Fredrik Skrevet Februar 2, 2012 Skrevet Februar 2, 2012 Hvordan var det igjen, SF har samme eiere som et annet respektert merke har de ikke? Det vet jeg ikke... hvem, hva, hvor?...
Janthomas Skrevet Februar 2, 2012 Skrevet Februar 2, 2012 Hvordan var det igjen, SF har samme eiere som et annet respektert merke har de ikke? Det vet jeg ikke... hvem, hva, hvor?... Tenker du på Ktema? eller snail? Ktema er vel det som er det nye high end merket til han som startet opp SF såvidt jeg vet, og snail er den første høyttaleren han laget, men vet ikke om noen samme eier! sikker noe wikipedia vet:)
Kvasi Skrevet Februar 2, 2012 Skrevet Februar 2, 2012 Klipsch, må være det værste jeg har hatt i stua mi. Byttelånte med en kar bare for å sjekke grunnen til hypen på avforum, fant en låt som ikke hørtes forjævlig ut på dem.. Klipsch er veldig elsk/hat, men er da spent på hvilke klipsch du prøvde og hva du matchet dem med? Husker ikke lengre hva de het, men var vel de det var mest skryt av på den tiden. Spilte på en Pioneer PD-S707 Cdspiller, Cambridge Audio DAC3, Rotel forforsterker jeg har solgt og ikke husker modellbenevnelsen på lengre Og Xindak XA8800 monoblokker. Edit: var visst de største i RF serien.
Kvasi Skrevet Februar 2, 2012 Skrevet Februar 2, 2012 Siden stereo var tema, Nordostkabler for ca 20k og div annet møkk på hjørnebordet mitt
M|Fjeld Skrevet Februar 2, 2012 Skrevet Februar 2, 2012 På langt nær den beste gitaristen, men fyttikatta så mye liv det var i han Angus Young før i tida!
noekult Skrevet Februar 2, 2012 Skrevet Februar 2, 2012 Kabler til 20.000... Håper du har anlegg til 10x prisen da hvertfall... Hadde Primare + XTZ kombo før, hørte ikke en dritt forskjell med kabler til 5000 kr. vs. 500 kr. Men så er jeg ikke audiofil heller... Bare litt luftig og åpen lyd med bra plassering av og realistisk lyd fra instrumenter så er jeg fornøyd. Ønsker meg Gallo Reference 3.1.
Kvasi Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 Kabler til 20.000... Håper du har anlegg til 10x prisen da hvertfall...Hadde Primare + XTZ kombo før, hørte ikke en dritt forskjell med kabler til 5000 kr. vs. 500 kr. Men så er jeg ikke audiofil heller... Bare litt luftig og åpen lyd med bra plassering av og realistisk lyd fra instrumenter så er jeg fornøyd. Ønsker meg Gallo Reference 3.1. Er det som egentlig er clouet mitt, kabelhypen er altså såå overdrevet.. Det Nordost gjorde hos meg var (om noe) å gjøre bassen "veikere" Har man nok tverrsnitt så har man bra nok kabler.. Gallo ser dritkule ut på bilder men de er mye mindre enn man skulle tro..
S.Hafsmo Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 Syntes jeg var litt "crazy" når jeg kjøpte kabler til 1500,- til mine B&Wer.
wicky124 Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 Apropos den nye signaturen din Wicky... hvor mange dører har en Porsche 356?... viewtopic.php?f=6&t=95113&p=2282428&hilit=dr%C3%B8mme+cab#p2282428 Den er utelatt fra min signatur...
Kvasi Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 Syntes jeg var litt "crazy" når jeg kjøpte kabler til 1500,- til mine B&Wer. Betalte ca 500.- for kablene jeg bruker. 4x4mm2 Supra, og de har vært testa mot myye forskjellig. Konklusjonen er at er det tverrsnitt nok må du nok være autist for å påstå at du hører forskjell..
S.Hafsmo Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 Det var nok lengden på kablene som stakk av med pengene den gangen. Pr. i dag ligger vel 70% av den nevnte kabel i ei eske et sted.
asv Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 Du må ikke bare være autist, du må kunne omforme et par naturlover og slikt. Ledeevne og tverrsnitt er alt som teller. 2 kabler med samme ledeevne og tverrsnitt vil overføre akkurat det samme signalet om den ene har en prislapp i hundredetusenertallet og den andre koster 50 kroner på biltema...
Yngvejos Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 Du må ikke bare være autist, du må kunne omforme et par naturlover og slikt. Ledeevne og tverrsnitt er alt som teller. 2 kabler med samme ledeevne og tverrsnitt vil overføre akkurat det samme signalet om den ene har en prislapp i hundredetusenertallet og den andre koster 50 kroner på biltema... Skjerming har også betydning når det kommer til signalkabler. Det nordost driver med er på grensen til svindel. Inni strømfilteret deres som de selger for flerfoldige tusen, skjuler det seg syltynne kabler og et chinastrømfilter som koster rundt $5 med frakt. For min del er det bare den billigste kabel fra ebay som er god nok.
Kvasi Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 Du må ikke bare være autist, du må kunne omforme et par naturlover og slikt. Ledeevne og tverrsnitt er alt som teller. 2 kabler med samme ledeevne og tverrsnitt vil overføre akkurat det samme signalet om den ene har en prislapp i hundredetusenertallet og den andre koster 50 kroner på biltema... Jeg vet, alle målinger og logikk sier det samme. Og allikevel påstår kabelfanatikerene noe annet. Men vi var flere som var enige i at Nordost signalkabel til masse tusenlapper gjorde at jeg fikk mindre bass. Høytalerkablene hørte ingen forskjell på.
Anbefalte innlegg