Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

De profilene du henviser til blir helt feil for din bil, kjexx. Riktig dimmensjon for E60/E61 er 30 245-255 +/-) profil foran og 25 profil bak (275-305 +/-). Ulempen for E61 er imidlertid at det knapt finnes dekk med høy nok load indeks og man må derfor gå opp til 35/30 profil på samme dimmensjoner. Det blir feil i forhold til rulleomkrets, men det er innenfor de lovlige +/- 5%. Jeg ville ikke tatt hensyn til LI og hadde kjøpt det som egentlig er riktig profil. E60 hat ikke problemer med LI på disse dimmensjonene. F.eks 245/30-20 og 285/25-20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok litt feil der. På fatterns F10 måler bilen eksakt trykk i dekkene og hvilket temperatur det er i dekkene. Og sensuren sitter i felgen. Så vidt jeg vet var han den første med dette i landet :)

Ok, da beklager jeg. :)

Dette høres riktignok noe mer avansert ut enn "vanlig" TPM, så da er det nok flere varianter tilgjengelig.

Du kan kjøpe dekktrykkontroll som ekstrautstyr til F10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det folk tenker på?

266318367.jpg

Yrkessjåfør Rune Petersen fra Danmark var vitne til at personer begynte å plukke opp øl fra ulykkesbilen etter ulykken. Her fra ulykken kort tid etter hendelsen, der øl som var lastet i den polskregistrerte ulykkesbilen ble liggende på bakken. Den var fullastet med øl.

Tror kanskje ikke det er det første jeg hadde tenkt på. Han som forårsaket ulykken har også gjort det bra.

1) 1000 liter øl og 100 liter sprit hadde han i bilen

2) Han kjørte med promille

3) Han stakk fra en dødsulykke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må da være fint å komme opp i eksamen i noe lett... Gikk ut i fra VGS med eksamen i norsk muntlig, og tema dialekter. Akkurat der og da føltes det helt jævlig, men glad for det etterpå. Fikk en sterk 5'er, forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har seg slik at jeg er lærling nå, men siden jeg ikke gidder og "kaste bort" et år ekstra på påbygg etter endt lærlingertid, så tar jeg fagene jeg trenger som privatist,

Har vært oppe i Norsk selv, fikk norge på 1800 tallet, viste seg og være en grei sak egentlig :)

Har bedre karakterer i naturfag fra før en jeg hadde i Norsk, så blir spennende og se hva jeg kan få til av dette her, eksamen er om 1mnd og 2 dager så greit og starte og få litt basiskunnskap tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen nyere BMW-er i Europa har sensor i dekkene. Er vel ABS-modulen som måler dette.

Du har nok litt feil der. På fatterns F10 måler bilen eksakt trykk i dekkene og hvilket temperatur det er i dekkene. Og sensuren sitter i felgen. Så vidt jeg vet var han den første med dette i landet :)

Med RDC? det solgte vi akkurat til en M550 XD..

Helt ærlig så vet jeg ikke hva det heter, han kjøpte bilen nye i slutten av 2010. Det er jo veldig morsomt å se hvor mange grader det er i dekkene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...