Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dear Sir,

in the review of their engine, we found unexpected damages:

Injectors 600

Turbocharger 970

Injection pump 900mt

We can offer you two options:

1.

- partail repair of the engine, ca. 2000€

- turbocharger ca. 790€

- Injectors revise ca. 600€

- Exchange injection pump ca. 900€

- Costs of dismantling and assembly,

seals and oils etc. ca. 1500€

Total price 5790 + 19% VAT = ca. 6890,00 €

+ Inspection of the engine by external company

2.

- Purchase vehicle accident (ca.130.000km) ca.2900€

- Removal of the engine ca. 200€ (+19% VAT)

seals and oils, etc. ca. 1500€ (+19% VAT)

price ca. 4923 €

residual value of damaged car - 300 €

Total price ca. 4623 €

fikk endelig pris på overhaling / bytte av motor i tyskland ikveld, er vel ingen tvil om at det blir ny motor med 130 000 på telleren... :)

Skrevet
Sykla første turen på 4 mil, klarte den på 2 timer ca så er passe fornøyd. Har økt snitt tiden litt siden da.

Men var ganske ødelagt i skrukken etterpå...Tok noen dager før jeg prøvde meg på ny tur.

Tror jeg må ha sånn mykt setetrekk i sånn gel, eller slikt, blir jo helt ødelagt bak :lol:

Skrevet
Dear Sir,

Injectors 600

Turbocharger 970

Injection pump 900mt

1.

- turbocharger ca. 790€

2.

price ca. 4923 €

Total price ca. 4623 €

fikk endelig pris på overhaling / bytte av motor i tyskland ikveld, er vel ingen tvil om at det blir ny motor med 130 000 på telleren... :)

virka som det fornuftige valget ja =)

Skrevet
En kamerat er stasjonert der ute/oppe, så fikk muligheten til å besøke han i dag:) ble 4 timer på bakken før vi vendte snuten hjem igjen, og til tross for 3 timer hver vei i herkules så var det verdt det! For en flott natur og spennende ting å se på og høre om! håper jeg får tatt turen tilbake senere en gang, og vært der en ukes tid, ligger blant annet 2 flyvrak der fra 2. verdenskrig, hvorav det ene (med 4 vingepropeller) kun har en motor liggende igjen, såklart bmw-motor ;)

Det andre flyvraket er ganske helt sies det, også er det masse kjøretøyer som er gravd ned etter tyskerne, på øya.

Tøft, vil tro det har vært en ganske så minnerik dag, til tross for at det ikke ble så mange timene der. :)

Skrevet
Sykla første turen på 4 mil, klarte den på 2 timer ca så er passe fornøyd. Har økt snitt tiden litt siden da.

Men var ganske ødelagt i skrukken etterpå...Tok noen dager før jeg prøvde meg på ny tur.

Tror jeg må ha sånn mykt setetrekk i sånn gel, eller slikt, blir jo helt ødelagt bak :lol:

Det er bare tull med slik gel setetrekk. Mine foreldre driver aktivt på med sykling, det er nesten flaut at de på nærmere 50 er sprekere enn meg som er i midten av 20-årene, jeg sier jeg står på skateboard og det er en annen form for trening. Uansett, de har to ganger for året en uke i Mallorca hvor de sykler til sammen mellom 90 og 100 mil hver gang. En gang om våren og en gang om høsten. Samt at de deltar på Birkebeineren hvert år. Bilen er knapt i bruk da de sykler til jobb uansett vær. Det jeg skulle frem til er at jeg har lært at man blir herdet i ræva etterhvert.

OG at skikkelig utstyr gjør jobben. Kan anbefale merket Assos, ligger meget høgt priset men produktene er deretter også! :)

Og du som snakkes om gel-setetrekk, kjøp heller en Assos krem og smør på, hjelper som bare det sier sykkelfolket.

Da de kun har sykler i Karbon og jeg hadde i vanlig alu, fant jeg fort ut at Karbonsyklene var en helt annen verden, du verden så lette de er, jeg bruker nå karbonsykkel til og fra jobb, dog på finværsdager! Lykke til i sykkelverdenen :)

Jeg har også mye mer respekt for syklende i trafikken og viker og har god avstand fra de, gjør meg ingenting å vente i 30 sek før jeg kan kjøre forbi uten å skape farlige situasjoner!

Skrevet

Det er bare tull med slik gel setetrekk. Mine foreldre driver aktivt på med sykling, det er nesten flaut at de på nærmere 50 er sprekere enn meg som er i midten av 20-årene, jeg sier jeg står på skateboard og det er en annen form for trening. Uansett, de har to ganger for året en uke i Mallorca hvor de sykler til sammen mellom 90 og 100 mil hver gang. En gang om våren og en gang om høsten. Samt at de deltar på Birkebeineren hvert år. Bilen er knapt i bruk da de sykler til jobb uansett vær. Det jeg skulle frem til er at jeg har lært at man blir herdet i ræva etterhvert.

