Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg hadde middag (random) med en profilert FrP-er (han tjukke iranern som alltid klager på ting) sist mandag. Han ville selvsagt fjerne mesteparten av avgiftene, men da jeg spurte hva han skulle erstatte bilavgiftsinntektene med fra statsbudsjett gav han ingen overbevisende svar. Det er selvsagt ikke mulig å begynne å spise milliarder av oljepenger hvert år bare fordi en gjeng med bilentusiaster syns avgifta er urettferdig.

Det er ikke snakk om å fjerne bilavgiftene men å legge dem om så de blir litt mer rettferdige. Bilparken i landet her er gammel og for raskere utskiftning så må avgiftene legges om slik at biler for folk flest blir billigere, blier som er miljøvennlige bør koste mindre hvis man vi ha ned Co2 utslippet. Slikt de siste avgiftsendringene har vært så har biler for folk flest (Passat, V70, Golf osv) blitt dyrere mens biler som Ferrari, M5, Aston Martin blir vesentlig billigere. Dette er jo helt på trynet feil vei å gå for å få en nye bilpark med mindre co2 utslipp #-o

Slik det er i dag og som bla NAF har lagt ut forslag om er fjerning av effekt og vektavgiften som i dag er helt utdatert...

Hadde også vært en fordel at bompenger og årsavgift hadde gått til nye veier og vedlikehold av eksisterende veier og ikke kulturtilbud og innvandrere som ikke gidder å jobbe :evil:

Statminister Julia Gillard i Australia uttalte : Dette er vår nasjon, vårt land og vi har vår måte å leve på. Vi vil gjerne gi alle innvandrere muligheten til å nyte godt av dette. Men dersom du er en innvandrer som klager, bedrar og klager over vårt flagg, vår ed, vår tro eller vår måte å leve på, vil jeg på det sterkeste oppfordre deg å benytte deg av den andre rettigheten, det er retten til å forlate landet. Dersom du ikke føler deg tilpass her, så reis. Vi tvang deg ikke til å komme. Du valgte selv å være her.

Det der er ett helt genialt sitat, så enkelt og greit kan det sies :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til ditt sitat av Julia: synes det er noe paradoksalt at så mange poster et sitat av den australske stasministeren Julia Gillard på nett vedrørende innvandring, hvor hun sier: "dette er VÅRT land og vi har VÅR måte å leve på". Vil bare minne om at Australia er et kolonisert land,hvor vesten styrtet et folk med verdens eldste kulturhistorie. Det er vel strengt tatt Aboriginene som burde sakt: "dette er VÅRT land og vi har VÅR måte å leve på". Så til dere idioter som poster dette, kanskje lurt å plukke opp en bok å lese litt før man siterer Julia Gillard sitt døfødte sitat som et godt forbilde. Dette er barneskolepensum.

Så over til punktene dine:

1:Jeg er enig i at det er for mange moskeer i Norge. Det hadde vært bedre med 2-3 store moskeer plassert forskjellige steder i Oslo/akerhus. Moskeene "Konkurrer" med hverandre om statsstøtte noe jeg også synes er feil. Men det blir samlet inn mange hundre tusen kr i moskeene som går tilbakebetaling av lån som er tatt opp nettop for å bygge moskeer så ikke si at alt er betalt av "deg".. Ditt skatteoppgjør går vel ikke til å dekke en flis engang...(satt på spissen) Det er enormt mange muslimer i Norge, skal vi også klage på at våre skattepenger går til å bygge kirker?

2: Det er mange kristne tilholdssteder og kirker i Pakistan. Hvorfor? Fordi Pakistan er like åpen for andre religioner som alle andre land. Fredrik nevner at kristne ikke kan bli toppolitikere...So? Pakistan er fremdeles en muslimsk stat, Norge er dessverre ikke en kristen stat lenger (i mine øyne) at kristne blir forfulgt/sett ned på i Pakistan er også feil. Alle med lite penger/fattige blir ofre for de som har penger og makt i samfunnet. Og det er det som er feil... det er nok frihet for å utøve sin religion i pakistan, dessverre er ikke media interessert i å dele dette (selger ikke aviser vettu!)

