Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uten at jeg har noen bevis på det, betviler jeg det veldig. Man får normalt ikke nye skilt på bilen med mindre man mister de, eller at de blir stjålet.

Skrevet

Nei, er klar over det.. Mener det var noen som hadde omregistrert en bil som var gammel, for noen uker siden, som hadde fått nye skilter, uten at det tidligere hadde vært noe krøll med tap av skilt etc.. :-k

Skrevet

Kikker litt på Telemarkskanalen minutt for minutt på NRK (nett). Litt dårlig forbindelse her og der, men fantastisk flott natur. Fint vær også... her bare styrtregner det idag... :?

Skrevet
Kikker litt på Telemarkskanalen minutt for minutt på NRK (nett). Litt dårlig forbindelse her og der, men fantastisk flott natur. Fint vær også... her bare styrtregner det idag... :?

Har selv vært på ferietur i telemarkskanalen med båten til familien! Litt av en opplevelse!

Skrevet
Disse er det nok ikke så mange av her til lands. Dessverre har den helt feil girkasse til å være en slik bil etter mitt syn.
Skrevet

Lekte meg litt med nytt kamera igår. Jeg meg Canon 40D og en kompis med Nikon 3100D eller hva det heter. Mine bilder ble veldig kjedelige, gråe og lite kontraster i forhold til han sine. Det var overskyet og grått, så ikke så bra lys, men han sine bilder er mørkere, han har tatt de mørkere med vilje, men kommer konstrastene automatisk bedre frem da? Mine ble bedre etter en runde i photoshop da :)

Kan se resultatet av noen bilder her i tråden min:

viewtopic.php?f=6&t=151852&start=465

Skrevet
Lekte meg litt med nytt kamera igår. Jeg meg Canon 40D og en kompis med Nikon 3100D eller hva det heter. Mine bilder ble veldig kjedelige, gråe og lite kontraster i forhold til han sine. Det var overskyet og grått, så ikke så bra lys, men han sine bilder er mørkere, han har tatt de mørkere med vilje, men kommer konstrastene automatisk bedre frem da? Mine ble bedre etter en runde i photoshop da :)

Kan se resultatet av noen bilder her i tråden min:

viewtopic.php?f=6&t=151852&start=465

Både ja og nei, men det kan også være objektivet som brukes. Selv om det er overskyet kan lyset være skarpt og sensoren kan oppleve vanskeligheter. Jeg så at noen bilder var litt for lyse, en smule overeksponert, og det han gjorde var å hjelpe til med å undereksponere slik at mindre lys slapp inn og da mørkere + mer kontrast.

Det er bare å leke i vei men innstillinger og lyset! Og man kommer langt med nytt objektiv om det kommer til kort utover tiden. Huset du har en knall ;) Jeg digger det!

Edit: Dette objektivet er vakkert ;) Billig og bra for prisen samt løfter kvaliteten et hakk. Utmerket til 40D synes jeg. http://www.japanphoto.no/product/objekt ... -f-1.8-ii/

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...