Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dessuten er lakken fra fabrikken dårlig. Masse appelsinhud jo. Våtslip hele bilen og legg på ny lakk ordentlig, da blir det hvertfall nærmere strøken. En Rolls Royce Phantom er vel ganske strøken i det den ruller ut fra fabrikken :) Sett program om hvordan den lages.

Skrevet

Men apropos avgifter, hørt hva som skjer i Italia nå? Man må nå betale avgift per år basert på krefter i bilen. Det innebærer at f. eks. nye Ferrari F12 vil koste ca. 7000 € i året i avgift! Litt syke tilstander der også nå...

I Italia ble det i forrige måned registrert ca. 5 ny Porscher og enda mindre nye Ferrarier, så langt nede er den økonomien...

Her ser du noe av årsaken til at det ikke er like fett med dyr luksus bil i Italia om dagen: http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel. ... d=10078714

Kanskje ikke så rart når de fleste jobber svart!

Leste også at et sted mellom 30-50 biler selges ut av Italia om dagen, dyre biler altså. Folk har vel skjønt at med inntekt på 2-300.000 så har man ikke nødvendigvis råd til dyr luksusbil når staten er på skatte jakt hehe.

Skrevet
Det blir vel litt det samme som på Island når de hadde krise der, Nordmennene formlig tømte hele Island for luksusbiler. Det er en helvettes apetitt Nordmenn har fått på luksus biler de siste åra, biler som ikke akkurat har blitt markant billigere.

Problemet er at Norge snart er det eneste landet i Europa som er i en fornuftig økonomisk situasjon. Jeg blir skremt når et såpass stort og viktig land som Italia står med ryggen mot veggen økonomisk. Italia er et medlem av G7 (altså stadig blandt de 7 rikeste landene i verden) og med sine 60 millioner innbyggere er det signifikant flere italienere enn det er engelskmenn. Spania ligger på ryggen økonomisk med en arbeidsløshet som nærmer seg 25%. Det er 46 millioner spanjoler og selv om mange etterhvert finner seg en jobb i de tidligere koloniene (primært Sydamerika) er det ingen tvil om at Europas økonomiske problemer er alvorlige.

Man merker det bare ikke i Norge. Utfordringen for Norge er at landet kommer til å bli nedrent av økonomiske flyktninger fra nettopp Europa. Dette er sikkert vel og bra med tanke på billig arbeidskraft, men det kommer til å skape store utfordringer på boligmarkedet og det er ingen tvil om at både den norske velferdsmodellen samt arbeidsmarkedsmodellen vil bli utfordret på det mest seriøse. Det kommer til å bli temmelig lovløse tilstander... og det i et land som allerede har nok av utfordringer med integrering av innvandrere fra før. Dessverre lar ikke slike ting seg løse med bare å være velmenende og snill. Svært mange av sydeuropeere gir også globaliseringen og innnvandringen skylden for de økonomiske problemene Europa har havnet i. Dette er naturligvis ikke helt korrekt, men det skal allikevel bli spennende å se hvordan møtet med Norge blir i denne sammenhengen.

Skrevet

Folk er redd asylsøkere i Norge... Merk mine ord... De vil bli fort glemt når øst-Europa våkner helt opp og skjønner paradiset Norge har blitt. Det finnes så mange i Europa, som har fri inngang til Norge, som er desperate nok til å gjøre hva som helst for en liten vinning.

Fremtiden blir interessant.

Skrevet
Folk er redd asylsøkere i Norge... Merk mine ord... De vil bli fort glemt når øst-Europa våkner helt opp og skjønner paradiset Norge har blitt. Det finnes så mange i Europa, som har fri inngang til Norge, som er desperate nok til å gjøre hva som helst for en liten vinning.

Fremtiden blir interessant.

Jeg er helt enig... asylsøkere er peanuts i denne sammenhengen og de har man også nogenlunde kontroll på når det gjelder antallet (les: det er en politisk vilje til slik innvandring i Norge). Utfordringen blir legal innvandring fra Syd og Østeuropa samt illegal innvandring fra Sydøsteuropa. Dette kommer i tillegg til innvandringen fra Afrika og Mellomøsten som lider under krisen hos de tidligere kolonistatene i Europa samt i mange tilfeller av følgende av den arabiske våren.

Mange sydeuropeere har svært god og høy utdannelse. Disse vil strekke seg langt for å få et fotfeste i Norge og dermed presse hele lønnsdannelsen i Norge. Ingeniører og økonomer vil skubbe folk med lavere utdannelser nedover på den sosiale rangstigen og på den måten vil mange i Norge som ikke tidligere har merket stort til innvandringen helt klart våkne opp til en ny virkelighet. Tenk på et tall... 1 million nye innvandrere i Norge er ikke mye når over 150 millioner europeere merker den økonomiske krisen på kroppen hver dag.

Skrevet

Vi skal kanskje bytte ut firmabiler i jobben min

I dag kjører vi Ford connect, men nå må vi mest sannsynligvis bytte til pickuper.

Evnt så vil vi fortsette med "pizzabiler" men da må vi ha 1-2 pickuper blant bilene våres.

Vi ønsker jo selvfølgelig å finne den bilen der man får mest for pengene. Det er også viktig at de er noe ålreit å kjøre da vi kjører gjerne turer på 5-6 timer relativt ofte.

Hva vil dere anbefale? Sjefen lurer på Fiat strada, men jeg er redd det blir for billig og lite kjørekomfort til lange turer.

Alternativet er jo å ha en del slike og 1-2 biler vi kan bruke til langkjøring.

Skrevet
Vi skal kanskje bytte ut firmabiler i jobben min

I dag kjører vi Ford connect, men nå må vi mest sannsynligvis bytte til pickuper.

Evnt så vil vi fortsette med "pizzabiler" men da må vi ha 1-2 pickuper blant bilene våres.

Vi ønsker jo selvfølgelig å finne den bilen der man får mest for pengene. Det er også viktig at de er noe ålreit å kjøre da vi kjører gjerne turer på 5-6 timer relativt ofte.

Hva vil dere anbefale? Sjefen lurer på Fiat strada, men jeg er redd det blir for billig og lite kjørekomfort til lange turer.

Alternativet er jo å ha en del slike og 1-2 biler vi kan bruke til langkjøring.

Jeg har kjørt Isuzu picup med 3.0 Turbodiesel og automat relativt langt! Synes den var god å kjøre, gikk bra, generelt en behagelig bil! På grunn av bladfæring bak(regner nesten med at det er det på de fleste pickuper) føltes den litt lastebilaktig(stumpete) over broskjøter på motorvei i høy fart. Bruker faktisk ikke mye diesel for å være en ganske stor bil!

Skrevet

Anything.

Nei, kan ikke spise den krabaten der. Det er værre å få tak i han. Trodde han var liten og skjønn når jeg kjøpte han. Viser seg å være en jævel av en valp til tider..

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...