Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Dear Sir,

in the review of their engine, we found unexpected damages:

Injectors 600

Turbocharger 970

Injection pump 900mt

We can offer you two options:

1.

- partail repair of the engine, ca. 2000€

- turbocharger ca. 790€

- Injectors revise ca. 600€

- Exchange injection pump ca. 900€

- Costs of dismantling and assembly,

seals and oils etc. ca. 1500€

Total price 5790 + 19% VAT = ca. 6890,00 €

+ Inspection of the engine by external company

2.

- Purchase vehicle accident (ca.130.000km) ca.2900€

- Removal of the engine ca. 200€ (+19% VAT)

seals and oils, etc. ca. 1500€ (+19% VAT)

price ca. 4923 €

residual value of damaged car - 300 €

Total price ca. 4623 €

fikk endelig pris på overhaling / bytte av motor i tyskland ikveld, er vel ingen tvil om at det blir ny motor med 130 000 på telleren... :)

Bil da? kan vel aldri lønne seg om det er 520D E39

Skrevet
En kamerat er stasjonert der ute/oppe, så fikk muligheten til å besøke han i dag:) ble 4 timer på bakken før vi vendte snuten hjem igjen, og til tross for 3 timer hver vei i herkules så var det verdt det! For en flott natur og spennende ting å se på og høre om! håper jeg får tatt turen tilbake senere en gang, og vært der en ukes tid, ligger blant annet 2 flyvrak der fra 2. verdenskrig, hvorav det ene (med 4 vingepropeller) kun har en motor liggende igjen, såklart bmw-motor ;)

Det andre flyvraket er ganske helt sies det, også er det masse kjøretøyer som er gravd ned etter tyskerne, på øya.

Tøft, vil tro det har vært en ganske så minnerik dag, til tross for at det ikke ble så mange timene der. :)

Har vært en veldig minnerik dag ja! Håper jeg får muligheten til å være der en uke eller 2 senere, få gått litt turer og oppleve enda mer, er utrolig mye historie rundt på øya, selv om ikke mange kjenner til dens eksistens. Her ligger også metrologisk stasjon #1 (finnes over 1000 stasjoner over hele verden rangert etter viktighet) ;) har tatt masse bilder, så kanskje jeg slenger ut noen når jeg har lagt dem inn på pcen og sortert dem ;) dagbok-tråd blir kanskje litt overdrevet, men kan jo bli en infotråd om jan mayen ;) sikkert flere her inne som kjenner til ting om øya!

Kan også nevne at på 1 av 7 mb'r (forsvarets gelendewagen'r) er det påklistret BMW CCN-merke i ruten på førerdøren :P

Skrevet
Shit happens (gammel-bil-loven), Fredrik 90, satser på at skaden ikke er dyr :)

Burde ikke koste mer enn et par hundre for et nytt baklokk til diff. Bare jekke bilen høyt nok opp så slipper du bytte olje igjen og.

Skrevet

Noen som har erfaring med uorignal e46 m-tech 2 fanger fra koed? Den som ligger under diverse utvendig utstyr. Frontfanger det er snakk om. Er det ok passform? Lik som originalen osv?

Skrevet

Ja man lærer så lenge man lever, det er iallfall sikkert å visst :) Pleier å ordne sånne småting selv når det kommer til E34en, forholdsvis for å spare litt penger og at bilen er lett å "skru" på for en med ikke alt for mye innsikt. Dette er første gangen jeg har ødelagt noe dog :?

Ja der har du så rett så rett, med gammel bil så må man påberegne uventede kostnader. Og de kan komme fort, fortene enn man aner :P

Ja jeg satser på at det ikke bli alt for dyrt, er sure penger likevel når det kunne vært unngått men hjelper ikke å være etterpåklok. Gjort er gjort :wink:

Burde ikke koste mer enn et par hundre for et nytt baklokk til diff. Bare jekke bilen høyt nok opp så slipper du bytte olje igjen og.

