Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

For litt tilbake spurte jeg om tips/erfaring til småbil.

Vi har idag beskuet en morsom liten bil og herved kjøpt denne. Denne blir hentet iløpet av neste uke.

Bilen er en 2001 Smart ForTwo, 0,6L Mercedes-Benz 3 sylindret motor på hele 61hk 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For litt tilbake spurte jeg om tips/erfaring til småbil.

Vi har idag beskuet en morsom liten bil og herved kjøpt denne. Denne blir hentet iløpet av neste uke.

Bilen er en 2001 Smart ForTwo, 0,6L Mercedes-Benz 3 sylindret motor på hele 61hk 8)

hvem lurte deg? smart-bil? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsom lyd i 3 syl biler :D porsche, hehe

faen at jeg aldri klarer bestemme meg, en del av meg har lyst på fornuftig 2.0l diesel bil(e46 facelift feks) til rundt 100-150k, noe av meg har lyst på noe litt eldre bensin(e39 feks) med presse/turbo, og noe av meg syns det er lurt å ta mye lån til nokså ny bil for det er driftsikkert(e90 lci feks) :P

men har og litt lyst å beholde e90'n. er bare så kjedelig at den er for dau! på godt og vondt, kan bare ikke misste lappen. er utrolig fornøyd med bilen sånn egentlig, bortsett fra motoren. følger jo fint trafikken, men drar ikke akkuratt hjulspinn ut 3 gir for å si det sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsom lyd i 3 syl biler :D porsche, hehe

faen at jeg aldri klarer bestemme meg, en del av meg har lyst på fornuftig 2.0l diesel bil(e46 facelift feks) til rundt 100-150k, noe av meg har lyst på noe litt eldre bensin(e39 feks) med presse/turbo, og noe av meg syns det er lurt å ta mye lån til nokså ny bil for det er driftsikkert(e90 lci feks) :P

men har og litt lyst å beholde e90'n. er bare så kjedelig at den er for dau! på godt og vondt, kan bare ikke misste lappen. er utrolig fornøyd med bilen sånn egentlig, bortsett fra motoren. følger jo fint trafikken, men drar ikke akkuratt hjulspinn ut 3 gir for å si det sånn..

dilemma det der.. skal man ha en nyere og mindre motor eller eldre og stor motor.

Spør deg selv: Hvor lenge skal du ha den bilen?

passer den i nåværende livssituasjon?

Hvordan er verditap med videresalg?

og sikkert flere spm.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For litt tilbake spurte jeg om tips/erfaring til småbil.

Vi har idag beskuet en morsom liten bil og herved kjøpt denne. Denne blir hentet iløpet av neste uke.

Bilen er en 2001 Smart ForTwo, 0,6L Mercedes-Benz 3 sylindret motor på hele 61hk 8)

hvem lurte deg? smart-bil? :P

Lurte meg? ;)

Jeg har enda min 1997 Mercedes-Benz W202 C180.

Det skulle være en billig bil til bruk innad i byen slik at min søster skal kunne benytte den til og fra jobb.

Min mor trenger av og til bil i jobbsammenheng, så da kan min mor(og far for den del) sykle til jobb hver dag som er av deres ønske og hun kan da spasere bort å låne bilen når dette trengs. Dette er kun en bybil. Jeg prøvekjørte den isted og den var utrolig morsom. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert farget av at jeg har en sånn sjøl, men jeg syns E46 FL 320D må være det beste bilkjøpet det er mulig å gjøre. Sånn omentrent.. :) Syns tom den går helt greit originalt på tross av at jeg bytta fra E30 325 med 1 bar ladetrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er ikke litt lett engang :P

kan jo sette i gang og spare til kosebil, men vet selv at alt ryker i brukisen uansett :P har ikke så heftig inntekt som lærling at det gjør noe akkurat, liker jo leve livet litt utenom ellers og.

bytter jeg ikke bil nå får e90'n nye felger(igjen), uten tvil :P må bare til, hehe

eldre med stor motor i er jo å kjøpe problemer sånn sett, det vet jeg. men har utrolig lyst forde..

baaaah

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=42484070 så forøvrig på den her i dag, enormt flotte biler egentlig :) er faren til en kompis som diller å selger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For litt tilbake spurte jeg om tips/erfaring til småbil.

Vi har idag beskuet en morsom liten bil og herved kjøpt denne. Denne blir hentet iløpet av neste uke.

Bilen er en 2001 Smart ForTwo, 0,6L Mercedes-Benz 3 sylindret motor på hele 61hk 8)

hvem lurte deg? smart-bil? :P

Lurte meg? ;)

Jeg har enda min 1997 Mercedes-Benz W202 C180.

Det skulle være en billig bil til bruk innad i byen slik at min søster skal kunne benytte den til og fra jobb.

Min mor trenger av og til bil i jobbsammenheng, så da kan min mor(og far for den del) sykle til jobb hver dag som er av deres ønske og hun kan da spasere bort å låne bilen når dette trengs. Dette er kun en bybil. Jeg prøvekjørte den isted og den var utrolig morsom. :mrgreen:

Det forklarer hele saken, forstår kjøpet da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte meg? ;)

Jeg har enda min 1997 Mercedes-Benz W202 C180.

Det skulle være en billig bil til bruk innad i byen slik at min søster skal kunne benytte den til og fra jobb.

Min mor trenger av og til bil i jobbsammenheng, så da kan min mor(og far for den del) sykle til jobb hver dag som er av deres ønske og hun kan da spasere bort å låne bilen når dette trengs. Dette er kun en bybil. Jeg prøvekjørte den isted og den var utrolig morsom. :mrgreen:

Det forklarer hele saken, forstår kjøpet da! :)

Jess :)

Jeg flytter nå endelig ut etter å ha bodd hjemme i et år(flyttet hjem etter tre år i Trondheim) for å spare opp til leilighet. Kjøpt leilighet og flytter inn allerede tirsdag neste uke. Da tar jeg såklart med meg Mercedesen og de blir da avhengig av en bil til for å få ting til å gå opp. RETT avhengig blir de såklart ikke, men det letter hverdagen. Når det er sagt kommer jeg til å låne Smart'en noen ganger, det var virkelig en morsom bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er ikke litt lett engang :P

kan jo sette i gang og spare til kosebil, men vet selv at alt ryker i brukisen uansett :P har ikke så heftig inntekt som lærling at det gjør noe akkurat, liker jo leve livet litt utenom ellers og.

bytter jeg ikke bil nå får e90'n nye felger(igjen), uten tvil :P må bare til, hehe

eldre med stor motor i er jo å kjøpe problemer sånn sett, det vet jeg. men har utrolig lyst forde..

baaaah

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=42484070 så forøvrig på den her i dag, enormt flotte biler egentlig :) er faren til en kompis som diller å selger.

Bytt e90n til e46 diesel og en random 600cc mellomtungsykkel, så får du bokstaveligtalt i bøtter og spann. e46n kan du jo bytte ut når du er ferdig som lærling og kommer ut på havet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på ett møkkahotell på Averøy. Eieren er oppe i 2 etg og roper/drar møbler bortover gulvet, er ikke tv på rommet og wait for it... Ingen gardiner!!!!! Dette koster 1400kr natta og jeg er forbanna.

.

....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...