Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

kom over oijoij-society og blar gjennom bilder av bimmere (senka, hjul osv) og tror jeg kan kjenne igjen i hvertfall 50% av bilene og si hva slags forum eieren henger på.. :D Litt skremmende :P

Skrevet

Mads: var det du som for 2-3-4-5 år siden la ut ett bilde av en gammal split folkevogn buss i en hage oppi nord en plass?

Ett eller annet du tok bilde av på jobb der oppe?

Skrevet
Dagens råeste politimann

Kom kjørende nedenfor alx.kiellandsplass hvor det var stor kontroll idag.

Første tanken som slo meg var faen så typisk på fredag den 13.

Jeg blir selvfølgelig stoppet midt i veien der og drar ned ruta.

Her er dagens kommentar fra politibetjenten "faen du har jo så sota ruter så jeg så ikke at du hadde på beltet bare kjør videre du"

haha konge! men har du ulovlig sot eller ser det bare mørkt ut?

Har ikke så mørke ruter men har tatt siderutene foran også og cota frontrute så var rimelig fornøyd med og slippe pes der.

Skrevet

2010 faktisk... Tyskere hadde vell det på begynnelsen av 90 talet...

Am cars... Elsker de på eksteriør og hele den am car greia, hater de på interiør og hele den plastik shafs greia. Old school muskel biler er ok, men se på en "vanlig" bil i stater, full av plastik. Hjelper lite å ha full utstyr når navi ser firstprice ut.

Du må ut å kjøre nyere amerikansk bil ser jeg :wink: Det er fortsatt mye plast med de har kommet seg enormt de siste åra, særlig på siste Chevy Tahoe og Jeep Grand Cherokee :) Jeg kjørte rundt i denne brumlebassen er i forrigårs, kul bil med nydelig lyd og masse drakraft. I ett svakt øyeblikk så frista det å bytte inn E90en, men det er upraktisk med kun to seter. Men har veldig lyst på en sånn bil om noen år, da med bakseter til familiebil formål :) Disse bilene har jo så si ALT utstyr.

zfqdy0ritss2efzy95p7.jpg

wnjmn9wde41yz58dq5do.jpg

Landcruiser, Partol, Pajero og andre japanske rakle traktorer kan ikke måle seg mot Tahoen, ikke i motor, kjørekomfor og design :) På LPG gass er Tahoen faenmeg billigere å kjøre enn de japanske treskeverkene også :wink:

Skrevet

Ikke sansen for bling-felgene, og interiøret er i mine øyne fremdeles grusomt. Det er i samme liga som hyundai og Kia, de aper etter europeiske interiør, men de klarer bare ikke å få til fit`n finishen, samt utseendet.

Det ser sørgelig billig ut uansett hvor mye de prøver, og skinnet minner ofte om plastikk også.

( her er dog amerikanerne bedre, men 10 år gamle amerikanske skinninteriør ser ikke ut de heller.

Mercedes-seter fra 80-tallet med 600.000 KM ser helt nye ut. Man får hva man betaler for, det er en grunn til at lacoste-skjorter er like fine 20 år etterpå ;) )

Skrevet
Likbilen i bygda er et slikt karosseri, bare Suburban. ;) Feit bil irl, der det meste er sort, litt chrome og 22" felger! ;)

Er jo litt greit å ta den siste reis i litt standsmessig bil...

Skrevet
Likbilen i bygda er et slikt karosseri, bare Suburban. ;) Feit bil irl, der det meste er sort, litt chrome og 22" felger! ;)

Går noen Suburban her i byen også som likbil, de og Mercedes R-klasse :) Men det går overaskende mange Suburban som 7 seters personbil også, tatt prisen på 1,6 mill i betraktning :shock:

Ikke sansen for bling-felgene, og interiøret er i mine øyne fremdeles grusomt. Det er i samme liga som hyundai og Kia, de aper etter europeiske interiør, men de klarer bare ikke å få til fit`n finishen, samt utseendet.

