Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Angående fasting er det en glimrende øvelse uavhengig hvilken religion (eller ikke) man tilhører.. Prøv en 48timers økt, uten mat og drikke, så blir man fort takknemlig for hva man faktisk har.. I sammenligning til våre "problemer" angående veistandarden og årsavgift, er faktisk nettopp sult et reelt problem for altfor mange mennesker..

Ess! 48 timer er da ingenting. I armyen måtte vi klare 5 døgn uten mat med marsjering og masse fysisk aktivitet.

Man kan da i det minste sove under fasting. Ser ikke problemet #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør jobben de, men ville nok heller kjøpt originale (som er like, men som sikkert matcher interiøret bedre).

Og som koster 19,2 ganger så mye? :roll:

Edit: fant de på GS, 350 kr. Blir vel 500 eller noe inkl frakt. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående fasting er det en glimrende øvelse uavhengig hvilken religion (eller ikke) man tilhører.. Prøv en 48timers økt, uten mat og drikke, så blir man fort takknemlig for hva man faktisk har.. I sammenligning til våre "problemer" angående veistandarden og årsavgift, er faktisk nettopp sult et reelt problem for altfor mange mennesker..

Ess! 48 timer er da ingenting. I armyen måtte vi klare 5 døgn uten mat med marsjering og masse fysisk aktivitet.

Man kan da i det minste sove under fasting. Ser ikke problemet #-o

Mat klarer man seg lenge uten. Det er straks værre uten vann i tillegg.

Jeg sier ikke at 48timer er noe stort og klare, men det er heller ikke poenget. Poenget er å få et forhold til sult/tørst av egen fri vilje, fordi det vil gjøre de fleste oppmerksom på hvilken virkelighet mange mennesker lever under i dag.

Sånn sett er ikke ramadan noen spesiell prestasjon det heller, men for muslimene, er det en viktig tradisjon som holder de nær til troen. De blir minnet på hvor heldige de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og som koster 19,2 ganger så mye? :roll:

Edit: fant de på GS, 350 kr. Blir vel 500 eller noe inkl frakt. :roll:

1,59 ganger faktisk (Koed, 261,25). I begge tilfeller trenger du forøvrig en ekstra ting (f.eks. myntholder, delenummer: 51168217957) ettersom denne ikke dekker hele rommet i midtkonsollen.

Koed selger forøvrig også en uoriginal (som sikkert er den samme som den på eBay) til en lavere pris. Samme gjelder myntholderen.

GS Bildeler tar vel 90,- for frakt, så du er litt unna der også. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående fasting er det en glimrende øvelse uavhengig hvilken religion (eller ikke) man tilhører.. Prøv en 48timers økt, uten mat og drikke, så blir man fort takknemlig for hva man faktisk har.. I sammenligning til våre "problemer" angående veistandarden og årsavgift, er faktisk nettopp sult et reelt problem for altfor mange mennesker..

Ess! 48 timer er da ingenting. I armyen måtte vi klare 5 døgn uten mat med marsjering og masse fysisk aktivitet.

Man kan da i det minste sove under fasting. Ser ikke problemet #-o

Mat klarer man seg lenge uten. Det er straks værre uten vann i tillegg.

Jeg sier ikke at 48timer er noe stort og klare, men det er heller ikke poenget. Poenget er å få et forhold til sult/tørst av egen fri vilje, fordi det vil gjøre de fleste oppmerksom på hvilken virkelighet mange mennesker lever under i dag.

Sånn sett er ikke ramadan noen spesiell prestasjon det heller, men for muslimene, er det en viktig tradisjon som holder de nær til troen. De blir minnet på hvor heldige de er.

En ting er at man klarer en lang økt. En annen at man har et kjør i 30 dager med 19 timers tom mage hver dag, man blir ganske sliten i både kropp og hode etterhvert.

Jeg begynner å slite etter 8-10 timer, men ofte er det bare søt smak i munn eller et par slurk med vann jeg lengter etter. Selve sulten går ann å drøye ganske lenge.

Verste var gymtimene da jeg var yngre, uten tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du slutte å kverulere. I denne diskusjonen snakket vi egentlig om trafikk og kjørekultur. Da blir det bare tullete å komme trekkende med Svalbard, Bjørnøya, Jan Mayen og Bouvetøya. Det er greit nok å rope Hurra for Norge (noe jeg selvfølgelig er enig i), men alt til sin tid... :)

Det er også viktig å ikke feilinformere, der har du gått på ett par smeller i det siste. Du er jo selv veldig opptatt av at riktig informasjon kommer fram når det gjelder andre her inne :)

Ikke vondt ment altså, det er heller ikke for å kverulere. Bare for å påpeke og få frem litt riktig fakta...

ja...og flere skal det bli.... :P

Ytringsfrihet har vi ikke her inne lengere så denne skal jeg la være å kommentere på annet en at du tar meget feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og som koster 19,2 ganger så mye? :roll:

Edit: fant de på GS, 350 kr. Blir vel 500 eller noe inkl frakt. :roll:

1,59 ganger faktisk (Koed, 261,25). I begge tilfeller trenger du forøvrig en ekstra ting (f.eks. myntholder, delenummer: 51168217957) ettersom denne ikke dekker hele rommet i midtkonsollen.

Koed selger forøvrig også en uoriginal (som sikkert er den samme som den på eBay) til en lavere pris. Samme gjelder myntholderen.

GS Bildeler tar vel 90,- for frakt, så du er litt unna der også. :D

Link på Koed? Finner ingenting der inne uansett hvor mye jeg leter. Mye mulig det bare er meg som suger på å lete. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også viktig å ikke feilinformere, der har du gått på ett par smeller i det siste. Du er jo selv veldig opptatt av at riktig informasjon kommer fram når det gjelder andre her inne.

Og hva slags "smeller" er dette mener du? Husk at det ofte kan være flere sider av en sak (med diskusjonen vedr. E39 vs. E60 i mente). Jeg liker en diskusjon Fredrik, men den bør være reell. Dette er bare tullball... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den koppholderen jeg kjøpte fra koed sin liste, uten å slå inn delenummer selv, kom inkludert myntholderen. I tillegg trodde jeg det var uoriginalt, men det kom altså i eske med "BMW Group" på, så det er originalutstyr. :) ligger under innvendig utstyr elns på koed.

Edit: E46->Nye deler->Diverse innvendig utstyr->Side 2: udstyr, kopholder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den koppholderen jeg kjøpte fra koed sin liste, uten å slå inn delenummer selv, kom inkludert myntholderen. I tillegg trodde jeg det var uoriginalt, men det kom altså i eske med "BMW Group" på, så det er originalutstyr. :) ligger under innvendig utstyr elns på koed.

Edit: E46->Nye deler->Diverse innvendig utstyr->Side 2: udstyr, kopholder

346 kr uten frakt, like greit å kjøpe fra GS. MEn lyst til å prøve den på Ebay i stedet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...