Jeg er født her, med pakistanske foreldre, og jeg kan fint si at det er bedre å bo her enn i pakistan, men de 5-6mnd man først er på ferie i pakistan er så mye bedre, nettop fordi vi har penger der... Ble litt annen diskusjon, men i bunn og grunn mener jeg at det ikke er normalt med kristen-forfølgelse der...Om det mot formodning skjer, så er det fordi utøverne ikke har normal IQ... De forfølger en jente på 10 siden hun så på en annen mann... Mangel på utdannelse og etiske samfunnsnormer... Nordmenn ser på det som noe horribelt... Pakistanere ser på gamlehjem som noe horribelt da vi faktisk ikke setter våre eldre på gamlehjem...

Alle samfunn har sine positive og negative sider...Hjelper ikke å sitte bak en skjerm flere tusen mil fra ett annet samfunn og rakke ned på det... :)

Nå henger du deg opp i opprinnelsen av sitatet og bakgrunnen til personen som forteller dette. Poenget er selve sitatet, ikke at australia er kolonisert land. Jeg mener sitatet er en god uttalse for innvandrere. Det er ingen som KREVER at man bor i et annet land. Hvis enkelte mener det er så forbanna jævlig, kan de bare stikke.

Jeg er helt enig med deg at det heller burde være færre og større moskeer i Norge, da det er viktig for våre innvandrere å ha et religiøst tilholdssted. Jeg sier ikke at jeg betaler for dette via min skatt. Staten har et budsjett hvert år hvor såså mye penger skal gå til kultur og samfunn, under dette budsjettet faller derfor bygging av moskeer, kirker osv.

Det er enormt mange muslimer i Norge, skal vi også klage på at våre skattepenger går til å bygge kirker?

Dette er jeg glad for at du tok frem. Nå må du huske at du er i Norge, og at Norge har nesten opp til nylig vært en kristent land, sånn på papiret. Selv om stat og kirke nå er skilt, betyr ikke det at Norge ikke er et kristent land. Det er fortsatt vår religion, selv om staten ikke står sammen med kirken som før. Når innvandrere befinner seg i et annet land, har de ikke noe de skulle sagt hva deres skattepenger brukes til. Det er som Julia sa, hvis du ikke liker våre systemer, måten å leve på og tro kan dere dra fra dette landet. Det er ingen som tvinger dere til å være her. Selvfølgelig blir skattepengene våre brukt til å bygge kirker (ihvertfall før stat og kirke skilte lag). Det er fordi vi bor i Norge.

Når det gjelder pakistan, så har jeg ikke sagt at det er kristendomsforfølgelse der. Jeg har selv vært i Pakistan og opplever landet som et hyggelig og flerkulturelt land. I mine tidligere innlegg refererer jeg til værsting landene i midtøsten. Pakistan er absolutt ikke et av de værste når det kommer til religion. Alle har jo sett det Norske flagg blitt brent på TV av diverse religiøse grupper fra midtøsten. Det er vel derfor ikke veldig aktuelt å bygge en kirke der? Du forstår poenget mitt.

Jeg sitter aboslutt ikke her å rakker ned på andre trosamfunn eller religioner, jeg ytrer kun min mening når det kommer til innvandring til Norge og hvordan det burde fungere i forhold til dette. Jeg syns det er helt i orden at det finnes moskeer i Norge, det er ikke her jeg syns systemet er feil. Men jeg syns det er feil at Norge er et puseland som tillater alt og alle. Jeg har møtt mange innvandrere som klager og syter pga at de ikke får ytret sin religion og diverse rundt dette. Jeg mener riktig nok at innvandrere bør være ydmyke når de befinner seg i et annet land med helt annen trosetting og måte å leve på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kommer du med tall og fakta igjen....er det virkelig det eneste du hadde å tilføye diskusjonen!? Du har forfalt i det siste fredrik...Ingen er interessert i dine fakta (ref mange mange diskusjoner med andre medlemmer)

Mener du... og nå er du dessverre tilbake i hullet ditt igjen. Tall og fakta er hva som skal til når diskusjonene blir for følelsesladete... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du... og nå er du dessverre tilbake i hullet ditt igjen. Tall og fakta er hva som skal til når diskusjonene blir for følelsesladete... :wink:

Ikke bry deg om han Fredrik, vi vet åssen han kan være til tider. Godt det er noen som gidder å komme med tall og informansjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok stroppet over noe trevirke som ligger på tvers over madrassen for sikkerhetsskyld.

