fish Skrevet Oktober 5, 2013 Share Skrevet Oktober 5, 2013 http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=44401965&editAd=true Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Oktober 5, 2013 Share Skrevet Oktober 5, 2013 Men de bilene er ingen bmw, ergo, de suger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Oktober 5, 2013 Share Skrevet Oktober 5, 2013 Sakset dette bildet fra lokalavisa. Hva er vitsen med å sladde reg.nr. nå hele bilen er dekket av firmalogo??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Oktober 5, 2013 Share Skrevet Oktober 5, 2013 ouff...Hardt å sovne i 03tiden...for så å stå opp 0705 med ungen... Hvordan kan unger ha så mye energi så tidlig på morgenen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 5, 2013 Share Skrevet Oktober 5, 2013 Sikkert interessant for noen... BMW M Laptimer app for epletelefoner... http://www.bimmerfile.com/2013/10/04/video-bmw-m-laptimer/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Oktober 5, 2013 Share Skrevet Oktober 5, 2013 Jeg sitter og leser meg mett på Wikipedia om gamle Alfa Romeoer... Helt utrolig mange modeller med forskjellige motorer, modellbeskrivelser (f eks visste jeg ikke at V-en i GTV står for Veloce som betyr rask) og spesialutgaver. Det er de fra '60-tallet til tidlig '70-tallet jeg er mest interessert i! http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=43883636 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=42671627 En slik helgebil til rett over 100.000 hadde vært noe det!! EGENTLIG all sportsbil jeg trenger! Også virker Alfa-klubben dritkul pga. klassiker-racing banedager... Så fett, så jævlig fett. Jeg er smitta Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Oktober 5, 2013 Share Skrevet Oktober 5, 2013 Hardt å stå opp tidlig for å dra på jobb i drittværet her, når jeg var hjemme i 4-tiden! Men nå fikk jeg testet BRZ'n (jada, nå kommer det enda flere godord fra meg om BRZ ) ordentlig på svingete og litt ulendte veier, i litt hastigheter, på både vått og tørt føre. Vanvittig morsom bil å kjøre! Nå skal jeg ikke sammenlikne med noen andre biler, som f.eks bmw, for bmw er mer lukseriøs sportsbiler, så de har ingen direkte konkurrent spør du meg. Men den sitter supergodt i svinger, gode kraftfulle bremser, det hjelper jo forsåvidt på med nye dekk, og de 200hk som folk generelt klager over at er for lite? Det er bare å glemme, for her er det så mye kjøreglede, selv i bekmørket med tykk tåke, at de 200hk utgjør mer enn nok til å ha det dritgøy!! Tommel opp til Subaru og Toyota for å ha laget BRZ/GT86! Sånn, over til BMW igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Oktober 5, 2013 Share Skrevet Oktober 5, 2013 Du kan selge den til meg for halv pris Og vil ha bilder! Digger de bilene. Har ikke lest mye om dem, men så for meg at de kom med maks 150hk, siden det var så mange klager på effekten. Hehehe. Men 200hk i riktig karosseri, gjør absolutt jobben Og angående ustoppelige amerikanere! Min onkel sin chevy avalanche pickup måtte redde en alfa 159 opp fra en bratt og isete innkjørsel, etter et besøk i sogn. Vi kom oss opp i 320d (med litt kav), gamle japseterrengbilen til andre onkelen kom seg enkelt opp. Så kom avalanchen. Tauet alfaen som en fyrstikk i 3m, så røk et eller annet så den ikke ville inn i 4wd lenger, så sto begge bilene kubb i bakken og etter litt spinning, sto oljespruten i motorromet. Da røk servopumpen. Hehehe. Så den var veldig stoppelig. Da måtte japsen dra ut vinsjen og redde de to andre. Men en silverado kunne jeg tenkt seg selv, som vinterbil/lekebil. Brøyte litt snø, under bordet/svart osv:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinhar Skrevet Oktober 5, 2013 Share Skrevet Oktober 5, 2013 ouff...Hardt å sovne i 03tiden...for så å stå opp 0705 med ungen... Hvordan kan unger ha så mye energi så tidlig på morgenen? Hehe, min sovner kl 2000 og lager ikke en lyd før kl 0700-0800 VegarVS reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Oktober 5, 