Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en Texas instrument liggende i sekken fra VGS, men har gått over til ClassPad nå på høyskolen siden den takler matriser, grafer osv.

Skrevet
Det trenger ikke jeg ass. Hehe Trenger bare hakke grymmere en vanlig drit.

Texasen var desverre knust, tydeligvis ikke tålt et skoleår i bunn av sekken. Hvis ikke hadde den vært midt i blinken.

Skrevet
Jeg har alltid likt Mercedes sitt design, men det som har holdt meg tilbake fra å kjøpe en, er interiøret. Forferdelig gyselige greier.

Det samme gjelder enkelte Porscher jeg har vurdert oppigjennom årene. Synes det ser veldig "toyota" ut.

[ Bilde ]

Det er ikke uten grunn at Porsche entusiastene her inne glatt hopper over 911/996 (også med automatgear da) og den første generasjonen Boxster/986. Jeg har aldri likt 996, men jeg anerkjenner at modellen markerer en teknisk og markedsmessig milepæl for Porsche... nemlig overgangen til superbil ytelser for 911. Porsche 911/997 (spesielt facelift) er imidlertid verdt hver eneste ekstra krone... :)

Nå har jeg aldri vurdert en porsche hardt nok til at jeg har satt meg inn i Porschemodellene (annet enn 924/944/928), men hvis det stemmer det du sier, er det vel kanskje det som er årsaken til at 996 er såpass "billige".

Hva ville du valgt om du hadde tenkt å bruke f.eks 400k på en Porsche? Eller er det rett og slett for lite for å kunne kjøpe noe gøy?

Jeg har sittet i 996 Carrera 4S. Den opplevde kvaliteten var dritbra. Absolutt ingen Toyota-følelse! Det er svart og kjedelig, men slik var alle 911 før 997! Jeg husker jeg åpnet og lukket hanskerommet 3-4 ganger pga. mekanismen var så jævlig smooth...

Edit: PS. Det ER forskjell på 911 og Boxster/Cayman interiør mtp. materialbruk, bare så det er klart... Så en 996 Turbo og en standard Boxster 986 vil ha store forskjeller på opplevd kvalitet... Ikke døm Porsches byggekvalitet fra tidlig 2000-tallet fra en Boxster, mao. ;)

Skrevet

Noen som har noen gode tips til oppgradering fra E36 med firer?

Krav er: Over 170hk, manuell kasse og helst m-sport. Touring eller Coupe.

Skrevet

BMW har utvilsomt mange svært kompetente modeller, men Mercedes-Benz spiller langt fra 2. fiolin over hele linjen. Mercedes-Benz ligger også generasjonsmessig etter når det gjelder et par av modellseriene (den mest interessante er kanskje C-klassen). Jeg synes bl.a ikke at BMW har et skikkelig alternativ til SL-klassen... egentlig heller ikke CL-klassen... og heller ikke A-klassen... og for ikke å snakke om SLS-klassen og GL-klassen. Geländewagen... eller G-klassen holder vi utenom, men med tanke på at den grunnleggende er 33 år gammel er den sannelig imponerende. Det er som om BMW stadig skulle ha produsert en modell basert på E12 som var helt unik samt ekstremt kompetent og gjennomført i sin niche... 8)

Jeg er helt enig med deg. Jeg er forsåvidt stjerne gutt, men trives meget godt i e39. Jeg kunne også lett ha tatt e46 fram for w203, men w203 c55 har vært i tankene. Vil ha den m113 åtter´n da den går nesten rett oppi w202 :P Så det er planene med den. Anyways, back til stjerna. Jeg ligger mye på 80/90 tallet. Vi snakker w201/w202 og w124 e500 /c124 eller w140 s500 til og med w220 s600. Men derfra så begynner det å bli ille. w211 er kanskje aktuel, men der er vi igang med plastik fantastik. Forsåvidt på alle andre modeller fra 04-06 og oppover også. BMW har ikke like mange "klasser" som svarer direkte mot alle klasser til merce. Nå er jo ikke alle de så vellyket heller da.

På den andre siden så liker jeg godt e24/e30/e34 og til og med e36 har begynt å komme tilbake i mine øyer. e39 er rett og slett drap på w210 :( Der klarte ikke merca å komme i nærheten en gang i mine øyer.

Etter 27 år uten står det endelig ei boble på brutterns gårdsplass igjen :)

1968 1300, stått urørt fra 86 til i fjor da vedkommende jeg handla av dro den frem og begynte mekke litt.

Må sveise inn en kanal samt ett par mindre hull, men ellers virker den overraskende bra :D

Skal den settes sammen i original tilstand eller? Hvis ikke, hiv in skivemotor fra rx7 FC. Suge wankel :twisted: Sikkert ikke din eller broren din sin smak, men faen så fett konsept. Er forsåvidt eneste grunnen til jeg ikke får lov til å handle bobla til sjefen. Og kjøpeforbudt fra dama og hehe

Jeg har eksamen i kjemi & prosess i morgen og jeg kom akkurat på at jeg har glemt å kjøpe kalkulator...

