Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Ja så det, var visst bare 2 år fabrikk garanti på importerte.

Men er nå en del forhandlerer som gir garanti utenom da, er vell mer aktuelt det.

Samme her i Norge, fabirkken dekker de 2 første. 3 siste dekkes av BMW Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååneeeiii du må kjøpe beeeemvwwww!!!!

Men fra spøk til alvor, den så ok ut, og gjør jobben igjennom vintern..så jeg hadde faktisk vurdert den!

Hahahaha.

Ja det jeg tenkte også! Bruker jo faen ikke bensin heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo svinebillig :o så ut som mye bil for pengene iallefall!

har fått opp øynene i det siste, og sett på priser utenom bmw, audi og de andre solide tyske selskapene, og fy søren så mye bil man får for pengene :S f.eks. en bil jeg tok i innbytte her om dagen, Citroen C4 '07 1.6D topputstyrt med km på 107 000km, nylig tatt service med alt på stell, prislapp 80k. hva må du opp i for å få en a3 eller 1-serie topp utstyrt fra '07? pluss på iallefall 50k, som nærmer seg dobling av prisen :S

Nå skal det sies at jeg ikke ville vurdert engang, å kjøpe en slik bil. Jeg er for glad i ordentlige tyske biler, men damn! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her i Norge, fabirkken dekker de 2 første. 3 siste dekkes av BMW Norge.

Garantien fungerer vell likt forde?

Det var jo svinebillig :o så ut som mye bil for pengene iallefall!

har fått opp øynene i det siste, og sett på priser utenom bmw, audi og de andre solide tyske selskapene, og fy søren så mye bil man får for pengene :S f.eks. en bil jeg tok i innbytte her om dagen, Citroen C4 '07 1.6D topputstyrt med km på 107 000km, nylig tatt service med alt på stell, prislapp 80k. hva må du opp i for å få en a3 eller 1-serie topp utstyrt fra '07? pluss på iallefall 50k, som nærmer seg dobling av prisen :S

Nå skal det sies at jeg ikke ville vurdert engang, å kjøpe en slik bil. Jeg er for glad i ordentlige tyske biler, men damn! :P

Heldigvis får man litt mer igjen for tyske biler og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig sant at BMW og lignende merker er dyre i forhold til andre merker på markedet. Man har også kommet såpass langt i bilindustrien at jeg vil påstå at det ikke finnes biler i dag som er direkte dårlige. Selv en billig hyundai i dag har mye utstyr, ser bra ut og er antagelig ikke direkte ubehagelig å leve med. Jeg føler at det som tidligere har vært "billige drittbiler" nå har mye mer økt valuta for pengene enn hva de dyrere merkene gir. Det kan være at man har møtt muren teknisk og det er begrenset hva man klarer å putte i bilene for å diferensiere de fra de billigeste bilene på markedet, men da burde det prismessige skillet bli mindre, noe det ikke har blitt i noen stor grad.

Let's face it, eneste grunn til at noen kjøper dårlig utstyrt og dårlig motorisert 1-serie i dag istede for en godt utstyrt japse av samme kaliber er fordi de har en tilknytning til BMW. Det samme gjelder bruktmarkedet. Min far vurderte sterkt E39 touring i fjor sommer men endte opp med en 06 Opel Vectra stasjonsvogn istede. En veldig god bil å kjøre som er ekstremt romslig. Den gir langt mer for pengene enn en E39 hadde gjort. Dette er muttern sin bil og fattern sine drømmer om BMW måtte vike for fornuften. Hadde det vært bil til seg selv så er det godt mulig at han hadde endt på E39'n istede.

