Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

vet det ikke er bimmer meen,

en kompis sin passat 98 1.6l bensin. begynte plutselig å bruke mye olje og ryker svart fra eksosen. gåne ventiltettning er vell stor sannsynlighet?

skjedde forsåvidt etter termostatbytte :P kjørt med kald motor lenge, og bytta nå nettopp. rett etter har oljeforbruket begynt. skulle ikke tro det var noen sammenheng men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet det ikke er bimmer meen,

en kompis sin passat 98 1.6l bensin. begynte plutselig å bruke mye olje og ryker svart fra eksosen. gåne ventiltettning er vell stor sannsynlighet?

skjedde forsåvidt etter termostatbytte :P kjørt med kald motor lenge, og bytta nå nettopp. rett etter har oljeforbruket begynt. skulle ikke tro det var noen sammenheng men

Både olje og vann pleier å ryke gråhvitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke lage ny tråd så spørr her:

Noen som vet hvor man får tak i greie studs til bmw? Samt slike kule hjulmuttre som folk kjøper.. :cool: Finner kun helt enkle, stygge på ebay osv.

På forhånd takk.. :D

Vet ikke om du har fått svar på denne alt. Og du har vel uansett vært der alt, men jeg ser at gsbildeler har disse i nettbutikken. Eller er det heller ikke disse du ser etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lukter svidd olje og ryker skikkelig svart. ser ut som en diesel som er fyrt på trykk :P

Hele tiden, eller når man spar på maks og motorbremser, eller kaster inn et nytt gir under full aks?

Det er nok enten stempelringer, eller ventiltetninger. Hvordan han har klart å få til noe sånt ved bytte av thermostat er jo også ganske imponerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler meg E-klasse over helga :oops:

Har surfa E39-markedet i noen uker nå uten å finne den rette.. Mulig jeg tar feil, men majoriteten av landets E39'er under 100k kr begynner seriøst å bli slitne. Mye rusk!

Kom over en w210 270 cdi som så grei ut, prøvekjørte i går og vips! :oops: :oops:

Velger du virkelig 210 over E39, denne er jo som ren walkover å regne i forhold til 210 :shock: Noe til og med mange Mercedes entusiaster er enig i :wink:

Men når dette er sagt så er prisen på brukte BMWer en del høyere enn Mercedes, så i kroner og øre så får man nok langt mer bil for pengene ved å velge Mercedes. Man skal gjerne over 100 000 kr for å finne en facelift E39 som er ok, mens en ok 210 får man for mindre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler meg E-klasse over helga :oops:

Har surfa E39-markedet i noen uker nå uten å finne den rette.. Mulig jeg tar feil, men majoriteten av landets E39'er under 100k kr begynner seriøst å bli slitne. Mye rusk!

Kom over en w210 270 cdi som så grei ut, prøvekjørte i går og vips! :oops: :oops:

Velger du virkelig 210 over E39, denne er jo som ren walkover å regne i forhold til 210 :shock: Noe til og med mange Mercedes entusiaster er enig i :wink:

Men når dette er sagt så er prisen på brukte BMWer en del høyere enn Mercedes, så i kroner og øre så får man nok langt mer bil for pengene ved å velge Mercedes. Man skal gjerne over 100 000 kr for å finne en facelift E39 som er ok, mens en ok 210 får man for mindre :)

Smaken er som baken, hadde selv valgt S210 over E39 touring anyday!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bimmers folk som befinner seg i elverum? Bor på terningmoen leir og skulle likt å truffet noen fellow bmw mennesker :D

sent from a galaxy far far away...

Hm... Fremtidig gardist? Isåfall gled deg til de første ukene på Huseby :roll:

Var der for 2 år siden selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde selv valgt S210 over E39 touring anyday!

Det kom jo ikke som noe bombe da.... :wink::P

Men litt generelt sett, hvis jeg legger BMW mannen i meg til side så klarer jeg ennå ikke se hva 210 skulle være bedre enn E39 på. For det første så er det jo designet både utvendig og innvendig, selve utformingen på interiøret er jo forferdelig nitrist. Bilen har rette og lite tidløse linjer, finnes ikke elegant og iallfall S210 deler design med ei arbeidsbrakke. E39 på sin side er både elegant og tidløs i utformingen, har funksjonelt og elegant utformet interiør og førermiljø hvor alt av funksjoner er der man trenger dem. For det andre så har vi kvaliteten på 210 som er en skam å regne for Mercedes med det ryktet de hadde med seg da modellen ble lansert i 1995, rust skal jeg ikke en gang komme inn på. Den mangler kvalitetsfølelse i interiøret, det skrangler og knirker. E39 har ikke på langt nær samme rustplagene som 210, den ruster ja men ikke mer enn hva som er vanlig for tilsvarende biler fra samme periode. Jeg har også tilgode å kjøre en E39 med ulyder i interiøret, dette er tross alt blandt de beste bilene BMW har bygget.

Men for all del, Mercedesen har vesentlig bedre bagasje plass og beinplass i baksetet. Dieselmotorene i denne prisklassen vil jeg nok påstå er mer driftsikkre og holdbare enn BMW sine fra samme periode, når det gjelder bensin så er det omvendt. 210 har god kjørekomfort og er en bra cruiser så lenge veien er rett, ellers er den fæl og ruller fra side til side som en båt i svingene :lol:

Da er det lettere å se fordeler og ulemper mellom 211 og E6x, men mellom 210 og E39 så er valget opplagt for de fleste tror jeg. Da ville jeg heller vurdert A6 C5 som faktisk er en veldig pen og bra bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...