flonoen Skrevet Mars 7, 2012 Skrevet Mars 7, 2012 Det tror jeg ikke. Men usikker. Grønne skilter er jo ikke avgiftsfritt, bare en annen avgiftsklasse.
Erebus Skrevet Mars 7, 2012 Skrevet Mars 7, 2012 Dette hadde vel også skjedd i norge om man ble stoppa i en feit SUV med grønne skilter?.... Jøss... er reglene like strenge i Norge?... Altså, hvis man blir stoppet i en Landcruiser 200 V8 med grønne skilter og har noen i bagasjerommet blir du pent bedt om omregistrering til personbil og 600.000 i avgifter ja.. Tilsvarende om du blir stoppet på prøveskilter uten god grunn. Nå leste jeg ikke artikkelen din, men var det noe tilsvarende som skjedde i danmark?
flonoen Skrevet Mars 7, 2012 Skrevet Mars 7, 2012 Da synes jeg du skal være fornuftig å la den stå, bruk heller en av de 14 andre bilene du har. Smeller du så har du null forsikring eller kræsjer du i en bil med barn i eller i værstafall kjører på ett barn så er du svært lite verd når de finner ut at du kjører på sommerdekk Tror faktisk man har god dekning av forsikring selv med sommerdekk på vinterføre. Regress på 20-30% kan man nok rekne med, men helt på tynnisen er man ikke. Las dette i høst da snøen (som vanlig) kom plutselig på folk i Bergen og folk flest tok sjansen på å komme seg på jobb med sommerdekka. Skal prøve å finne nyhetsartikkelen. edit: det nærmeste jeg fant: http://www.bt.no/nyheter/trafikk/--Berg ... 1dGyXlLtQA "Men folk bør være klar over at hvis man kommer ut for et uhell på dette føret, og har sommerdekk på bilen, kan det bli vurdert en avkorting i forsikringsutbetalingen, sier Stigum Olsen." Han hadde nok ikke uttalt seg så forsiktig om de nekter å betale ut i det hele tatt ved feil dekkbruk om vinteren.
Fredrik Skrevet Mars 7, 2012 Skrevet Mars 7, 2012 Altså, hvis man blir stoppet i en Landcruiser 200 V8 med grønne skilter og har noen i bagasjerommet blir du pent bedt om omregistrering til personbil og 600.000 i avgifter ja.. Tilsvarende om du blir stoppet på prøveskilter uten god grunn. Nå leste jeg ikke artikkelen din, men var det noe tilsvarende som skjedde i danmark? Nei... sjåføren var alene i varebilen. Poenget er at han kjørte et privat ærend i varebilen uten å føre dette opp til fordelsbeskatning. Han prøvde seg med ulike bortforklaringer (sogar med kvitteringer), men disse festet ikke retten lit til. Er man flere personer i en bil enn den er registrert for vanker det her i Danmark førerkortbeslag og bot samt evt. krav om betaling av ekstraavgifter (avhengig av biltypen).
-Roger- Skrevet Mars 7, 2012 Skrevet Mars 7, 2012 Blir vel pent bedt om det, men ikke tvunget til å betale alle avgifter for hvite skilt nei. Man får vel en bot regner jeg med. Blir litt det samme med kjøring på grønne skilter med firmabilen uten å skatte for det. Man blir bare tvunget til å betale skatt hvis de kan bevise at du regelmessig har kjørt bilen hjem eller brukt den privat..
Erebus Skrevet Mars 7, 2012 Skrevet Mars 7, 2012 Høres særdeles lite praktisk ut å holde et slikt kjøretøy i så fall. En viss smidighet må tillates...
Erebus Skrevet Mars 7, 2012 Skrevet Mars 7, 2012 Blir vel pent bedt om det, men ikke tvunget til å betale alle avgifter for hvite skilt nei. Man får vel en bot regner jeg med. Blir litt det samme med kjøring på grønne skilter med firmabilen uten å skatte for det. Man blir bare tvunget til å betale skatt hvis de kan bevise at du regelmessig har kjørt bilen hjem eller brukt den privat.. Snakker du om varebil i norge nå? En bekjent dreit seg ut på denne måten i en Hummer, med folk i varelasterommet. Faren måtte omregistrere bilen til en ikke ubetydelig kostnad.
flonoen Skrevet Mars 7, 2012 Skrevet Mars 7, 2012 Litt likt blir det. I saken i Danmark måtte han betale avgift for å ha brutt forutsetningen om å kun bruke bilen i arbeidsærend. I eksempelet til Erebus må man betale avgift for å ha brutt forutsetningen om at bil på grønne skilter ikke skal ha flere ombord enn det som står angitt i vognkort. Man har i begge tilfellene kjøpt en bil med kraftig redusert avgift, men med strenge forutsetninger for bruk. Ved brudd av reglene i begge tilfellene vil man måtte betale avgiften man slapp unna da man kjøpte/registrerte bilen.
