Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe litt spøk med i bildet eller? Er det mulig å kjøre bil uten å kommer over 3-3.5k uansett a? På bensin vell å merke. Og ikke på en 8 liter v8.

Å grisekjøre en motor er å belaste den unødvendig, piske den, ligge på turtalla sidelengs og "mate på". Presse den meget hard med andre ord. Om man drar gira ut opp til den røde når det er nødvendig, og ikke HELE tiden eller på vei til butikken når bilen er kald, så bruker man bilen. Fin grense mellom bruk og missbruk gitt, men har ikke hatt dårlig sammvitighet når jeg har lagt breie og motoren skriker litt. w202 min derimot, den har jeg all respekt til. Den 1.8 firrern levde på turtallsperra 3 vintere på rad. Var litt yngre, litt dummere, litt drøyere. Lå ofte på andre-tredje og bare hadde flatt jern etter kompiser når vi breia på vinter´n. Pasert 200k på teller´n, og den tikker litt. That´s it. Generelt så er bmw seksere gode motorer, som har blitt lagt i "mere" penger enn f eks andre merker hadde lagt inn, så de tåler å bli brukt. Og større motorer har det ikke like vondt som små. Er en del biler der ute som lever gate/trackday liv og er i skjønneste ordne. Og på tracken så piskes de mere enn på gata. Så lenge du er snill mot bilen din, og er glad i den og viser den kjærlighet med form for service/vedlikehold/tid og penge bruk, så tipper jeg den er veldig snill tilbake og lar deg bruke den godt i ny og ne så du kan glise breit og sove godt.

Skrevet

24 grader på Sunnmøre idag! Uvanlig med fint vær å sol, flaks for me at e skal på jobb i 8 timer!:) livet suge til tider! Har lurt på det der turtall greierne, når jeg har 80-90 på speedoen så har motoren nærmere 3000 rpm, må si det var travelt når jeg krusa i Sverige i fjor sommer, er det normalt de er så nedgira?

Skrevet

Puh... 27-28 varmegrader her i Århus nå (24 i skyggen). Dette er for varmt når man ikke er aklimatisert... :?

Skrevet

Kjempevær da! Kaster snart på meg joggeskoa og går til trening i dag, kan ikke kjøre bil med sånt vær, for gæli : P

Skrevet

er bortimot det i oslo nå også, gruer meg til å gå ut i bilen etterpå, som står og steker i sola! får vel åpne vinduer og takluke kvarters tid i forveien :P

Skrevet

Da har jeg bestillt time for Klima service til E34en. Har ikke takluke men har stor klima, men det hjelper lite med stor klima når den er tom for gass :roll: Kan sikkert kjøre med vinduene nede men det er lite behagelig på motorveien igjen så da tar jeg heller å får orden på sakene så jeg slipper å svette halvt ihjel :)

Når det er 25 varme i skyggen så sier det seg selv at det er greit å ha et fungerende klima-anlegg. Kan ikke bare la bilen stå heller bare fordi det er varmt :)

Skrevet
Hehe litt spøk med i bildet eller? Er det mulig å kjøre bil uten å kommer over 3-3.5k uansett a? På bensin vell å merke. Og ikke på en 8 liter v8.

Å grisekjøre en motor er å belaste den unødvendig, piske den, ligge på turtalla sidelengs og "mate på". Presse den meget hard med andre ord. Om man drar gira ut opp til den røde når det er nødvendig, og ikke HELE tiden eller på vei til butikken når bilen er kald, så bruker man bilen. Fin grense mellom bruk og missbruk gitt, men har ikke hatt dårlig sammvitighet når jeg har lagt breie og motoren skriker litt. w202 min derimot, den har jeg all respekt til. Den 1.8 firrern levde på turtallsperra 3 vintere på rad. Var litt yngre, litt dummere, litt drøyere. Lå ofte på andre-tredje og bare hadde flatt jern etter kompiser når vi breia på vinter´n. Pasert 200k på teller´n, og den tikker litt. That´s it. Generelt så er bmw seksere gode motorer, som har blitt lagt i "mere" penger enn f eks andre merker hadde lagt inn, så de tåler å bli brukt. Og større motorer har det ikke like vondt som små. Er en del biler der ute som lever gate/trackday liv og er i skjønneste ordne. Og på tracken så piskes de mere enn på gata. Så lenge du er snill mot bilen din, og er glad i den og viser den kjærlighet med form for service/vedlikehold/tid og penge bruk, så tipper jeg den er veldig snill tilbake og lar deg bruke den godt i ny og ne så du kan glise breit og sove godt.

Haha, takk :)

Bilen min er nok bare en liten firer. Men jeg pleier som regel å ikke dra den noe særlig lenger enn 4000 (140 km/h på 5.giret, ca 100 på 4.gir), burner aldri, kjører "pent", altså, oppfører meg i trafikken selv om jeg liker å kjøre fort på landeveien. :)

Skrevet
9 timers arbeidsdag, lets go!

Håhå, n00b. 9,5 timers arbeidsdag mandag-lørdag i fire uker, så snakker vi! Bare ut denne uka nå, så er det ferie, med tur til ringen!

Skrevet

blir "frostrøyk" av pusten når jeg har på ac på fullt i sjuern..i jaggen må jeg fylle gass...var slitsomt å sette seg i en halvveis brennende bil idag etter jobb...

Skrevet

Husk at om du må fylle så har du en lekasje :P Og er det den gamle R12 gassen må du "bygge om" til r134, noe som i grunn bare er andre ventiler... men det koster fort litt :wink:

26 grader i skyggen her for øyeblikket, gammel e23 uten AC er faktisk ikke så ålreit!

Skrevet

I E90en så blåser klimaet iskald, men i den så har jeg også takluke som er deilig å ha åpen. Må passe seg litt for klima-anlegget også, kan fort bli grådig forkjølet :wink:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...