Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pussig at det snakkes om sykkelister her nå, hadde en episode med to sykkelister i går faktisk #-o De to syklet etterhverandre i en 50 sone og de nærmet seg en bakketopp da jeg skulle kjøre forbi, hadde gått greit å kjøre forbil så lenge de lå etterhverandre da jeg hadde nok sikt. Men så rett foran meg så legger han bakerste syklisten seg plutselig midt i veibanen for å sykle forbi kompisen sin, noe som gjør jeg regelrett skvetter og tuter i ren refleks, jeg måtte i tillegg bråbremse da jeg ikke ville helt over i den andre kjørebanen. Syklisten snur seg mot meg med en sur mine og legger seg midt i veibanen for å provosere, hvor han blir liggende i ca 3-400 meter. En kompis som var med sa "Kjør i bakdekket på jævelen" og det frista noe jævlig å gjøre, syklist vs E34 kunne fått ett spennende utfall :twisted: Syklisten legger seg omsider inn og jeg får selvsagt fingern #-o

Er sånne som han som er trafikkfarlige og setter andre syklister i ett dårlig lys, jeg på min side er stolt over at jeg for en gang skyld klarte å besinne meg og ikke klikke :)

Skrevet

Fredrik, da hadde jeg garantert stoppa når jeg passerte han, ene og alene for å fortelle hva slags idiot han var!

Skrevet

Jeg pleier å ta det ganske rolig bak rattet når jeg kjører, mens noen kamerater tar veldig på vei for andres små forseelser og oppførsel i trafikken samt syklister bare smiler jeg og tar det ganske med ro! :) Om man kommer halvt minutt til et minutt senere til sin destinasjon spiller liten rolle for min del.

Med BMWn er det til tider morro og peise på forbi og la dem få lukten av en gammel M30 motor med litt slitne ventiltetninger.

Skrevet
Fredrik, da hadde jeg garantert stoppa når jeg passerte han, ene og alene for å fortelle hva slags idiot han var!

Mye morsommere å sakke farten og slite han ut fordi han hele tiden må trampe hardere på pedalsettet sitt :D For å komme i marsjfarten igjen!

Skrevet

Mye morsommere å sakke farten og slite han ut fordi han hele tiden må trampe hardere på pedalsettet sitt :D For å komme i marsjfarten igjen!

Vel...

Slik Fredrik 90 opplevde kan fort grense til det farlige, da syklisten åpenbart ikke brøy seg om å tenke på bilen bak seg!

I og med at det er en slik farlig situasjon ville jeg tent på alle plugger da jeg ikke har et ønske om å kjøre i hjel noen på grunn av deres egen dumskap :wink:

Skrevet

Helt enig, jeg ville stoppa idioten! bare kjørt forbi og stoppa opp, ikke nødvendigvis bråstoppa så han hadde tippa over bilen og skada seg da, iallefall ikke med bmw'n :P

Skrevet

Bare en ting å gjøre gutter. Stille den høyre vindusspylerdysa litt ut til høyre og vaske ruta heeeelt tilfeldig når du kjører forbi :mrgreen:

Skrevet

Syklister i møljeformasjon irriterer meg grenseløst mye, spesielt når de bare måå sykle midt på veien til tross for ny sykkelvei til x antall mill her.

De fikk uten unntak smake når jeg hadde min forrige bil med diesel og kompressor, røyk greit av den i 50 km/t på femtegear og full gass.. :)

Skrevet

Har måka ned 2 syklister hittil, selvsagt ikke med vilje og godt dem hadde på seg "verneutstyr" farligste er morgentrafikken i Oslo sentrum, særlig de som stresser nedover Grünerløkka til jobb uten å bry seg stort om vikeplikt, men de lærte nok av det begge to med de tilhørende skrubbsårene det gav.

Jeg mener at aggresiv atferd i trafikken ikke gjør noe godt for noen parter. Stoppe en syklist som nettopp har gitt fingern tror jeg er farligere enn å bare gjøre det beste ut av situasjonen.

Skrevet

Ja der og da så tenkte jeg ikke på det men i ettertid så angret jeg litt på at jeg ikke stoppet og fortalte hva jeg mente :) Jeg spylte ikke en gang ruten i det jeg kjørte forbi, bare tok en enkel kickdown i det jeg kjørte forbi for å "demonstrere" at jeg var sint :roll:

Er utrolig hvor mye man kommer på i ettertid på hva man ville gjort, som å ringe politet, gå til avisa, stoppe å jule ham opp, kjøre på ham, skjelle ham ut etter noter osv.

Slik Fredrik 90 opplevde kan fort grense til det farlige, da syklisten åpenbart ikke brøy seg om å tenke på bilen bak seg!

I og med at det er en slik farlig situasjon ville jeg tent på alle plugger da jeg ikke har et ønske om å kjøre i hjel noen på grunn av deres egen dumskap :wink:

Nettopp! Jeg reagerte på at han plutselig la seg ut i veibanen, hadde overhode ikke ventet det i det jeg kom bak. Heldigvis så kjørte jeg fartsgrensen så det var bare en hard oppbremsning som måtte til, men det var en såpass ubehagelig at jeg skvatt. Jeg kunne ringt politiet og anmeldt han for farlig atferd i trafikken, jeg hadde tross alt fire vitner i bilen på episoden

Skrevet

Vel...

Her er det fullgass som gjelder, så legger du deg så nærme du tørr.. Det fungerer :lol:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...