Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første bilen jeg kjørte rundt i var mamma sin golf4 1.6. Når jeg prøvde bestetjommien min sin gti, ble jeg kjempeskuffet. Akkurat samme bilen til over dobbel pris med bare 50hk mer. 1000kr pr hk med andre ord, litt bedre seter og stivere dempere. Ikke akkurat et røverkjøp.

Da ville jeg heller valgt mini cooper s preface. Etter å ha sett et par i sving på ringen ble jeg imponert. Tilsynelatende orginale eksemplar parkerte hvertfall golf5gti 230hk stage2 vi hadde på ringen. Golf gti er ingenting å samle på etter mk2 slik jeg ser det, dersom formålet er å ha det kjekt på svingete vei.

Her er jeg litt uenig med deg! Jeg har kjørt mye Golf Mk 4 og synes det er en meget god og artig bil å kjøre. Selv 1,6 litern holder til litt inspirert kjøring på svingete veier, er noe med det at du kan bruke hele motoren og registeret uten at det går farlig og uansvarlig fort. Bestemor har en 2002 1,6 liter Sportline og denne er riktig så artig å kjøre, bilen har GTI ratt i skinn, GTI stoler (ikke Recaro dog), sportsunderstell og 16" OZ felger.

Mini Cooper S får du ikke like billig som en Golf GTI Mk 4, den har ræva kjørekomfort og er upraktisk og trang. Dessuten så har den ett veldig kjipt interiør synes jeg, alt for mye hard plast og her synes jeg firer Golfen er bra. Golfen er også galvanisert og ruster svært lite :)

Misforstå meg rett, Golf uansett modell eller variant er ikke dårlige biler i og for seg, og jeg foreslår alltid golf når venninnene mine spør meg om "hvilken bil passer til meg". Golfene er en fin "midt i mellom løsning" for det å ha en billig driftssikker og trygg bil i hverdagen også når man skal ha det gøy gjennom et svingete parti.

Poenget mitt er at jeg heller ville valgt mini dersom formålet var å ha det gøy til og fra rema1000. Jeg vurderer minien som et lagt bedre kjøp for en kjøreentusiast, men selvsagt minien er ikke noe for de som vil ha en anonym bil. Det kommer mini aldri til å være.

Jeg vurderer faktisk stadig å bytte e91 i en mini Cooper s- men det faktum at bmwen er stasjonsvogn og rwd med de fordeler det gir- velger jeg å la være.

Som jeg ytret, golf gti "døde" etter mk2. Både 8 og 16v er fantastisk underholdende og kjøre, både golf 3, 4 og 5 (mk6 og 7 har jeg ikke prøvd) er for tunge til å fremstå som det gti faktisk representerte. Biler med relativt sett stor motor og lav vekt som passer svært godt for de fleste for en god pris.

Dette betyr ikke at de nyere gti'ene er kjedelige eller dårlige biler, men de er for langt i fra hva "gti" handlet om for 30år siden.. De er rett og slett uinspirerende og mangler den sjarmen de første modellene hadde..

Når det kommer til interiøret i både golf og mini (og 500 for den del) er dette en smakssak. Golfene er meget tidløse og bærer et visst preg av kvalitet- men er også grusomt kjedelig..

Skrevet

Pen bil den :)

Går/gikk som skolebil her i området jeg bor.

Tror han som eier den er opptatt av å ta vare på bilene sine også! De har hatt noen M-Sport skolebiler før også. E46 Coupe blant annet..

Er vel sv90 som har kjøpt denne nå.. ;) Hvit E82 118d M-sport med mye utstyr. Veldig pent priset, gikk billigere også såvidt jeg vet.. :)

Hvit ja :)

Skrevet
Er flere Model S som kjører rundt på oslos humpete veier, men har foreløpig ikke sett noen på hvite skilt, tror jeg?

Det er vel en rød (prøveskilt), en hvit (tyske skilt) en sølv (norske skilt) og en blå og en sort med prøveskilter som durer rundt i Oslo ja...

ganske sikker på at jeg så en hvit på norske skilt her rett før ferien. Stod på hurtigruta glass på Helsfyr.

Skrevet

Er stille her også, en og annen kunde i ny og ne, men generellt mye tid som går til bimmers, facebook og kaffedrikking

Skrevet
6 av 8timer går til og surre på nettet her! bare att det er hver dag..

Hvor jobber du hen? :)

Ineos/gassfabrikk :P

Okei, det er jo greit. Du er ikke den eneste som kjeder deg på jobb :lol:

Skrevet

Dødt i budbilbransjen også...men jeg klager ikke :P

Har maks uflaks as..Ifølge dekk1 på ensjø så passer ikke mine nye nankang dekk på mine momo felger...forstå seg den som kan...

Står 225-30-20 på momo felgene fra før av merket falken....nye dekkene er nankang med samme dim..men neida...disse passer ikke da de lekker luft rundt hele felgkanten på innsiden...!?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...