Vi peisa på og tok stroppene inn i mellom dørpakningene slik at det var mulig å gå inn og ut av bilen. En foran og en bak :) Funket fjell og kunne sikkert kjørt rally uten at madrassen hadde falt av :)

zsi8d9825erzm2z5o0ai.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vår nasjon, vårt land og vi har vår måte å leve på. Vi vil gjerne gi alle innvandrere muligheten til å nyte godt av dette. Men dersom du er en innvandrer som klager, bedrar og klager over vårt flagg, vår ed, vår tro eller vår måte å leve på, vil jeg på det sterkeste oppfordre deg å benytte deg av den andre rettigheten, det er retten til å forlate landet. Dersom du ikke føler deg tilpass her, så reis. Vi tvang deg ikke til å komme. Du valgte selv å være her.

Enkelt og greit! Beste måten man kan si det på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med "koll" over her. :)

For all del, innvandrere må bare komme hit til landet for min del. Jeg er ikke rasist, så jeg dømmer ingen etter hudfarge eller tro..

Men når de kommer hit å sitter på ræva og krever, og får, mer enn oss andre som "vanlige norske" som arbeider for det vi får, synes jeg det blir litt teit..

Synes det blir for dumt at Mohammed (les: "fellesnavn" for invandrere) som synes den halvår gamle 50" plasmaTV'en blir for liten for stua, så han plasserer den i gangen heller, og spør etter en ny større TV, som han selvfølgelig får, uten å gjøre noe for det.

Nei, likt skal være likt.. Hvis jeg må jobbe for å tjene opp nok penger til 50" TV, synes jeg jaggu Mohammed også må det!

(Om noen føler seg truffet og vil jeg skal slette innlegget, send meg en PM. :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vår nasjon, vårt land og vi har vår måte å leve på. Vi vil gjerne gi alle innvandrere muligheten til å nyte godt av dette. Men dersom du er en innvandrer som klager, bedrar og klager over vårt flagg, vår ed, vår tro eller vår måte å leve på, vil jeg på det sterkeste oppfordre deg å benytte deg av den andre rettigheten, det er retten til å forlate landet. Dersom du ikke føler deg tilpass her, så reis. Vi tvang deg ikke til å komme. Du valgte selv å være her.

1+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med "koll" over her. :)

For all del, innvandrere må bare komme hit til landet for min del. Jeg er ikke rasist, så jeg dømmer ingen etter hudfarge eller tro..

Men når de kommer hit å sitter på ræva og krever, og får, mer enn oss andre som "vanlige norske" som arbeider for det vi får, synes jeg det blir litt teit..

Synes det blir for dumt at Mohammed (les: "fellesnavn" for invandrere) som synes den halvår gamle 50" plasmaTV'en blir for liten for stua, så han plasserer den i gangen heller, og spør etter en ny større TV, som han selvfølgelig får, uten å gjøre noe for det.

Nei, likt skal være likt.. Hvis jeg må jobbe for å tjene opp nok penger til 50" TV, synes jeg jaggu Mohammed også må det!

(Om noen føler seg truffet og vil jeg skal slette innlegget, send meg en PM. :))

Du glemte det de får gratis førerkort også slik at de kan integrere seg i samfunnet, men så blir det heller benyttet til piratdrosjekjøring. Det er iallfall tilfellet her i byen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bry deg om han Fredrik, vi vet åssen han kan være til tider. Godt det er noen som gidder å komme med tall og informansjon :)

Veldig enig i det. En diskusjon uten fakta blir som regel bare synsing og personlig meninger. og som vi alle vet så løser det sjeldent verdensproblemer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor man kan kjøpe gode plastikk "vertkøy" for å fjerne interiøret? Tenker da norske butikker med kort leveringstid.

Danke!

Edit: Noe slikt.

[ Bilde ]

Edit: Ja ser der du. Biltema har. (Selvfølgelig) :P

http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-o ... ast-19513/

De verktøyene der er ikke noe bra, liker ikke å bruke de.

Det verktøyet jeg liker best er nylonkile fra würth: http://nettbutikk.wuerth.no/haandverkto ... /nylonkile

Noen her som har vært i Berlin forresten, og vet noe om hva man burde få med seg på en langhelg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...