Det ser sørgelig billig ut uansett hvor mye de prøver, og skinnet minner ofte om plastikk også.

Blingfelgene ville jeg hevet av med en gang, harry som fy. Bilen er nok bling i seg selv, så noen pene 22" hadde kledd bilen bedre :) Amerikanerene har slitt med kvaliteten og finsihen de siste åra, men de er på bedringens vei. Har kjørt mye den forrige Tahoen og der er det mye hardplast, skinnet virker også noe kunstig og kjipt. Men på denne nye Tahoen så synes jeg faktisk skinnet var på høyde med tyske biler, jeg fikk faktisk ikke "billig plast" følelse i bilen heller :) Men det er forsatt litt har plast hist og pist, men må ikke glemme at disse bilene koster 300 000,- kroner i USA også da :wink: Men med ryggekamara, massasjeseter, rått Bose anlegg, navi, telefon, el bakluke åpner, skinnstoler med memory, fjernstarter og masse annet snacks så hadde jeg tålt litt hardplast :wink:

Skrevet
wnjmn9wde41yz58dq5do.jpg

Landcruiser, Partol, Pajero og andre japanske rakle traktorer kan ikke måle seg mot Tahoen, ikke i motor, kjørekomfor og design :) På LPG gass er Tahoen faenmeg billigere å kjøre enn de japanske treskeverkene også :wink:

Range Rover Vogue med TDV8 motoren er jo et fornuftig europeisk alternativ. Den har en V8 dieselmotor på 4,4 liter som yter 313 HK og 700 Nm mellom 1500 og 3350rpm. 0-100 Km/t går løs på 7,8 sekunder og topphastigheten er elektronisk begrenset til 210 Km/t. Den kan trekke 3500 Kg, har en 8-trinns automatisk gearkasse, står på 20" felger og kan bestilles med LED front/hovedlys.... og har en dieseltank på intet mindre enn 105 liter. Selv med et gjennomsnitlig dieselforbruk på 0,94 liter/mil ved blandet kjøring er aksjonsradiusen teoretisk solide 1100 Km. Helt suverent, men den er kanskje litt vel kostbar... :)

j2x6mrfy2f284eovf688.jpg

Skrevet

Range Rover Vogue med TDV8 motoren er jo et fornuftig europeisk alternativ. Den har en V8 dieselmotor på 4,4 liter som yter 313 HK og 700 Nm mellom 1500 og 3350rpm. 0-100 Km/t går løs på 7,8 sekunder og topphastigheten er elektronisk begrenset til 210 Km/t. Den kan trekke 3500 Kg, har en 8-trinns automatisk gearkasse, står på 20" felger og kan bestilles med LED front/hovedlys.... og har en dieseltank på intet mindre enn 105 liter. Selv med et gjennomsnitlig dieselforbruk på 0,94 liter/mil ved blandet kjøring er aksjonsradiusen teoretisk solide 1100 Km. Helt suverent, men den er kanskje litt vel kostbar... :)

j2x6mrfy2f284eovf688.jpg

Hadde jeg fått velge hadde jeg heller tatt imot en RR enn 15 av de amerikanske grusomhetene.

Skrevet

Range Rover er absolutt en bøs doning, ikke tvil om det :) Men disse koster fryktelig mye, svinedyre servicer og dyre deler. På Chevyen så kan man bestille billige deler fra USA :wink: Tahoen er også en god del enklere i kostruksjon og teknikk, kan være en fordel det også :)

Eneste konkurentene til Tahoe i europa er jo nettopp Range Rover, MB GL og Toyota Landcruiser V8. Biler som koster dobblet så mye som Tahoen i USA, viktig å ha det i bakhodet når man sammenlikner :)

Skrevet
Tahoen er også en god del enklere i kostruksjon og teknikk, kan være en fordel det også :)

Jeg vil si, tvert imot.. Men så er jo ikke vi akkurat enige om amerikanske biler vet jeg.. :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...