2013 Share Skrevet Oktober 5, 2013 Det skal du ikke være så sikker på, glem ikke at disse amerikanske pickupene er en del dyrere i innkjøp og i driftsutgifter så man må helt klart være entusiast for å bruke dem i næring. En Hiace koster ca halvparten av en Cargovan så for de fleste som bruker bil i næring å handler det om utgifter, hadde vi ikke hatt de satans avgiftene så hadde langt flere kjørt amerikansk Pickup og Van. Hvor populære var ikke disse bilene hos Vegvesenet, ambulansetjenesten, brannvesenet og televerket før på 80 og 90 tallet. Skal man dra tungt så nytter det ikke med en kjip Hilux med 120 hester, skal man kjøre langt så nytter det ikke med en Hiace hvor man pådrar seg ryggplager etter to mil. Og de fleste som har prøvd min kamerat sin Van finner det svært vanskelig å gå tilbake til Hiacen igjen Du finner ikke mer mekanisk solide biler enn Amerikansk pickup, ustoppelige og fulle av krefter image.jpg image.jpg Tja, de som har Hilux, Hiace, Navara etc. har som regel dette som bil nr. 2. Mens jeg ser tendenser til at VAN og amerikanse pick up blir brukt som bil nr. 1 om man ikke har en gammel amerikaner. Da har de som kjører japs råd til å ha amerikansk om de vil, siden de har flere biler, men de vil ikke. Det blir selvsagt feil å sammenligne motorkraft i disse, dessuten har Hilux en større motor enn kun 120hk, så den var feig, de leverer idag på 144hk og 171hk Selvfølgelig er komforten i amerikanerne litt bedre, de lever jo i bilene og størrelsen på menneskene der er gjennomsnittlig stor. Men jeg vil ikke påstå at japs er særlig ille, synes komforten er overraskende god. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Oktober 5, 2013 Share Skrevet Oktober 5, 2013 Grom doning det der, sjelden at en F250 er registrert på grønne skilter Jeg har faktisk gått bittelitt med tankene om å kjøpe helt ny Dodge RAM 5,7 Hemi men får en flott brukt F10 for den prisen så valget blir vanskelig. Får flett ny Silverado 5,3 for 100 000 mindre enn Dodgen men den ser ikke like "prangende" ut. De som ga deg alle de stygge blikkene kjørte ikke tilfeldigvis Hilux eller Navara En kompis kjører en nyere Chevy Van i jobb en får en del misunnelige blikk fra Hiace sjåfører Jeg må si at selvom F250n har sin morsomme del(uvanlighet hos meg hvertfall) så er det morsomt en stund med denne lastebil følelsen, men fytti pusen for en forferdelig bil! Hadde tatt Hiace anyday! Det bråker, støyer, fjæringen er helt forferdlig(stive aksler forran og bak med blafjærer ), drikker forferdelige mengder med diesel, det elektriske er søppel, pæreholdere smelter, motoren er så pakket inn under panseret at man ikke har lyst til å begynne å skru på det. Ettersom eier jobber på Ford, så fortalte han meg hvor mye som faktisk kan gå galt med disse om man ikke gjør ditt og datt for å unngå det.. Min jobb på denne bilen var å fikse alle elektriske feil som ikke en mekaniker klarte å finne ut av.. En bil som dette fungerer om man bor på gård, men i min oppkjørsel hvor merca mi står, så måtte den lirkes inn, stort overheng og vanskelig å se seg rundt. Kjørte en tur på motorveien med den, her må det gjetes på rattet hele tiden, bilen støyer minst like mye som en Hiace og selv på 2000rpm så skulle man tro at man hørte et knuseverk som knuser for fullt.. Lyden høres ut som en alminnelig europeisk motor som jobber på 5000rpm iforhold. En Chevy Starcraft, opplever jeg som mer oversiktlig til og med.. Kjørte lenger inn i Oslo litt for moroskyld og dette gikk greit, men busser og trikker likte meg ikke mer enn passe.. Mekanisk soliditet opplever jeg som om amerikanerne har tatt høyde for slitasje/krefter og ganget opp dette med en konstant som er ganske stor. Resultatet er en tung fæl bil uten kjøreegenskaper, med en drivstofføkonomi som ikke ligner grisen. Den er faktisk mer stabil å kjøre etter at du har en båt på slep(i dette tilfelle 2500kg + henger), og dørmekanismer og denslags er så primitivt og så grovt at jeg får litt vondt.. Jeg vet at du Fredrik_90 