Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Så klart bullshit, men sikkert noen som går fem på, stakkars :P!

Garantert en god del gamlinger som går for den, dessverre. Pappa har selv frarådet gamle venner av han som ble lovet millioner av dollar via e-post....... Helt syk, men de fortsetter jo med dette fordi det fungerer. Spam hadde stoppet om det ikke hadde virket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt nettopp på BMW.no og lekte meg litt med å sette sammen en ny femmer med det utstyret jeg kunne tenke meg, uten å tenke så veldig mye på å holde prisen nede! En 525d med M-sport og automat kom med mine valg på ca 858 600 kr, har da tatt det jeg hadde hatt lyst på men ikke sånn overdådig tull som internett og skjermer i baksetet! Gikk så inn på Audi.no og satt sammen den nye A6en med sånn ca det samme utstyret, S-line og 3,0 TDI (204 hestern! 2,7 TDI går ut) ville da komme på drøye 989 800 kr! Nå valgte jeg en ganske drøy Bang & Olufsen pakke til 71 000 kr men likevel, jeg valgte ikke Quattro en gang!

Så nå vet jeg det! Skal jeg bruker 800 - 900 000 kr på ny bil så kjøper jeg ikke Audi i allfall! For 990 000 hadde jeg fått en mye feitere ny femmer i stede :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt nettopp på BMW.no og lekte meg litt med å sette sammen en ny femmer med det utstyret jeg kunne tenke meg, uten å tenke så veldig mye på å holde prisen nede! En 525d med M-sport og automat kom med mine valg på ca 858 600 kr, har da tatt det jeg hadde hatt lyst på men ikke sånn overdådig tull som internett og skjermer i baksetet! Gikk så inn på Audi.no og satt sammen den nye A6en med sånn ca det samme utstyret, S-line og 3,0 TDI (204 hestern! 2,7 TDI går ut) ville da komme på drøye 989 800 kr! Nå valgte jeg en ganske drøy Bang & Olufsen pakke til 71 000 kr men likevel, jeg valgte ikke Quattro en gang!

Så nå vet jeg det! Skal jeg bruker 800 - 900 000 kr på ny bil så kjøper jeg ikke Audi i allfall! For 990 000 hadde jeg fått en mye feitere ny femmer i stede :wink:

Hmmmm, trodde det var motsatt jeg.

Men uansett så er jo en 525 mindre enn a6 3,0 så det blir vel mer rett og sammenligne med 530d...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med at det ikke går ann å handle her uten å måtte være med i en budrunde?

Budrunder via pm's er jo så utrolig fjernt! Hva veit vel jeg om den personen jeg byr imot virkelig eksisterer?

Fra og med i dag (natt) nekter jeg å være med i flere budrunder på nett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med at det ikke går ann å handle her uten å måtte være med i en budrunde?

Budrunder via pm's er jo så utrolig fjernt! Hva veit vel jeg om den personen jeg byr imot virkelig eksisterer?

Fra og med i dag (natt) nekter jeg å være med i flere budrunder på nett!

He he. Sånn er det hvis det er noe flere har lyst på! Money talks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 800-900.000 hadde jeg ikke engang vurdert BMW eller Audi. Men ny bil er ikke min greie.

"skal jeg kjøpe en ny kjedelig A6 til 800.000, eller skal jeg kjøpe en litt eldre Maserati Quattroporte, en Porsche Cayenne Turbo, eller en Mercedes-Benz CLS 55AMG?".

Eventuelt ligger jo Porsche 997, 993 Turbo og 996 Turbo, Viper, En god del Ferrarier osv også i samme prisgruppe, men med litt annen målgruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":2k3caxoe]For 800-900.000 hadde jeg ikke engang vurdert BMW eller Audi. Men ny bil er ikke min greie.

"skal jeg kjøpe en ny kjedelig A6 til 800.000, eller skal jeg kjøpe en litt eldre Maserati Quattroporte, en Porsche Cayenne Turbo, eller en Mercedes-Benz CLS 55AMG?".

Eventuelt ligger jo Porsche 997, 993 Turbo og 996 Turbo, Viper, En god del Ferrarier osv også i samme prisgruppe, men med litt annen målgruppe.

Enig 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":29p639fb]For 800-900.000 hadde jeg ikke engang vurdert BMW eller Audi. Men ny bil er ikke min greie.

110% enig. Hverken en Audi eller en BMW er verdt nesten en million kroner... iallefall ikke i min verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":2h18f1us]For 800-900.000 hadde jeg ikke engang vurdert BMW eller Audi. Men ny bil er ikke min greie.

110% enig. Hverken en Audi eller en BMW er verdt nesten en million kroner... iallefall ikke i min verden.

Problemet er vel at kjøper du bil til en mill i Norge så kjøper du jo egentlig en bil som er verdt halvparten, sånn satt på spissen.

Avgiftene i Norge gjør jo kjøp av bil usakelig dyrt. En normal ny familiebil i dag kommer jo på ca 400.000,- hvis man ønsker automatgir og litt plass. Mens samme bil i Sverige koster ca 200.000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel at kjøper du bil til en mill i Norge så kjøper du jo egentlig en bil som er verdt halvparten, sånn satt på spissen.

Avgiftene i Norge gjør jo kjøp av bil usakelig dyrt. En normal ny familiebil i dag kommer jo på ca 400.000,- hvis man ønsker automatgir og litt plass. Mens samme bil i Sverige koster ca 200.000,-

Ja, men lønningene i Norge skulle gjerne sånn nogenlunde gjenspeile kostnadsnivået inkl. skatter og avgifter. Bilene er billigere i Sverige fordi den gjennomsnitlige kjøpekraften er vesentlig lavere. Noen variasjoner er det nok, men innenfor +/- 10-15% burde teorien være korrekt nok.

Når man kikker på bilparken i Norge (spesielt i de store byene) blir man hurtig overbevist om at de høye bilavgiftene ikke er et stort problem for mange nordmenn. Selvfølgelig må man være relativt velstående for å kunne kjøpe en ny BMW til en million kroner, men det må man absolutt være i f.eks Tyskland også.

Den store utfordringen slik jeg ser det er at store grupper av mennesker aldri aldri vil få råd til å kjøpe tilnærmingsvis halvparten så dyre biler. Store og synlige økonomiske forskjeller fører aldri noe godt med seg. Den eneste årsaken til at de skandinaviske landene har en relativt høy velstand og stor grad av politisk konsensus er nettopp at det har vært relativt små økonomiske forskjeller. De få som virkelig var rike holdt en lav profil og var knapt synlige for folk flest. Denne modellen er i ferd med å bli ødelagt og jeg tror derfor at klassekampen med tiden vil bli mer lik den vi ser på kontinentet... altså temmelig bitter og uforsonlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...