OG at skikkelig utstyr gjør jobben. Kan anbefale merket Assos, ligger meget høgt priset men produktene er deretter også! :)

Og du som snakkes om gel-setetrekk, kjøp heller en Assos krem og smør på, hjelper som bare det sier sykkelfolket.

Da de kun har sykler i Karbon og jeg hadde i vanlig alu, fant jeg fort ut at Karbonsyklene var en helt annen verden, du verden så lette de er, jeg bruker nå karbonsykkel til og fra jobb, dog på finværsdager! Lykke til i sykkelverdenen :)

Jeg har også mye mer respekt for syklende i trafikken og viker og har god avstand fra de, gjør meg ingenting å vente i 30 sek før jeg kan kjøre forbi uten å skape farlige situasjoner!

Takk for god info, får bare tåle pain in the ass da, hahaha :P

Skrevet

Takk for god info, får bare tåle pain in the ass da, hahaha :P

http://www.wiggle.co.uk/assos-chamois-cream/

Chamois crème is a must for any cyclist, it improves rider comfort and reduces the chance of saddle soreness. Most will have anti-bacterial ingredients to keep the delicate skin protected and to repair any damage that may occur during a ride. Chamois crème and a good pair of shorts are probably the most important item of cycle wear you will buy.

;)

Skrevet
Dear Sir,

Injectors 600

Turbocharger 970

Injection pump 900mt

1.

- turbocharger ca. 790€

2.

price ca. 4923 €

Total price ca. 4623 €

Er det ikke bedre å bare få den hjem også kjøpe en motor i Sverige for så å bytte den selv? Koster deg ikke akkurat mye kontra den prisen der.

Skrevet

Da måtte jeg sette E34en ned på verkstedet gitt :( Jeg skulle være lur og bytte olje på diffen selv, og alt gikk så greit med både å tappe ut og helle på ny olje. Skur i pluggene og etterstramme disse, drar for hard til på den nederste og PANG!! #-o Sprekk fra skruen og ett par tre centimeter inn på baklokket til diffen, olje begynner å pipple ut :evil: Jævla amatør, at jeg ikke kan holde meg vekk fra å skru når jeg har ti tommeltotter.

Da var det bare å få kjørt bilen ned på verkstedet før diffen er tom for olje, forbanna kløna jeg er. Skal være lur vettu å spare penger å gjøre noe selv så blir det bare dobbelt så dyrt, at jeg ikke kan holde meg vekk :evil:

Dagens lille utblåsning! :P Stakkars 520en, havner på verksted uforskyldt :(

Skrevet
Da måtte jeg sette E34en ned på verkstedet gitt :( Jeg skulle være lur og bytte olje på diffen selv, og alt gikk så greit med både å tappe ut og helle på ny olje. Skur i pluggene og etterstramme disse, drar for hard til på den nederste og PANG!! #-o Sprekk fra skruen og ett par tre centimeter inn på baklokket til diffen, olje begynner å pipple ut :evil: Jævla amatør, at jeg ikke kan holde meg vekk fra å skru når jeg har ti tommeltotter.

Da var det bare å få kjørt bilen ned på verkstedet før diffen er tom for olje, forbanna kløna jeg er. Skal være lur vettu å spare penger å gjøre noe selv så blir det bare dobbelt så dyrt, at jeg ikke kan holde meg vekk :evil:

Dagens lille utblåsning! :P Stakkars 520en, havner på verksted uforskyldt :(

Auau! :(

Brukte forresten nettopp ca 2 timer på å samle stoff og bilder for og lage thread på E36'n min!: viewtopic.php?f=6&t=267570

Skrevet

@Fredrik: Haha. Skjønner frustrasjonen! Helt vanlig å ødelegge litt ting i begynnelsen, også etter litt erfaring. Shit happens. Bolter knekker og står fast i ting, gjenger ryker, plastdeler og klips kan ryke, ledninger kan få brudd. Noe av det viktigste jeg lærte mtp bil, er at ofte skal ikke ting strammes så mye man skulle tro, til tross for alle kreftene som er i sving på en bil.

Det er da det gjelder å holde motet oppe, undersøke litt, kjøpe delen du trenger og ta det rolig neste gang :) Så går det bare én vei - fremover.

Husker første uken på Jæger BMW. Skulle endelig få lov til å gjøre noe annet enn å glo på de andre. Jeg klarte å knekke klipsene på nyrene til en splitter ny X6. Jeg var så flau at jeg vurderte å ikke si noe, og aldri komme tilbake. Haha. Men det gikk så bra atte.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...