liker disse amerikanske bilene, men jeg opplever ikke disse bilene som gode arbeidsbiler i disse trakter. Televerket i Oslo hadde nok neppe mange store amcar biler i Oslo, som telemontør selv var det ille nok å kjøre skjøtebilen i Oslos trange gater og bakgårder(VW LT35), man måtte jo virkelig jokke det til for å få parkert i byn.. Den eneste pickupen jeg vet om som driver med infrastruktur i Oslo er en Ford Ranger påmontert kasse på planet, denne er passe stor. I sommer snakket jeg med noen kjølemontører, disse var fra Hadeland og kjørte Chevy Van, de likte det ikke mer enn særlig å farte rundt i Oslo. Min mening basert på gårsdagens utfordringer. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 5, 2013 Share Skrevet Oktober 5, 2013 Jeg må si at selvom F250n har sin morsomme del(uvanlighet hos meg hvertfall) så er det morsomt en stund med denne lastebil følelsen, men fytti pusen for en forferdelig bil! Hadde tatt Hiace anyday! Det bråker, støyer, fjæringen er helt forferdlig(stive aksler forran og bak med blafjærer ), drikker forferdelige mengder med diesel, det elektriske er søppel, pæreholdere smelter, motoren er så pakket inn under panseret at man ikke har lyst til å begynne å skru på det. Ettersom eier jobber på Ford, så fortalte han meg hvor mye som faktisk kan gå galt med disse om man ikke gjør ditt og datt for å unngå det.. Min jobb på denne bilen var å fikse alle elektriske feil som ikke en mekaniker klarte å finne ut av.. En bil som dette fungerer om man bor på gård, men i min oppkjørsel hvor merca mi står, så måtte den lirkes inn, stort overheng og vanskelig å se seg rundt. Kjørte en tur på motorveien med den, her må det gjetes på rattet hele tiden, bilen støyer minst like mye som en Hiace og selv på 2000rpm så skulle man tro at man hørte et knuseverk som knuser for fullt.. Lyden høres ut som en alminnelig europeisk motor som jobber på 5000rpm iforhold. En Chevy Starcraft, opplever jeg som mer oversiktlig til og med.. Kjørte lenger inn i Oslo litt for moroskyld og dette gikk greit, men busser og trikker likte meg ikke mer enn passe.. Mekanisk soliditet opplever jeg som om amerikanerne har tatt høyde for slitasje/krefter og ganget opp dette med en konstant som er ganske stor. Resultatet er en tung fæl bil uten kjøreegenskaper, med en drivstofføkonomi som ikke ligner grisen. Den er faktisk mer stabil å kjøre etter at du har en båt på slep(i dette tilfelle 2500kg + henger), og dørmekanismer og denslags er så primitivt og så grovt at jeg får litt vondt.. Jeg vet at du Fredrik_90 liker disse amerikanske bilene, men jeg opplever ikke disse bilene som gode arbeidsbiler i disse trakter. Televerket i Oslo hadde nok neppe mange store amcar biler i Oslo, som telemontør selv var det ille nok å kjøre skjøtebilen i Oslos trange gater og bakgårder(VW LT35), man måtte jo virkelig jokke det til for å få parkert i byn.. Den eneste pickupen jeg vet om som driver med infrastruktur i Oslo er en Ford Ranger påmontert kasse på planet, denne er passe stor. I sommer snakket jeg med noen kjølemontører, disse var fra Hadeland og kjørte Chevy Van, de likte det ikke mer enn særlig å farte rundt i Oslo. Min mening basert på gårsdagens utfordringer. Ja dette er amerikanere på godt og vond, mange og særlig Ford har mye gammel teknikk med stive akslinger foran og bak. Men sammenlikner med diverse japse Pickuper så er ikke disse noe mer moderene i understell og oppheng, her mangler også kjørekomforten man i det minste får i en US pickup. Amerikanere har aldri vært helt gode på det elektriske og særlig Ford tuller det til på dette feltet, bedre blir det ikke at der av det elektrisk bygges om av importøren for å tilfredsstille norske krav til lys. Her har de heldigvis blitt mye bedre de senere årene og den største utfordringen er forbruket, villet jeg synes det er oppsiktsvekkende at det klages over. Selvfølgelig drikker over 300 hester mye, hva annet hadde dere regnet med. Men lass en Hilux med last på planet og henger på 2,5 tonn så