Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Her i gården går bilene på bensin. :D

Ja, grattis med ny bil. Alltid kos.. :)

Men, når vi forholder oss til relativt små motorer må jeg si jeg syns man får mer glede i en diesel.

Selv om de ikke går så bra så kjennes det iallefall litt sånn ut av og til.

Helt enig faktisk!

De kjekkeste motorene er de store bensinmotorene uten tvil :-D

Når det kommer til små motorer som x16 og x18 finner jeg mye mer glede i en diesel..

Min 318d føles virkelig myye sprekere enn moren til en kompis sin 316... Den er virkelig dau altså :/

Og så har jo turbodieselen en liten konfekt i ermet, effektøkning.

Ca 7k for å øke min fra 150/320 til 220/470 vil jeg si er vel anvendte penger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det :)

Selv om jeg kommer nok ikke til å chippe min enda siden jeg har 3,5 år gjenstående nybilgaranti.

Om jeg har den fortsatt når garantien nærmer seg utløpt så blir det nok chip :)

Men har en tendens til å bytte biler ofte så vi får se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det :)

Selv om jeg kommer nok ikke til å chippe min enda siden jeg har 3,5 år gjenstående nybilgaranti.

Om jeg har den fortsatt når garantien nærmer seg utløpt så blir det nok chip :)

Men har en tendens til å bytte biler ofte så vi får se ;)

Det finner de ikke ut av. Min var på diagnose nettop og jeg benytta sjansen til å spørre, og svaret var niks.

Hvis du har halvalvorlige feil derimot kan det hende de resetter ecu til fabrikkinnstillinger og "trimminga" forsvinner, men det er vorst case cenario..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke uenig i at en 116d nok både føles og er kvikkere, men ble likevel veldig positivt overrasket. :)

Det var forøvrig prisen som gjorde at det ble denne, uavhengig av både drivstoff og mye annet. Jeg skulle jo ikke ha bil en gang. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke uenig i at en 116d nok både føles og er kvikkere, men ble likevel veldig positivt overrasket. :)

Det var forøvrig prisen som gjorde at det ble denne, uavhengig av både drivstoff og mye annet. Jeg skulle jo ikke ha bil en gang. :roll:

Ser åff kårs valget, det vil alltid være penger vs hva man får for de. Du er fornøyd og det er glimrende.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid like hyggelig å våkne i syvtiden etter fylla...

Har brukt noen timer på å skru Porsche, men VAG-løsninger er ikke like artig å pusle med som en gammel BMW'n :P

What´s up? Din Porsche har jo en ganske konvensjonell layout med langsliggende motor foran og bakhjulstrekk... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid like hyggelig å våkne i syvtiden etter fylla...

Har brukt noen timer på å skru Porsche, men VAG-løsninger er ikke like artig å pusle med som en gammel BMW'n :P

What´s up? Din Porsche har jo en ganske konvensjonell layout med langsliggende motor foran og bakhjulstrekk... :P

Alt er jo forholdsvis rett-frem-skruing, så det er ikke et problem! Men en 3.2liters m30 er litt mer kos å drive på med :)

Feilen jeg forsøker å utbedre i dag er thermovifta, og varmstartsolenoiden. Ved varm motor skal denne ventilen åpne slik at den får nok bensin, og dessverre er den ute av funksjon slik at man må kjinne en 10-15sek for at det skal bli liv. K-jet altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilen jeg forsøker å utbedre i dag er thermovifta, og varmstartsolenoiden. Ved varm motor skal denne ventilen åpne slik at den får nok bensin, og dessverre er den ute av funksjon slik at man må kjinne en 10-15sek for at det skal bli liv. K-jet altså...

Dette problemet er 924 motoren på 1984 cm3 og 125 HK beryktet for og Porsche fikk faktisk aldri helt løst problemet. Prøv å google Porsche + 924 + dampfblasen. Da får du tyske tekster, men disse kan du oversette. Det normale i gamle dager på en solrik dag når motoren streiket på denne måten var å finne en pub og bestille en øl... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syke syke folk!!! En som faktisk elsker bilen sin... :lol: :lol: :lol: :lol:

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... QBjj_Czs0A

Haha tenk hvis den bilen blir totalvrak engang. Må vel begraves i hagen med gravstøtte.

Vi har forresten en 59 modell boble gravlagt i hagen der jeg vokste opp. :) men den mangler gravstøtte.

hvorfor graver folk ned bilene egentlig?

Vi hadde den som lekebil i mange år fra ca 1979-86 da den ble brukt som fyllmasse da vi tilfeldigvis hadde en gravemaskin ute og ordna tomt til nytt hus. Bilen var dessverre vrak og gjennomrusten. Husker det den dag idag da gravemaskinen klemte den flat selvom jeg var kun 3 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilen jeg forsøker å utbedre i dag er thermovifta, og varmstartsolenoiden. Ved varm motor skal denne ventilen åpne slik at den får nok bensin, og dessverre er den ute av funksjon slik at man må kjinne en 10-15sek for at det skal bli liv. K-jet altså...

Dette problemet er 924 motoren på 1984 cm3 og 125 HK beryktet for og Porsche fikk faktisk aldri helt løst problemet. Prøv å google Porsche + 924 + dampfblasen. Da får du tyske tekster, men disse kan du oversette. Det normale i gamle dager på en solrik dag når motoren streiket på denne måten var å finne en pub og bestille en øl... :)

Om jeg ikke får fikset det, så løser jeg det ved å legge inn en bryter til bensinpumpa, slik at jeg kan kjøre den noen sekunder før start. Er ikke vits å satse på publøsningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...