Ett nytt originalt koster rundt 900 kr, men det trenger for min del ikke være originalt. Kan godt være brukt også for min del bare jeg får god gammla raskt tilbake :P Er utrolig hvor tungvint det er med kun en bil når vi er vant til to :?

Skrevet
Noen som har erfaring med uorignal e46 m-tech 2 fanger fra koed? Den som ligger under diverse utvendig utstyr. Frontfanger det er snakk om. Er det ok passform? Lik som originalen osv?

OK passform vil jeg si ja, men ikke perfekt...

Det virker som min er litt for bred, buler litt opp på midten, men med lukket panser er dette knapt nok synlig.. Sleit litt med å få gitteret til å sitte 110% pga dette også, men sitter gjør det :)

Skrevet
Dear Sir,

Injectors 600

Turbocharger 970

Injection pump 900mt

1.

- turbocharger ca. 790€

2.

price ca. 4923 €

Total price ca. 4623 €

fikk endelig pris på overhaling / bytte av motor i tyskland ikveld, er vel ingen tvil om at det blir ny motor med 130 000 på telleren... :)

Bil da? kan vel aldri lønne seg om det er 520D E39

Lønner seg gjør det nok direkte ikkje, eg går i ganske store tap om en rekner med påkost av bilen sånn ellers. Men gidder ikkje begynne med bytte sjølv da eg allerede har satt meg ut ny bil, så de får heller fikse den så henter eg den å selger ... :)

Skrevet
Ja man lærer så lenge man lever, det er iallfall sikkert å visst :) Pleier å ordne sånne småting selv når det kommer til E34en, forholdsvis for å spare litt penger og at bilen er lett å "skru" på for en med ikke alt for mye innsikt. Dette er første gangen jeg har ødelagt noe dog :?

Ja der har du så rett så rett, med gammel bil så må man påberegne uventede kostnader. Og de kan komme fort, fortene enn man aner :P

Ja jeg satser på at det ikke bli alt for dyrt, er sure penger likevel når det kunne vært unngått men hjelper ikke å være etterpåklok. Gjort er gjort :wink:

Litt dumt dette, men når man først skal knote selv er ikke dette det mest alvorlige man kan gjøre. Det viktigste er at du lærer litt hele tiden og f.eks er litt forsiktig med alt som har gjenger. Jeg liker innstillingen din... én ting er å spare noen kroner, men noe helt annet og kanskje like viktig er gleden ved å selv skru på godbilen. Det er imidlertid viktig å vite hvor grensen for egen kunnskap går. Det er bedre å først lese to ganger på nettet før man prøver seg på bilen... :)

Skrevet

Dårlig gjort.. Tror jeg må få tatt meg en prøvekjøring snart også. Det det koster meg i lån på denne er det samme jeg bruker på bensin til bmwen i mnd omtrent.. :P

Forresten, Performance-utgaven du ser på eller?

Skrevet

Ett nytt originalt koster rundt 900 kr, men det trenger for min del ikke være originalt. Kan godt være brukt også for min del bare jeg får god gammla raskt tilbake :P Er utrolig hvor tungvint det er med kun en bil når vi er vant til to :?

Du utførte jo jobben som du skulle, men var uheldig ved å stramme for hardt. Selv strammer jeg alt på feelingen og på slike ting strammer jeg sjeldent med enn bare håndleddet + litt til, er jeg usikker så er en droppe loctite på slikt ikke så dumt :P

Synes ikke du bør gi deg med å skru på egenhånd!

Skrevet
Dear Sir,

Injectors 600

Turbocharger 970

Injection pump 900mt

1.

- turbocharger ca. 790€

2.

price ca. 4923 €

Total price ca. 4623 €

Burde kunne få dette utført til godt under halvparten av prisen svart.

Skrevet

Forresten, Performance-utgaven du ser på eller?

Litt usikker, skal i første omgang bare få prøvd en Tesla. Bestiller ikke i år uansett, vil vente å se hvordan en norsk vinter er mot bilen. Så lar andre ta den erfaringen før meg :)

Men Performance utgaven frister jo hehe..

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...