skal dere se bil som er glad i diesel, i tillegg så går det i 60 km/t oppover Lierbakkene mens en Silverado kan fortsatt holde 110 km/t med hele 3,5 tonn på kroken. Jepp, har vært med på det og vet at det går da vi kjørte en båt inn til Oslo for båtmesse Selvsagt bruker dette mer diesel!! Dette er biler som ikke er laget for trange bygater i Norge, det at det likevel er hull i avgiftsystemet som gjør at de selges her i Norge (som eneste land i Europa nesten) kan ikke selve bilen lastes for. Disse er laget for røff bruk, skal være solide, enkle og billige og i USA koster disse fra 100 000 kr og oppover. Det forteller min kamerat også at eneste utfordringen men Vanen et at den tar noe stor plass i trange sørlandsgater, særlig siden han jobber som tømmrer og skal rundt på forskjellige steder. Men jeg har kjørt denne bilen mye og også på langkjøring og en Hiace er så lang i fra som det er mulig å komme, ferdig snakka. Bilen du kjørte sto på noe uorginale og grove hjul, da bråker og sporer det ekstra i høy fart akkurat som på en Navara eller Hilux med samme hjul. Jo Televerket brukte særlig firehjulstrekkeren Dodge Van Charger med 454 V8er på 80 tallet, med dette var sikkert litt mer i utmarka, jeg kan også lese i samtlige Amcar at det står artikkeler godt innpå 90 tallet om storinnkjøp av Vans til Televerkek. Vegvesenet bruker også mye amerikansk helt opp til i dag faktisk, lokalt så har vi flere Chevy Vans og Ford F250 Pickuper:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Oktober 5, 2013 Share Skrevet Oktober 5, 2013 Ja det er stor motor, jeg har derfor satt spørsmålstegn med hva en uten en stor gård skal med en slik når en mindre pickup eller varebil kan klare samme i de aller fleste tilfeller med en bruksøkonomi som er mye bedre på lang sikt. Har kjørt langt i Isuzu D-Max, merker det samme som i F250n, mye plast og dritt, men den var mer oversiktlig å kjøre, mer komfortabel, brukte mindre diesel(3 liter turbodiesel) og med 170 hk og automat så gikk den godt nok! I tillegg kan den trekke mye på kroken den også. De amerikanske er overlegne på stort og tungt lass, dro jo båthengern med båt på opp rampa bare ved å sette bilen i drive og slippe bremsen.. Da en last på 2500+hengervekt, hadde nok klart det med en annen bil også ved å gi gass Jeg synes feks. en Hiace er bedre å kjøre en F250n, er selv 194 høy og sitter faktisk bra i en Hiace, sidestøttene i førersetet er bedre, og å komme seg inn og ut av Hiacen opplever jeg som mye enklere. Hiacen er tørst sett iforhold til ytelser, men det er aldri feil på de og det veier opp. F250 setet var laget for en bred amerikaner som er klint inntil armlenet i midten og førerdøra, jeg skle hvertfall hit og dit i setet. Chevy Van opplever jeg som bedre å kjøre mht. setene, typ kapteinstoler. En annen ting som irriterte meg.. Bakluka på planet, var så tung at for meg var det faktisk ganske tungt å slippe denne roling ned.. Det er mulig jeg ikke helt har skjønt meg på amerikansk, men for meg handler det om ingeniører som overdimensjonerer alt, en tysker kan i det minste regne og konstruere nye løsninger kan tåle de samme kreftene og som kanskje fungerer bedre, er lettere og billigere å serve. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mantis Skrevet Oktober 5, 2013 Share Skrevet Oktober 5, 2013 Etterlysning! Stjålet olivengrønn BMW E28 535i M. Bilen er YA-registrert og ble stjålet fra Bilbutikken Ålesund (Holssletta v/bygger'n) trolig i tidsperioden natt til torsdag 3. oktober eller natt til fredag 4. oktober. Bilen er forholdsvis sjelden i så god stand og går for å være en entusiastbil. Hold øyne og ører åpne!Lager ikke noe tråd foreløbig, da jeg ikke vet om bilen er kommet til rette igjen. Får høres status på jobb på mandag. Uansett veldig trist om denne ikke skulle komme til rette igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Oktober 5, 2013 Share Skrevet Oktober 5, 2013 Apropos mannlige pickup trucks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg