Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kongen på haugen er den nok ikke nei

S-klasse har ikke vært konge på haugen siden W140 kom i 1991, helt til 1994 da den ble dradd ned fra haugen av E38 godt hjulpet av nye A8 :) Siden den tid så har Mercedes mistet det fantastiske forspranget som gjorde dem overlegene over de andre konkurrentene. 90 og 2000 tallets dårlige kvalitet, plast, rust og tekninske problemer gjorde sitt. Det går oppover for MB igjen nå men utfordringens dems er at Audi og BMW nå har blitt så jækla gode biler på alle måter :)

Nåværende s-klasse oser en helt annen klasse enn både sjuserien og a8.. MEN! s-klassen kommer med ny modell iløpet av neste år tror jeg..da er de nok på toppen av haugen igjen..

Er klar over W140 var kongen av konger når den kom..Men designet ble for pompøst og overdådig når slanke E38 kom.. A8 har i mine øyne aldri vært en fullverdig konkurrent til S/7 bilene..Den nyeste a8 ser jo direkte trist ut...

Jeg vet ikke om du har vært uheldig eller funnet deg en ekstremt dårlig utstyrt F01 7 serie, men kvalitetsfølelsen du beskriver iht. E65 stemmer over hodet ikke. Jeg har kjørt både E65 730d, flere F01 730d (deriblandt vår egen) og skal snart få prøve en F01 med tolv fantastiske sylindre. Felles for de alle er at F01 ligger milevis foran E65, noe som i utgangspunktet bare skulle mangle av en helt ny modell. Jeg har desverre ikke kjørt en MB S-klasse, men en av mine nærmeste har hatt det meste av MB i alle år har selv innrømmet at F01 ligger i en helt annen klasse enn dagens S-klasse. Spesielt kjøreegenskaper og kjøreglede! Ellers vil jeg ikke tro at MB klarer å gjøre det store forspranget med ny S-klasse når F01 LCI er på trappene.. Her blir det nemlig mange godbiter!! 8)

Skrevet
Minien gikk plutselig jævli bra igjen. Kjørt E30 i hele dag....... :)!

Er det samme når jeg kommer fra E34en til E90en, i tillegg til at jeg føler jeg sitter på asfalten å kjører og kun kjører på felgene. E34en skal ikke beskyldes for å være lav og hard å kjøre :wink:

Skrevet

Er det samme når jeg kommer fra E34en til E90en, i tillegg til at jeg føler jeg sitter på asfalten å kjører og kun kjører på felgene. E34en skal ikke beskyldes for å være lav og hard å kjøre :wink:

Du kan få prøve min E34 og se om du skifter mening. :)

Kjennes som om felgene er trukket med asfalt istedet for gummi.

Skrevet

Du kan få prøve min E34 og se om du skifter mening. :)

Kjennes som om felgene er trukket med asfalt istedet for gummi.

Hehe :D Min har jo ballongdekk og orginalt oppsett ellers, den er faktisk mye bedre å cruise med en E90en. Men treern er overraskende hard med orginale 17" run flatt og M-sport understell :)

Skrevet

Trenger noen svar jeg.

Gjorde en byttehandel for 2 mnd siden. Byttet i en Bora, skrev under Del 2 og kjøpskontrakt. I denne kjøpskontrakten ble vi enige om at han skulle betale årsavgifta på boraen. Det har gått to måneder og han har ENDA ikke levert Del 2 eller betalt årsavgifta, jeg har ringt, sendt meldinger og purra, men får ikke svar.. Har snakket med trafikk stasjonen her i byga og de sa de ikke kunne hjelpe meg..

What to do?

Skrevet
Trenger noen svar jeg.

Gjorde en byttehandel for 2 mnd siden. Byttet i en Bora, skrev under Del 2 og kjøpskontrakt. I denne kjøpskontrakten ble vi enige om at han skulle betale årsavgifta på boraen. Det har gått to måneder og han har ENDA ikke levert Del 2 eller betalt årsavgifta, jeg har ringt, sendt meldinger og purra, men får ikke svar.. Har snakket med trafikk stasjonen her i byga og de sa de ikke kunne hjelpe meg..

What to do?

Del 2 på din bil du bytta eller på boraen?

Skrevet

Noen som vet om det finnes noe delekatalog online til VW? Slik som f.eks gs-bildeler og koed med norske priser eller realoem.com

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...