Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
":16ttpi9l]Farging av interiør kan jo bli rimelig bra det også, om en ikke vil bytte det ut.

Så...

e61:

Hvilken motor?

525d, 520d, 523i?

Eller A6 avant til samme pris? +-250k

Får se litt utover høsten...

525d eller 523i selvsagt, kan ikke kjøre BMW uten rekkesekser. I A6 så får 2,0T mye skryt, 2,0TDI er slapp og har mye problemer. 2,4 er en nydelig motor med dessverre litt tørst :)

Kjenner ikke til problemene ved VAGina 2.0TDi, men jeg hadde A6 Avant leiebil i Tyskland og den holdt absolutt ikke tilbake for vår 2,4D i Volvoen. Holder massevis i Norge, klart bedre enn alle de standard 1,9TDi-ene der ute... Forbikjøringer gikk i grei fart. Ikke slapp motor altså... Lå jo på 170-190 km/t hver gang vi fant ledig strekning på Autobahn...

Kan anbefale A6 Avant, men problemet med den er at det er en bil som gjør alt riktig, uten å by på noe mer. Du får liksom en veldig god bil med bra kvalitetsfølelse, trygge/stabile kjøreegenskaper og ferdig med det. Etter 3 dager er den blitt kjedelig (den ble det for meg som bilentusiast samt bestekameraten min som ikke er bilinteressert).

Sikkert andre boller med V6 3,0TDi x Quattro x Tiptronic komboen en skikkelig Audi skal ha!

Skrevet

Nå som jeg har volvo så har jeg titta litt rundt på volvoforum (norske)... Må bare si...sorry as...ALDRI om jeg melder meg inn der...så mange rare folk... Kan ikke kategorisere dem i fare for å tråkke folk på tærne her....But u get the point...

Amazon er cool da...

volvoamazonfs1.jpg

Skrevet
Dere misforsto meg. Jeg synes forøvrig det er bra at man må litt opp i motorutgave før man får sekseren igjen, da blir ikke BMW med sekser allemannseie og kanskje det blir mer eksklusivt igjen uten at man må opp på V8 eller M3/M5.

Det jeg mente var med at 525 og 325 kunne godt vært firere på E90/E60, derfor oppskrytt. BMWs firere er undervurderte i BMW-miljøet. Jeg bryr meg ikke om lyden om ikke ytelsen kan forsvare den!

For å ha det klart, JA jeg er for seksere på BMWs øvre modeller for at det skal bli mer eksklusivt, og JA jeg mener en firer gjør nytten sin til langt opp i rekken.

scoot: En E34 er såpass gammel at den telles ikke i denne sammenheng siden bilfronten var litt annerledes på den tiden ;)

Noen uklarheter nå Fredrik90 og scoot? :)

Jeg er mere for "BMW sekser" til folket, synes det er dumt at man må betale så inni granskauen mye penger for å få en skikkelig BMW. Det synes jeg var fint med E46, man trengte liksom ikke så mye opp i pris men likevel så fikk man litt samme følelsen som en mye dyrere 328I ville gitt. Fordelingen på E9x E6x er forsåvidt også grei men slik det er i dag er bare latterlig, BMW har rett og slett faset ut ett av sine sterkeste varemerker.

Jeg har ett ørlite håp om at moderene teknologi igjen setter rekkesekserne på dagsorden, BMW har allerede fått kraftig på pungen når det kommer til utfasing av rekkeseksern

Skrevet
ja men du har sånn babyvolvo....vulva... :P

Volvo S80 er jo egentlig en Ford Mondeo. De har iallefall begge et chassis basert på Ford´s EUCD plattform. Akselavstanden er faktisk også nesten den samme... 2850 mm for Mondeo vs. 2835 mm for S80... :)

thewiz: Bare tullball selvfølgelig, men BMW fikk faktisk mye pepper for S14 motoren i sin tid. Det var 325i med M20B25 motoren som var den skikkelige E30 modellen.

Skrevet

Kjenner ikke til problemene ved VAGina 2.0TDi, men jeg hadde A6 Avant leiebil i Tyskland og den holdt absolutt ikke tilbake for vår 2,4D i Volvoen. Holder massevis i Norge, klart bedre enn alle de standard 1,9TDi-ene der ute... Forbikjøringer gikk i grei fart. Ikke slapp motor altså... Lå jo på 170-190 km/t hver gang vi fant ledig strekning på Autobahn...

Kan anbefale A6 Avant, men problemet med den er at det er en bil som gjør alt riktig, uten å by på noe mer. Du får liksom en veldig god bil med bra kvalitetsfølelse, trygge/stabile kjøreegenskaper og ferdig med det. Etter 3 dager er den blitt kjedelig (den ble det for meg som bilentusiast samt bestekameraten min som ikke er bilinteressert).

Sikkert andre boller med V6 3,0TDi x Quattro x Tiptronic komboen en skikkelig Audi skal ha!

Og du er veldig sikker på at det ikke var 170 hestern du kjørte, siden dette var i Tyskland og 140 hestern er en kjip Norgesutgave. Har selv kjørt 140 hestern og den er overhode ikke sprek altså, man merker at den motoren er for liten i en såpass stor og tung bil. Forbruket var urimelig høyt nettopp pga at motoren må jobbe tyngre, passer mye bedre i Passat og A4 denne.

Ifølge en bekjent som er VAG mekaniker så er svakheten på disse motorene dyser, turbohvari, oljeforbruk og hyppig nedsoting. Multitronic girkassene har også en tendens til å ryke på 2,0 TDi og 2,4 litern, og det er DYRT. A6 C6 er forøvrig en veldig fin bil på alle måte, god å kjøre, masse plass og ett lekkert interiør. Jeg savner på mange måter min gamle A6 2,4 liter, herlig bil med flott motor. Men den var også en skikkelig "Mandagsbil" for ting gikk i stykker hele tiden på den bilen, tørst på bensin og olje var den også dessverre. Da ble det BMW og problemfritt bilhold igjen :wink:

Skrevet
I følge den logikken er ikke E30 M3 S14 en "ordentlig" bmw. :roll:

Det er jo selvsagt et unntak siden det er en M bil, det sier deg jo selv :roll: Men jeg forventer ikke at dere med firesylindra BMWer skal være enige :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...