Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmm hmm, spent som faen :) Kjøre tur nedover europa i morgo med min "nye" bil: 2001 525dat...

Håper den holder nedover, og at eg ikke får noe trøbbel :)

Skrevet
Fish; Da er det nok David sin M5 du mener. Den er jeg sjåfør på en gang iblandt :) Herlig bil!

Stemmer det SKF. Var en kollega av meg som var sjåfør den gangen jeg satt på.

Han som har M3'n er faktisk frisøren min. :-) Kjekt å gå til en frisør som liker å prate bil. :-)

Skrevet
Har du resetta dekktrykket på bilen etter at du la om? Sikkert varsel om at trykket i dekka endra seg bare.

Reset dekktrykk?? Nei, bytta bare hjula jeg :lol: var jo 2,2 foran og 2,4 bak, som d skal være :). Men farsken, bilen sporer noe sinnsykt altså.. Gjorde den da jeg hent den også, men ikke med vinterdekka..

Skrevet

Ja med computeren på kjærra. "Nullstille" dekktrykket for sommerdekka dine. Men apropo sporing hadde jeg akkurat samme "problemet" med mine runflat sommerdekk. Sporer som fy og altfor hardt. Glad jeg gikk over til 18" og IKKE runflat. Resultatet var mindre sporing og mykere kjøring :)

Du får handle deg skikkelige dekk unge mann ;)

Resette:

Find tyre monitor in the OBC menu

scroll to reset

Keep end of stalk pressed for 5 secs

A tick appears beside reset

Drive off and monitor will initialise on rotation of wheels

If you stop initialisation resumes on moving again

No feedback on completion

På nårsk ;)

Les manualen :P

Men scroll i computermenyen (OBC) til du finner dette ikonet:

bmw-gauges.jpg

Så holder du inne knappen du klikker med i 5 sekunder(du vil se at ikonet endrer seg), deretter trykker du 1 gang som vanlig.

Etter noen sekunder vil den gå til normalt igjen av seg selv.

Mener det var slik hvertfall!

Skrevet
Har du resetta dekktrykket på bilen etter at du la om? Sikkert varsel om at trykket i dekka endra seg bare.

Reset dekktrykk?? Nei, bytta bare hjula jeg :lol: var jo 2,2 foran og 2,4 bak, som d skal være :). Men farsken, bilen sporer noe sinnsykt altså.. Gjorde den da jeg hent den også, men ikke med vinterdekka..

min drev og pep og hylte i hytt og gevær i vinter, når det var litt temp forskjell ute, så er ikke unormalt med falske alarmer fra den sensoren der. I følge Bilia så er det heller vanlig på 3-serie. På sommerdekkene er det ikke så ofte at dette skjer, men mest sannsynlig så er det pga skiftet ja.

Skrevet

Den dekktrykksaken registrerer endringer i rulleomkretsen. Ettersom sommerdekkene sikkert har en litt annen rulleomkrets enn vinterdekkene, vil computeren reagere. Den må da nullstilles med de nye dekkene, og alt er bra igjen.

Skrevet

Noen som husker senter målet originalt på e30 felger? Trenger noen ringer i noen felger jeg har fått tak i men husker faen ikke målet i senter :P

Skrevet
Noen som husker senter målet originalt på e30 felger? Trenger noen ringer i noen felger jeg har fått tak i men husker faen ikke målet i senter :P

Tar jeg helt feil hvis jeg sier 57mm ?

Skrevet

Tar jeg helt feil hvis jeg sier 57mm ?

57,1mm

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...