på Onsdag Leverte den inn for soting av rutene hele veien frem i går, og fikk tilbake idag. Kunne vært et hakk mørkere, men vi er superfornøyde! God å kjøre er de og! http://images.bimmers.no/files/3qinagdxcq6g06cdhuc0.jpg Gratulere Flott bil og riktig farge Takktakk Nydelig farge, det er jeg helt enig i. Blir nok fler bilder når det er vær til det
Yngvejos Skrevet Desember 3, 2011 Skrevet Desember 3, 2011 Hehe, ja det er mye rart... Men de har jo godkjent mange e30 med b30, og b32 også..Det er derfor jeg ikke skjønner at det skal være så vanskelig for andre og gjøre det samme. På en måte har de vel strengt tatt ikke lov å godkjenne noe til en person og nekte en annen og gjøre det samme. Sent from my iPad using Tapatalkiiiolozozozji Nå er det like lett for alle å godkjenne b30 og b32. Jeg sendte en søknad på 5 linjer for å få klarsignal til å sette s50b32 i bilen. Trengte ikke en gang å legge ved Hartge sin dokumentasjon. Sånne ting burde bli satt sentralt for alle ombygginger. Hvis en får det godkjent, skal alle få det godkjent. Offentlighetsloven er til for å hindre forskjellsbehandling innen offentlige instanser, så jeg oppfordrer alle til å be om saksdokumenter fra allerede ombygde kjøretøy og søke på samme grunnlag om man skulle få avslag på en søknad.
Marius2002 Skrevet Desember 3, 2011 Skrevet Desember 3, 2011 Et bilde av nye bilen vi fikk på Onsdag Leverte den inn for soting av rutene hele veien frem i går, og fikk tilbake idag. Kunne vært et hakk mørkere, men vi er superfornøyde! God å kjøre er de og! http://images.bimmers.no/files/3qinagdxcq6g06cdhuc0.jpg Gratulere Flott bil og riktig farge Takktakk Nydelig farge, det er jeg helt enig i. Blir nok fler bilder når det er vær til det Jepp. Noen planer for bilen da? Kan anbefale å sette på BF Goodrich All Terrain dekk. Knallgode dekk som hjelper litt på et røffere utseende, samt at de har sine fordeler ved litt terreng
Fredrik Skrevet Desember 3, 2011 Skrevet Desember 3, 2011 Forresten, begynner å bli lei av folk som mener at man skal holde bilene klin orginale. Hva faen er vitsen med det og hva gjør dere her på forumet? Hvordan du kan være lei av disse folkene når de er i desidert mindretall er litt merkelig, men jeg er iallefall ganske enig med Kvasi i denne saken...
VegarVS Skrevet Desember 3, 2011 Skrevet Desember 3, 2011 Nå er det kaos på Sørlandet!! Underkjølt regn! Godt jeg hadde quattro'n i kveld!! Piruetter i 2. Gir med en gammal Audi 100.. Da er det glatt da!!!!!
Marius2002 Skrevet Desember 3, 2011 Skrevet Desember 3, 2011 Nå er det kaos på Sørlandet!! Underkjølt regn! Vittig det der. Blir vel mye avisskriveri fremover. Virker som om at folk i storbyene er like sjokkert hvert år når det fryser på og kommer snø. Det blir ørten uhell og kaos fordi folk ikke skjønner at man må kjøre litt mer forsiktig når det blir glatt.
VegarVS Skrevet Desember 3, 2011 Skrevet Desember 3, 2011 Jo, sant det, men jeg har aldri vært borti lignende! Heelt speilglatt!!
tonyku Skrevet Desember 3, 2011 Skrevet Desember 3, 2011 uff uff. tragisk ulykke i Nesna. http://mobil.nordlys.no/nyheter/Innenri ... 832397.ece Tony
316 Skrevet Desember 3, 2011 Skrevet Desember 3, 2011 Ja, hva skal man si? "Greit nok" (ikke så veldig greit) men er du først så dum ut at du drar avgårde med bil alene som seksten-åring så kan du i hvertfall la være å ta med deg en ÅTTE år gammel gutt på turen!
|Ole| Skrevet Desember 3, 2011 Skrevet Desember 3, 2011 Kor mange er smarte som 16 åring? Eg var ikkje spesielt smart og fornuftig på den tida men på ein anna side så trur eg faktisk ikkje eg hadde tatt med meg 8 åringen på turen...
hermanoo90 Skrevet Desember 3, 2011 Skrevet Desember 3, 2011 Ojj .... ikke smart å kjøre bil som 16 åring, nå må han leve med å ha drept en 8 åring...
[space] Skrevet Desember 3, 2011 Skrevet Desember 3, 2011 Vi har jo tidligere diskutert boligpriser her inne. Nå kommer det nye byggeregler som gjør nye boliger enda dyrere... http://e24.no/eiendom/regelendring-gir- ... p/20127727 Så skal vi tro på avisene som her om dagen skrev at prisene kom til å gå ned? Skjønner ikke hvordan prisene kan gå ned når etterspørselen er såpass mye større enn tilbudet. (Spesielt i Oslo)
Anbefalte innlegg