Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
For en deilig sommermorgen. Det er pent vær, fuglene synger og temperaturen er allerede 15-16 grader... :)

Kom over en guide til hvor mye man bør betale i drikkepenger/tips i forskjellige land... :-k

http://www.spies.dk/guide-til-drikkepenge

Spennende døgnrytmer du har Fredrik. 05.15 lå jeg ennå godt under dyna og lå og sov i fred og fordragelighet frem til klokka ringte 05.45. Greit med kort vei til jobb når man starter syv.

Skrevet

I dag trengte jeg starthjelp av vår Herregårdsvogn. Glemte å slå av parklysa når jeg parkerte i garasjen i går....... [-X

Mens jeg stod å venta på min tilbakekalte bedre halvdel (ho hadde kjørt 10 min før meg ;)), leste jeg litt på emballasjen til startkablene..

"til bensinmotorer og små og mellomstore dieselmotorer"

Kablene har tverrsnitt på 16mm².

Mon tro om jeg ikke skal kjøpe hakket grommere kabler. :D

Vil vel tro at en 530d kvalifiserer som større enn mellomstor i "dagens samfunn"? :D

Ser at Jula har noen på 35mm². Det burde vel duge. :)

Skrevet
For en deilig sommermorgen. Det er pent vær, fuglene synger og temperaturen er allerede 15-16 grader... :)

Kom over en guide til hvor mye man bør betale i drikkepenger/tips i forskjellige land... :-k

http://www.spies.dk/guide-til-drikkepenge

Spennende døgnrytmer du har Fredrik. 05.15 lå jeg ennå godt under dyna og lå og sov i fred og fordragelighet frem til klokka ringte 05.45. Greit med kort vei til jobb når man starter syv.

Mye bedre å være yrkessjåfør, for da sover man på arbeid, og man kan ofte starte arbeidsdagen før man i hele tatt er kommet opp av senga.. :lol:

Skrevet
I dag trengte jeg starthjelp av vår Herregårdsvogn. Glemte å slå av parklysa når jeg parkerte i garasjen i går....... [-X

Mens jeg stod å venta på min tilbakekalte bedre halvdel (ho hadde kjørt 10 min før meg ;)), leste jeg litt på emballasjen til startkablene..

"til bensinmotorer og små og mellomstore dieselmotorer"

Kablene har tverrsnitt på 16mm².

Mon tro om jeg ikke skal kjøpe hakket grommere kabler. :D

Vil vel tro at en 530d kvalifiserer som større enn mellomstor i "dagens samfunn"? :D

Ser at Jula har noen på 35mm². Det burde vel duge. :)

SKulle få liv i E65en min her om dagen med tynne kabler...FUngerte dårlig..måtte gi bånn gass med volvoen så fikk sjuern litt strøm så den starta.. Men etterpå var kablene glodvarme..

Skrevet

Det var ikke langt unna glødende nei :P Men nå er det liv i sjuern igjen og jeg har kjørt den en god del i helgen så den er vel delvis oppladet nå :) neste tur går til larvik for å overlevere den til ny eier neste uke...

Skrevet

Dere må investere i ordentlige kvalitetskabler som beskytter elektronikken til bilen. Koster gjerne 400-500 kr., men det er jo en engangskostnad så lenge man ikke mister dem.

Kanskje jeg er tullete overforsiktig, men et par hundrelapper ekstra for en kabel NAF går god for er ikke det dummeste :P

Skrevet
Det var ikke langt unna glødende nei :P Men nå er det liv i sjuern igjen og jeg har kjørt den en god del i helgen så den er vel delvis oppladet nå :) neste tur går til larvik for å overlevere den til ny eier neste uke...

Jeg vet du har en nyere 7'er, men har du hatt en gammel også? Blir forvirra av avataren din :P

Skrevet

Har hatt 2 stk e32, 1 E38 og en E65.. Avataren er min første E32.. Og nicket "wicky124" er todelt.. Wicky er mitt kallenavn, 124 er fordi jeg var dypt inne i mercedes w124 biler før jeg kjøpte bmw.. Da het jeg også "wicky124" på bilforumet/merceforumene..

Skrevet

Masse å gå på enda da! :mrgreen:

Startet en Chevy-van en gang med tynne startkabler og da stod det røyksøyler ut av håndtakene, men fikk start!

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...