Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Man burde prøve å forestille seg at man sitter på andre siden av bordet iblandt før man tar et stort tygg av brødskiva med brunost og ler av andre.

En tilsvarende film om Norge der Sacha Cohen besøkte utkantdistriktene i norge og fremstilte oss som - beklager uttrykket - innavla sauepulere hadde nok ikke slått ann - det heller.

For all del, jeg synes Borat er og var morsom når den kom ut.

Men man bør også reflektere litt over de politiske undertonene og mangelen på respekt for landet som blir fremstilt. En slik fremstilling ville nok for de fleste land ikke vært fordøyelig, men den seilte frem under "ytringsfrihet" flagget. Et verktøy man skal bruke med omhu spør du meg. Som et lite land ute av stand til å ta til motmæle eller forsvare seg ble de nå engang tvunget til å le nervøst med.

Det er interessant så politisk korrekte folk plutselig ble i denne diskusjonen. Det lukter av krokodilletårer for sin kjære mor og mon ikke dette handler mer om meg enn om sympati med det kasakhstanske folket (som jeg forøvrig intet har imot). Vedr. Boratfilmen var den henvisningen kun ment som et eksempel på skaleringen... type: storm i et vannglass.

Jeg forsøkte i likhet med Baron Cohen å gjøre meg morsom på Kasakhstans vegne, men jeg kunne like gjerne ha brukt Ukraina som eksempel. Der pleier de å banke hverandre opp i nasjonalforsamlingen når diskusjonene kommer ut av kontroll... tilsvarende også i Sydkorea. Betyr dette så at vi ikke er noe bedre når vi i fylla banker hverandre opp i grendehuset rundt omkring i det ganske land hver lørdag kveld?

Kasakhstan er forøvrig heller ikke et lite folk når de er 16 millioner innbyggere fordelt på et areal som er nesten 8 ganger større enn Norge. Når dette er nevnt er jeg enig i at man ikke skal stigmatisere hverandre unødvendig og dette mener jeg heller ikke at jeg gjorde. Jeg kan bare konstatere at de aller fleste andre jmf. Boratfilmen mener at det er OK å gå betydelig lengere enn jeg gjorde i mitt innlegg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant nettopp ut at jeg hadde hengerfeste, tøft! Må jeg bytte diffuser til en med hull i riktignok, men det må jo gå!

Hadde en 300CE i 3mnd før jeg la merke til at det lå et feste i bagasjerommet! Ble litt overaska over å finne ut av det etter så lang tid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant nettopp ut at jeg hadde hengerfeste, tøft! Må jeg bytte diffuser til en med hull i riktignok, men det må jo gå!

Hadde en 300CE i 3mnd før jeg la merke til at det lå et feste i bagasjerommet! Ble litt overaska over å finne ut av det etter så lang tid :P

Hahah har hatt min snart en måned. Kjekt da :D vet jo ikke helt om alt er intakt baki der, så får jekke opp og se en dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på denne bygdefolk og byfolk. For min del så er min erfaring at byfolk er mer innelukket og ikke veldig åpent for å spontant inkludere en totalt ukjent person uten videre i lokale sosiale samlinger(på "byn"). Jeg har vært på private fester hvor det grupperte seg 4 forskjellige "klikker" hvor jeg og en kamerat ikke var en del i noen av dem. Da begynte jobben med å smelte sammen disse 4 som flokket seg sammen. Et stort prosjekt, small-talk er ikke byfolket sin store greie..

Jeg er glad i de norske bygdene og alt det de har å by på. Alle er mer åpne og liker å komme i kontakt med andre. Har ved flere anledninger kunne sette meg ned over en øl med helt ukjente mennesker og snakke om løst og fast. At jeg faktisk snakker bra Valdres dialekt med noen halvlitere innabords er heller ikke en uting har jeg funnet ut(selv i Oslo, kvinner fra byn synes vel det er litt eksotisk).

Problemet her er hissige bygdegutter som får for seg at vi skal stjele damene deres, det starter bra, helt til en eller annen luring sprer rykte om at noen sossete bygutter er i anmarsj om å ta over festlighetene(og giftemålene virker det som ofte). De gangene det har gått bra er når man har gjort et godt intrykk på vorspiel hos en av "gutta" tidligere og dermed kan melde om at man kun er hyggelige mennesker som ikke vil noen vondt. Andre ganger har man rett og slett måttet forlate festene under en eller annen snedig flukt(med nye bekjentskaper på slep) etterfulgt av hyttehygge.

Dessverre slo en av disse negative opplevelsene meg litt i fjeset da jeg var sjåfør for en russegjeng et år, i køen opp til tryvann var det 2 som kjente meg igjen fra en slik episode og de var ikke spesielt blide for det..

Ble fort litt mye negativt her, kan kanskje virke litt dømmende. Det er uansett mine opplevelser som baserer utsagnene mine over og jeg står for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...