Robkill Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 Jeg har i tillegg to pakker med fliser i bagasjen som utgjør ca 65 kilo noe som gir ekstra feste i de værste bakkene. Der skjønte jeg brått at du er en som ikke har snøring! Takk gud for det, ble nesten redd for at en med gode føreregenskaper hadde det inntrykket av at MB var dårlig
Fredrik 90 Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 Der skjønte jeg brått at du ikke er en som har snøring!Takk gud for det, ble nesten redd for at en med gode føreregenskaper hadde det inntrykket av at MB var dårlig Vet du, sånne bemerkninger vil jeg ikke ha mot meg. Jeg har ikke overhode vært ufin mot deg og da skal ikke du være det mot meg heller bare fordi du har dårlige argumenter. Hadde virkelig ikke dette inntrykket av deg før, men så begynnte du å være nedlatende. Værste er at jeg synes synd på deg og din måte å dømme folk du aldri har møtt eller kjenner. Når det forøvrig gjelder fremkommlighet til de forskjellige biler så har det jo litt med hva slags krav til vinteregenskaper man har også da. Her hvor jeg bor så er det mange bratte bakker og det er ikke alltid det bøytes så godt på vintern, ja det er nesten så firehjulstrekk er nødvendig. Så når man ikke har råd til X-drive så tar man de forhåndsregler man kan for å komme seg opp bakkene og hjem, de som ikke gjør det står hver vinter på rekke og rad ned igjenom her(Og ja, noen av de bilene er Mercer og BMWer). Men det er klart, vi kan jo ikke alle være verdensmestere som junior over her
Peak Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 og DER ba du bare om en lengre diskusjon Fredrik, begynner å bli såå lei... Hysj nå!
Fredrik 90 Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 og DER ba du bare om en lengre diskusjon Fredrik, begynner å bli såå lei... Hysj nå! Ja, jeg legger meg nå jeg. Det får være nok lavmål for i kveld, har laaang arbeidsdag i morgen så skulle sovet for langst
asv Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 Du sammenlignet tidligere en bil med rwd og awd, med hovedpunkt om at awd'en klarte det selv om den ikke hadde pigger. Som regel så er piggene overføldige, og du nevner ingenting om føret det var der, så da velger jeg å tro at det var sådann føre at piggene ikke var nødvendige. Ergo har du ikke et valid argument her. For det andre, så sammenligner du din bil med naboens mercedes, proklamerer at din er så mye bedre, før du etterhvert helt til sist sier at du har "modifisert" bilen for å takle bakker bedre. Du sitter igjen uten et valid argument. Og for det tredje. Robert har mye erfaring med diverse mercedeser. Antar at han kjenner kjøreegenskapene bedre enn en som har hørt det fra en drosjesjåfør...
Robkill Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 og DER ba du bare om en lengre diskusjon Fredrik, begynner å bli såå lei... Hysj nå! Hehe, det skal du få slippe! Da han har sine poeng den karen også! Men det å trekke frem at BMW med sin 50-50 vektfordeling er bra, så samtidig fortelle om dine 65Kg med flis i bagasjen... Det skurrer litt, eller hva? Både Bmw og MB kan være skikkelige dårlige vinterbiler, cluet med dem som alt annet er å ha gode vinterhjul. Jeg har i grunn aldri kjørt mer bedriten bil på vinteren enn min e34 535i, men så vet jeg også at det er fordi den har dårlige dekk og åpen diff Selv bor jeg i et område med bakker og drit overalt, det som i all hovedsak setter en stopper for meg er andre biler som kjører seg fast, og det er på disse dagene jeg virkelig kunne tenkt meg en 4x4 for å "kjøre forbi og videre". Dessverre er det få 4x4 som gir meg samme glede jeg får i en rwd. Det som gjør "junioren" til en verdensmester er å tørre og pushe grenser, samt kjenne hvordan en bil oppfører seg uten hjelpemidler. Jeg har lest flere innlegg fra deg hvor du forteller om disse støtteprogrammene på din(e) biler, noe som jeg til en viss grad forstår at du bruker på en ny bil! Men som jeg gjerne skulle sett deg skru av til tider for å kjenne på hvordan en bil fungerer uten hjelp slik at det kun er din fortjeneste når bilen blir redda inn igjen! Det gjør en også til en bedre skikka sjåfør i vanskelige situasjoner.
-Roger- Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 Hva synes vi om denne bilen?Fiat Coupe ble levert i flere motorkombinasjoner, men den mest interessante er uten tvil 2.0 liters 20 ventiler turboen på 220 gamp. 0-100 gikk på 6.5 sekunder, og toppfarten var over 250.. men det var aksellerasjonen i fart som egentlig var interessant. 40-120 ble ekspedert på litt over 5 sekunder, noe som gjorde den 996-sprek. Designet sto en herre ved navn Chris bangle for, en hatet og elsket mann. Akkurat som Fiat Coupe. Da jeg var 18 år hadde en kompis en slik en! Meget artig bil å kjøre, bortsett fra at den er jo fremhjulstrekk og hver gang du "ga jernet" måtte du holde godt på rattet for det ville alle veier... Han hadde da selvfølgelig 2,0 20v turbo
Fredrik Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 og DER ba du bare om en lengre diskusjon Fredrik, begynner å bli såå lei... Hysj nå! Javel... så du mener at unfallenhet er veien frem. Det gjør ikke jeg... og jeg er helt enig med min navnebror i denne sammenhengen. Det er for lett å bare lire av seg noen personlig rettede spydigheter her inne. Husk av vi bare diskuterer... vi kriger ikke. Hvis det overhode handler om å vinne diskusjoner så gjør man det med gode argumenter og ikke med spydigheter, ironi eller tilsvarende ytterligheter.