Går du opp som privatist? Spiller forsåvidt ikke noe rolle, da de aller fleste skoler i norge bruker laptoper i 2012? Da kan da laste ned en software kalkis da...

har 235/35/19 på 9" felger på min, men vet ikke om går under dekkstrekk? Hvis det gjør det, så kan jeg fortelle at det ikke er noe problem

Tror det er liten liten strekk, men spiller forsåvidt ingen rolle, jeg tviler på at det blir noe sånt no på meg. Måtte bare høre sånn incase jeg skulle finne på no drøyt no hehe

Skrevet
Det er ikke uten grunn at Porsche entusiastene her inne glatt hopper over 911/996 (også med automatgear da) og den første generasjonen Boxster/986. Jeg har aldri likt 996, men jeg anerkjenner at modellen markerer en teknisk og markedsmessig milepæl for Porsche... nemlig overgangen til superbil ytelser for 911. Porsche 911/997 (spesielt facelift) er imidlertid verdt hver eneste ekstra krone... :)

Nå har jeg aldri vurdert en porsche hardt nok til at jeg har satt meg inn i Porschemodellene (annet enn 924/944/928), men hvis det stemmer det du sier, er det vel kanskje det som er årsaken til at 996 er såpass "billige".

Hva ville du valgt om du hadde tenkt å bruke f.eks 400k på en Porsche? Eller er det rett og slett for lite for å kunne kjøpe noe gøy?

Porsche 911/964, 911/993 eller en senere 944... alt etter smak og behag. Personlig ville jeg ha prioritert en 911/993, men disse er normalt ikke aktuelle i din prisklasse (unntak finnes dog). Et annet veldig fint alternativ er 944 S2. Den har en rekkefirer på 2990 cm3 som yter 211 HK ved 5800 rpm og 280 Nm ved 4300 rpm. 944 S2 veier ca. 1300 Kg, motoren er foran, gearkassen og differensialen er bak, bakjhulstrekk og vektfordelingen er 50:50. 0-100 Km/t går løs på ca. 6,5 sekunder og topphastigheten er i området rundt 250 Km/t. A lot of joy and bang for the buck... :)

Skrevet

1968 1300, stått urørt fra 86 til i fjor da vedkommende jeg handla av dro den frem og begynte mekke litt.

Må sveise inn en kanal samt ett par mindre hull, men ellers virker den overraskende bra :D

Skal den settes sammen i original tilstand eller? Hvis ikke, hiv in skivemotor fra rx7 FC. Suge wankel :twisted: Sikkert ikke din eller broren din sin smak, men faen så fett konsept. Er forsåvidt eneste grunnen til jeg ikke får lov til å handle bobla til sjefen. Og kjøpeforbudt fra dama og hehe

Den vil bli relativt original, vil jo gjerne ha ting godkjent når man er ute å ruller :) Men den må nok ned litt ser jeg :)

Skrevet
Noen som har noen gode tips til oppgradering fra E36 med firer?

Krav er: Over 170hk, manuell kasse og helst m-sport. Touring eller Coupe.

E36 328i M-tech Coupé :lol:

Skrevet

Porsche 911/964, 911/993 eller en senere 944... alt etter smak og behag. Personlig ville jeg ha prioritert en 911/993, men disse er normalt ikke aktuelle i din prisklasse (unntak finnes dog). Et annet veldig fint alternativ er 944 S2. Den har en rekkefirer på 2990 cm3 som yter 211 HK ved 5800 rpm og 280 Nm ved 4300 rpm. 944 S2 veier ca. 1300 Kg, motoren er foran, gearkassen og differensialen er bak, bakjhulstrekk og vektfordelingen er 50:50. 0-100 Km/t går løs på ca. 6,5 sekunder og topphastigheten er i området rundt 250 Km/t. A lot of joy and bang for the buck... :)

En klarer snike både 964, 993 og 996 inn under 400.000. Selv ville jeg gått for en 993. 997 kryper vel nedover i pris nå om 991 er ute, men den tar nok ikke igjen 996 med det første. 996 er vel egentlig mye bil for pengene, om en liker den. Selv sliter jeg med både fronten og interiøret. Det måtte i så fall være en 996 C4S, som har andre frontlykter, men de er ikke nede på den prisen ennå. Den opplevde kvaliteten av interiøret er veldig bra, men designmessig er det ikke helt på topp.

*spare spare*

Skrevet

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Gratulerer med nytt prosjekt. :-)

Sent from my iPad using Tapatalk.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...