Marius2002 Skrevet Mars 7, 2012 Skrevet Mars 7, 2012 Nei... sjåføren var alene i varebilen. Poenget er at han kjørte et privat ærend i varebilen uten å føre dette opp til fordelsbeskatning. Han prøvde seg med ulike bortforklaringer (sogar med kvitteringer), men disse festet ikke retten lit til. Er man flere personer i en bil enn den er registrert for vanker det her i Danmark førerkortbeslag og bot samt evt. krav om betaling av ekstraavgifter (avhengig av biltypen). Snakker du om firmabil eller varebil nå?
Anders92 Skrevet Mars 7, 2012 Skrevet Mars 7, 2012 Det jeg også har sett. Men det spiller jo ikke noe stor rolle. Hvor ofte blir man stoppa til teknisk a liksom? Må vel ha noe forsterkninger i dempertårna når de ikke har inviduelle fjærer bak da? Edit: Ser jo de ligger til 7k + til e36? Husk np hvor du bor BMW, Grenland og Teknisk/Politiet er ingen god kombo. JEG ble stoppa i E92en. Måtte inn og godkjenne senkesett ASAP.. Ble stoppa i teknisk ved gamle bommene eller på borgestad da eller? Om jeg så kjører hybriden til mor holder jeg alltid øynene åpne etter utveier når jeg ser de står å har kontroller. Så har faktisk ikke blitt stoppa en eneste gang med bil eller lettmc i rutinekontroll på 3år.. Ser ikke vitsen med å kaste bort tia der. Men såklart kommer nok dommedagen der jeg ikke har muligheter til å komme meg unna
Fredrik 90 Skrevet Mars 7, 2012 Skrevet Mars 7, 2012 Hvis man kjører SUV som Varebil, type Chevy Tahoe eller MB GL så får man krav om å betale personbil avgift hvis man blir knepet for å ha flyttet skilleveggen bakover. En kar her gjorde dette på sin 2005 Ford Expedition, ble knepet og måtte betale 180 000 kr (synker for hvert år bilen nærmer seg 10 år) og sette på hvite skilt. Heldigvis for vedkommende så var dette noe han hadde tenkt å gjøre i nærmeste framtid likevel, men det var nok sure penger
VegarVS Skrevet Mars 7, 2012 Skrevet Mars 7, 2012 laster ned noe god kjøremusikk, til helga hyttetur!
knut_olestad Skrevet Mars 7, 2012 Skrevet Mars 7, 2012 denne har jeg noen timer bak rattet på, fet kjerre: http://www.finn.no/finn/car/used/viewim ... e=33601574
Fredrik Skrevet Mars 7, 2012 Skrevet Mars 7, 2012 Nei... sjåføren var alene i varebilen. Poenget er at han kjørte et privat ærend i varebilen uten å føre dette opp til fordelsbeskatning. Han prøvde seg med ulike bortforklaringer (sogar med kvitteringer), men disse festet ikke retten lit til. Snakker du om firmabil eller varebil nå? Det er selvfølgelig et poeng. Det er varebiler som samtidig er firmabiler (eller registrert på et firma) som ikke må kjøres privat uten at turene føres opp til fordelsbeskatning. Privateide varebiler betaler såvidt jeg vet en fast halvårlig ekstraavgift mot fri privat kjørsel. Nye privateide varebiler har "papagøjenummerplader" slik at de er lettere å observere i trafikken i relasjon til de "ekte" varebilene med gule skilter.
Kvasi Skrevet Mars 7, 2012 Skrevet Mars 7, 2012 Har en kjenning som ble stoppa i en råtten bulkete hiace med grønne skilter og etpar mann for mye i bilen, Han måtte ut med full omreg til hvite skilter og bot på noen tusen. Og en annen som ble stoppa på svenskreg snøscooter ca 10 meter innpå norsk side av grensa, ble over 50k i avgifter og bøter på den karen.. Forskrudde Norske avgiftsregler asså..
Anbefalte innlegg