Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Latterlig enkelt valg, 22"!

Valget burde være enkelt, men jeg har en mistanke om at 22" felger er rimelig hardt å kjøre på... selv i en E65.

Skrevet

blaaah.... er yokohama advan 265/30-22 bra dekk?

Njaaah...er vel hardt siden det er hull og dumper i hele oslo området...men visse dumper er like jævlig med 15toms også...

Skrevet

Njaaah...er vel hardt siden det er hull og dumper i hele oslo området...men visse dumper er like jævlig med 15toms også...

Ja... når noen av hullene er store som kratere og dumpene høye som fjell så hjelper det ikke mye med litt ekstra gummi så lenge hjulenes omkrets er nogenlunde den samme... :roll:

Skrevet

Den politiske delen av diskusjonen ønsker jeg ikke å delta i, da det kan ende med krig på bimmers.

Er det manglende tro på egne eller andres evner til å argumentere saklig som får deg til å skrive dette?

Både og. Folk er generelt ganske hårsåre når man snakker stygt om partiet "deres", og personlig synes jeg mye av FRP's politikk er såpass lite gjennomtenkt at jeg sliter med å holde diskusjonen på et saklig nivå.

Forøvrig lurer jeg på hvordan et valgresultat ville sett ut dersom alle som stemte, hadde lest alle partiers partiprogram, istedet for å bare sitte hjemme og stemme etter hvem som var frekkest på debattprogrammet som gikk rett for man går og stemmer.

De aller fleste stemmer jo basert på saker som egentlig er bagateller i den store sammenheng.

Folk har sikkert sett denne før, men den viser jo på "the propaganda way" hvilket grusomt land politikerene har satt sammen (sett fra utsiden).

Skrevet

Jøss... sjekk forskjellen til mine relativt alminnelige Continental Premium Contact 2... :shock:

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Conti ... tact-2.htm

Er ikke godt å sammenligne dekk utifra erfaringene til kundene. Folk har forskjellige preferanser og ikke minst forskjellige biler og dimmensjoner. Ifølge denne testen er Fedral 595 rs-r bedre enn Continental pc2 på alle punkt inkludert comfort, slitestyrke og våtgrep. :lol:

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Federal/595RSR.htm

Edit: Må legge ut en review om mine dekk Continental sport contact 2:

These tyres should carrry a health warning THEY ARE ONLY SUMMER tyres, they are lethal in the snow and ice, no grip whatsoever. Lucky not to have had an accident.

As Summer tyres, fine no problem, wear rate good, noise level low, as winter tyres leave the car in the Garage.

Bob from Reading

:lol:

Skrevet

Den politiske delen av diskusjonen ønsker jeg ikke å delta i, da det kan ende med krig på bimmers.

Er det manglende tro på egne eller andres evner til å argumentere saklig som får deg til å skrive dette?

Både og. Folk er generelt ganske hårsåre når man snakker stygt om partiet "deres", og personlig synes jeg mye av FRP's politikk er såpass lite gjennomtenkt at jeg sliter med å holde diskusjonen på et saklig nivå.

Forøvrig lurer jeg på hvordan et valgresultat ville sett ut dersom alle som stemte, hadde lest alle partiers partiprogram, istedet for å bare sitte hjemme og stemme etter hvem som var frekkest på debattprogrammet som gikk rett for man går og stemmer.

De aller fleste stemmer jo basert på saker som egentlig er bagateller i den store sammenheng.

Folk har sikkert sett denne før, men den viser jo på "the propaganda way" hvilket grusomt land politikerene har satt sammen (sett fra utsiden).

Om det ble et krav å lese alle partiers programmer før man stemte håper og tror jeg at resultatet hadde blitt ganske annerledes.

Om ikke annet så er du ihvertfall ikke alene om å oppfatte FRP som lite gjennomtenkte.

Skrevet

Om ikke annet så er du ihvertfall ikke alene om å oppfatte FRP som lite gjennomtenkte.

Jeg tror FRP er veldig flinke til å rope høyt og være litt ekstreme for å få oppmerksomhet, og at media henger seg veldig lett på. Det er mye teite forslag fra den rødgrønne siden også, men journalister er stort sett så røde som det går ann å være og dermed blåser de ikke opp slikt.

Egentlig så synes jeg det er utrolig at den blåsiden klarer seg så bra som de gjør, med tanke på at 70% av mediene klart og tydelige stemmer rødgrønt og fokuset på deres artikler klart er vinklet fra det synet.

Skrevet

Jeg tror FRP er veldig flinke til å rope høyt og være litt ekstreme for å få oppmerksomhet, og at media henger seg veldig lett på. Det er mye teite forslag fra den rødgrønne siden også, men journalister er stort sett så røde som det går ann å være og dermed blåser de ikke opp slikt.

Egentlig så synes jeg det er utrolig at den blåsiden klarer seg så bra som de gjør, med tanke på at 70% av mediene klart og tydelige stemmer rødgrønt og fokuset på deres artikler klart er vinklet fra det synet.

Hva de sier på TV eller hva media blåser opp er ganske irrelevant for min del. Jeg hadde ikke brydd meg noe mere om det var en AP politiker som hadde blitt tatt for å filme gutter i dusjen for å si det slik.

Det som bryr noe for meg er det som står i partiprogrammet. Det endres ikke av PR svada.

Det at folk så lett lar seg påvirke av media er jo beklagelig.

Skrevet

Det er jeg helt enig i, og synes norske medier er organisert på en måte som grenser til sensur.

Jeg synes og i det hele tatt at begge ytterkantene i norsk politikk har mye til felles som jeg ikke ser positivt på.

F. eks. stod det i partiprogrammet til Miljøpartiet de grønne ved kommunevalget i Bergen for noen år siden at de skulle jobbe både for økt utbygging av fjernvarme, og for å fjerne fjerne boss(søppel)forbrenningsanlegget (som produserer varmen til fjernvarmeanlegget).

Dette er vel logikk omtrent på linje med FRP som skal bruke mer penger på det meste, bortsett fra bistand, samtidig som alle skal betale mindre?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...