Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Da blir det kanskje en e46 i helgen :-) hadde tenkt å beholde min kjære carina til den tar kvelden da jeg på mange måter er veldig fornøyd med denne bilen. Utrolig solid og billig bil.

Meen lysten på BMW igjen er jo alltids til stede. :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei kjapt spørsmål her inne:

Skrupresse eller sentrifugal og hvorfor? :mrgreen:

Står mellom det nå, samme pris.

Skrupresse 320hk 410nm

Sentrifugal 365hk 370nm

Skal kjøres på automatkasse.

Kjør debatt :lol:

Skrupresse vil gi mere moment på lavere turtall, men produserer og mer varme på høyere turtall.

Du får derfor maks moment på lavere turtall, og momentkurven vil falle tidligere, ergo lavere effekt, høyere moment.

Sentrifugalpresse trenger litt fart for å virke, altså får du litt mindre moment på lavt turtall, men til gjengjeld mater den rikelig når du har fått opp turtallet litt.

Ellers er det jo vanskelig å si noe uten å vite akkurat hva kitene består av. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sentrifugal med 370nm... bedre for girkassa :)

Hehe, det var min tankegang også!

Okei kjapt spørsmål her inne:

Skrupresse eller sentrifugal og hvorfor? :mrgreen:

Står mellom det nå, samme pris.

Skrupresse 320hk 410nm

Sentrifugal 365hk 370nm

Skal kjøres på automatkasse.

Kjør debatt :lol:

Skrupresse vil gi mere moment på lavere turtall, men produserer og mer varme på høyere turtall.

Du får derfor maks moment på lavere turtall, og momentkurven vil falle tidligere, ergo lavere effekt, høyere moment.

Sentrifugalpresse trenger litt fart for å virke, altså får du litt mindre moment på lavt turtall, men til gjengjeld mater den rikelig når du har fått opp turtallet litt.

Ellers er det jo vanskelig å si noe uten å vite akkurat hva kitene består av. ;)

Mhm er klar over det du sier, men fremdeles vanskelig å bestemme seg :mrgreen:

Kittene består av mye det samme. Alt man trenger! Dyser, omprogrammering av ecu, alt av slanger, oljesystem osv osv!

Hadde gått for skrupresse. Har du et helt annet drag på lavt turtall

Jepp, det som frister meg også. Men er mer tidkrevende å montere, samt hvor glad blir automatkassen for 410nm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint bilde... 8)

Jeg har alltid kjørt med gode 195/65-15 dekk på vår E46 og kombinert med dieselmotor, manuelt gear og ASD har jeg heller aldri hatt problemer på vinterføre. Fremkommeligheten er så bra som den kan bli uten 4x4... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint bilde... 8)

Jeg har alltid kjørt med gode 195/65-15 dekk på vår E46 og kombinert med dieselmotor, manuelt gear og ASD har jeg heller aldri hatt problemer på vinterføre. Fremkommeligheten er så bra som den kan bli uten 4x4... :)

Takk for det :)

Dekk har alt å si for fremkomligheten på vintern ja :) Vet ikke om det er noe sånn ASD eller diff sperre på E90en men den tar seg utrolig bra fram, da med 225 45-17 Nokian Hakkapelitta R piggfri :) Jeg merker at jeg ikke har behov for firehjulstrekk, ennå det er noen ganske bratte bakker opp til huset her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter egentlig Gs med papirer for ombygg? Jeg snakket med de angående papirer på 328 kontra 320.. Å de henviste meg bare til den reloem.com eller ka det hete.

Snakket med saksbehandleren min BT idag. Å han mente jeg kanskje kunne få godkjent med 320 driverket om Gs/bmw har noe papirer.. Jeg vet at bmw ikke leverer ut en skit, men hva med Gs da?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrupresse vil gi mere moment på lavere turtall, men produserer og mer varme på høyere turtall.

Du får derfor maks moment på lavere turtall, og momentkurven vil falle tidligere, ergo lavere effekt, høyere moment.

Sentrifugalpresse trenger litt fart for å virke, altså får du litt mindre moment på lavt turtall, men til gjengjeld mater den rikelig når du har fått opp turtallet litt.

Ellers er det jo vanskelig å si noe uten å vite akkurat hva kitene består av. ;)

Mhm er klar over det du sier, men fremdeles vanskelig å bestemme seg :mrgreen:

Kittene består av mye det samme. Alt man trenger! Dyser, omprogrammering av ecu, alt av slanger, oljesystem osv osv!

Du får ihvertfall raskest bil med sentrifugalpressa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...