Erebus Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 Slapp av fredrik, denne tråden drukner nok snart atter engang i multiple innlegg fra enkelte som tror tulletråden er deres personlige lille dagbok som må loggføres hver gang man fyller bensin, kjøper seg en pølse ( halal) eller har vinket til noen av det motsatte kjønnn...
Marius2002 Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 ... I dag var en god dag. Så bra Hatt en bra dag jeg også, og bruker siste del av den til å se på wakeboard og tube til sommeren. Jeg er usikker på hvilken av de jeg vil velge. Tube: MYE billigere, alle kan være med, men kanskje kjedelig i lengden Wakeboard: mye stiligere, mer krevende og utfordrende og man går sjeldent lei, men dyrere og sannsynligvis færre vil prøve. Noen som vet om sider man kan få kjøpt dette? Har googlet litt og bladd igjennom Watski, srfsnosk8 og junkyard. Innspill og tanker rundt dette setter jeg også pris på, kanskje det hjelper meg å velge.
wicky124 Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 S210 har vel mindre vekt over bakhjulene også... Fredrik90 Siden du har sedan + 65kg ekstra baki så er det jo ikke så rart at du har mer grep på bakhjula enn en stasjonsvogn med null vekt over bakhjula?
Hansh Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 ... I dag var en god dag. Så bra Hatt en bra dag jeg også, og bruker siste del av den til å se på wakeboard og tube til sommeren. Jeg er usikker på hvilken av de jeg vil velge. Tube: MYE billigere, alle kan være med, men kanskje kjedelig i lengden Wakeboard: mye stiligere, mer krevende og utfordrende og man går sjeldent lei, men dyrere og sannsynligvis færre vil prøve. Noen som vet om sider man kan få kjøpt dette? Har googlet litt og bladd igjennom Watski, srfsnosk8 og junkyard. Innspill og tanker rundt dette setter jeg også pris på, kanskje det hjelper meg å velge. Har tube og vannski selv og synes det er veldig greit å kunne variere litt både for egen del og etter hva andre har lyst til, men wakeboard er vel det som har størst potensiale om man virkelig skal ha noe å bruke mye og utvikle seg på. Jeg skal bare ha noe å leke litt med og til å lage god stemning om sommeren! Med wakeboard bør man jo forresten ha en litt større og tyngre båt for at det skal bli skikkelig gøy.
Hansh Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 S210 har vel mindre vekt over bakhjulene også... Fredrik90 Siden du har sedan + 65kg ekstra baki så er det jo ikke så rart at du har mer grep på bakhjula enn en stasjonsvogn med null vekt over bakhjula? Siden en stasjonsvogn normalt er litt tyngre enn en sedan er dette neppe noe som gir mindre vekt over bakhjulene, men at en Mercedes er lett i hekken er en annen sak.. Noe som er en fordel med stasjonsvogn er at man kan kommandere passasjerer bak i bagasjerommet under fart for bedre fremkommelighet.
flonoen Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 Innspill og tanker rundt dette setter jeg også pris på, kanskje det hjelper meg å velge. Først og fremst: hæææ, ble innlegget mitt slettet? Wakeboard er skitgøy, og ikke noe vanskelig å komme opp på i det hele tatt. Litt øving første gangen, men har en først fått teken på det er det som å sykle. Har komt meg opp etter en 25hk firtakter på en 16 fots skjærgårdsjeep, men det var vrient! Skal man hoppe og litt slik kan det være fordel med litt tung båt som kan lage bølger uten store farten. Dette gjelder jo tube også, det er ikke så kult å gå med tryne først i vannet i 40 knop! Så dyrt er jo ikke noen av delene, wakeboard får man til 2-3000 hos biltema som funker greit om du ikke skal satse på proffkarriere, og tube får man vel til under 500-lappen. Det kuleste jeg har prøvd er sånn dings som flyr. Sitter på en pølse, og fra fronten av den pølsa går det to mindre pølser sidelengs nedover og ut, så de danner en trekant. Imellom disse to pølsene på hver side og den store i midten er det trekk, så det blir som to vinger. Dette var bak et søskenbarn sin båt, 115hk speedbåt av ukjent fabrikat. Litt for liten motor til å løfte denne saken, men i motvind kom man seg noen meter over bakken. Grei styring har man også, trykker litt med kneet/foten på ene sida så legger doningen seg litt over. Dette var skitgøy helt til broren til han som eier båten skulle kjøre, han fant ut at om man kjørte i ring så fikk man vinga på ytterkant av båten og dermed mer fart og mer høgde. Men den ble helt umulig å styre, og det resulterte i at den flippa rundt noen meter i lufta med meg oppå og en båt framfor med 115hk som drar alt det orker. Fy satan så vondt det gjorde å treffe vannoverflata, kjentes ut som alt av ribbein gav etter. Hadde ikke sjangs å svømme, så godt vi alltid bruker flytevester når vi holder på, pyser som vi er!
Anbefalte innlegg