Jeg for min del handlet audi spontant. Jeg ser nå på bruktmarkedet at jeg kunne fått langt mer bil for pengene om jeg hadde valgt en fornuftig japse f.eks.. Skal dog ikke påstå at det nødvendigvis hadde vært billigere, da mange japsebiler med godt rykte ligger relativt høyt priset. Dog ikke kunstig høyt på samme måte som man i dag finner skabbete e36'er f.eks... Akkurat det vil jeg også rante litt om.. Jeg ser e36'er gå for latterlige summer.. Hva er greia? Ikke er det spesielt gode biler å kjøre, de ruster fælt og det er ingenting som tilsier at de er verdt mer enn f.eks en flott e39 (ser gang på gang at man får flotte e39'er til prisen av en halvdårlig e36..). Om man skal sammenligne med andre merker så får man 15 år nyere biler til samme pris... Jeg fatter det ikke.. Greit at mulighetene for modifisering mtp tilgjengelige deler på markedet er eksepsjonelle, men det rettferdiggjør ikke prisene i mine øyne...

</end rant>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Jeg likte med E36 var svinger, stor sekser, dårlig lydisolering (motorlyd), "lav" vekt og god følelse av fart og veien. Var hvert fall veldig kjekt når jeg var 18-21, har ikke kjørt en siden da, men det blir nok ikke kjøpt igjen heller. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de ``dårligere`` merkene har tatt seg opp , og de ``bra`` merkene har bare holdt seg

Var det jeg prøvde å si, men på en klønete og komplisert måte :-P

Det Jeg likte med E36 var svinger, stor sekser, dårlig lydisolering (motorlyd), "lav" vekt og god følelse av fart og veien. Var hvert fall veldig kjekt når jeg var 18-21, har ikke kjørt en siden da, men det blir nok ikke kjøpt igjen heller. Hehe

Sier ikke at det er en dårlig bil, men er det verdt 50k + for f.eks en 320? Har sett flere eksempler på dette... Og lav vekt er det vel strengt talt ikke.. En E36 veier ganske mye i forhold til hvor liten den er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at man aldri har fått mer bil for pengene enn idag, men når dette er nevnt har bilene samtidig aldri vært bedre i relativ forstand. Man kan kjøpe en ribbet 116i og stadig ha en fantastisk fin bruksbil. Tilsvarende kan man kjøpe en loaded Kia Cee'd og ha en rimelig fin bruksbil. Kun drivlinje, sosiale preferanser og en mindre sum penger skiller modellene. Det er tilsvarende også i den andre enden av skalaen enten man foretrekker BMW 5-serie eller Skoda Superb. Begge modellene er svært gjennomførte konstruksjoner.

Den største forskjellen ser man når det gjelder de virkelig billige bilmodellene. Dacia Lodgy er ingen gjennomført bil, men den tilbyr ganske stor plass og den er billig. Dette er det mange barnefamilier som reagerer positivt på. 129000 kroner koster den her i Danmark. For en nogenlunde tilsvarende sum penger kan man kjøpe en av de beste småbilene på markedet i form av VW Up!. Den bilen er ikke interessant som familiebil, men som bil nr. 2 er den tilnærmet perfekt. Kvaliteten er like god som VW´s andre bilmodeller.

Mitt inntrykk er at mange undervurderer personlig forfengelighet, bilinteresse og økonomi når de diskuterer hvilke bilmodeller som er best eller mest fornuftige. Jeg tror at dette for mange betyr mer enn de liker å innrømme. Bare se på utstyrshysteriet. Det var en som nevnte at det minnet om antall apper man har i telefonene. Det er jeg veldig enig i... man har et par hundre, men bruker kanskje 30. Pubfacts kaller britene slikt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg prøvde å si, men på en klønete og komplisert måte :-P

Sier ikke at det er en dårlig bil, men er det verdt 50k + for f.eks en 320? Har sett flere eksempler på dette... Og lav vekt er det vel strengt talt ikke.. En E36 veier ganske mye i forhold til hvor liten den er..

Jeg har reagert på akkurat det samme. Prisene har føket i været på mange. 

Jeg som gikk fra E36 til E46 merket god forskjell på vekten. Puttet også lav i sånne: "  ", hehe.

E36en vår veide 1250kg og E46en 1500kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...